2015-10-31, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Surt att vi inte kunde vinna idag och avancera upp på övre halvan vilket ju b la gett seedning i cupen nästa år. Nu hoppas jag operation "Astrit ska stanna" inleds på allvar.

Grattis till Peking! Helt välförtjänta vinnare av årets serie. Alltid kul när de "stora elefanterna" knäpps på näsan. Går det att reklamera 50 kg pyttipanna?

Men ni har ju gjort en sjuk höst ändå, att ni skulle ha 12 poäng ned till kval trodde man inte när höstsäsongen började.
Citera
2015-10-31, 16:08
Medlem
Nåja. MFF-klacken kan fortsätta med mesta mästarna-ramsan utan att behöva precisera om det gäller SM-guld eller allsvenska seriesegrar i alla fall. Går ju inte heller att lita på att AIK, Göteborg eller Norrköping ska vinna cupen så lika bra att göra det själva.

Sett till spelarmaterialet borde MFF verkligen ha vunnit allsvenskan med minst lika god marginal som förra året. Tyvärr verkar det som att flera spelare inför i år inte haft lika stort fokus på allsvenskan i och med gulden 2013 och 2014, att MFF känts mätta på något sätt. Och de nya spelarna har snarare sett Europa-spelet som det bästa skyltfönstret att visa upp sig i och hitta nya klubbar att tjäna mer pengar i.

MFF får se till att sätta sprätt på sina miljoner nu och se till att inget lag ens ska kunna komma i närheten. Finns ett gäng spelare därute som brinner för MFF och säkert skulle kunna tillföra en hel del. Safari, Hamad, Rantie och skulle MFF dessutom kunna värva in Zlatan under hösten 2016 borde de ökade biljettintäkterna säkert kunna balansera hans lön.

Vinner MFF inte cupen har man i och för sig fortfarande chansen på Europaspel nästa säsong genom att vinna Europa League eller Champions League...
Citera
2015-10-31, 16:12
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespour
Den är tung om det blir så. Kommer han flina lika mycket när han får det beskedet som när han klev av plan idag?

Flina? När fan gjorde han det? Har ditt hat mot Rosenberg blivit så sjukligt att du börjat hallucinera?
Citera
2015-10-31, 16:15
Medlem
Satan i gatans avatar
Bitter upplevelse såklart, trots att man ganska snabbt förstod åt vilket håll det barkade i dag.

Men det finns ingen diskussion om att Norrköping var det bästa laget i år och därtill spelat finast fotboll. Efter att Vibe lämnade har det inte funnits mycket att glädjas över vad det gäller anfallsspelet. Men det sagt är minnena från i år i det stora hela mycket positiva.
Citera
2015-10-31, 16:15
Medlem
Ett bedrövligt avslut på en bedrövlig säsong, att agera statist i guldstriden och hoppas på en fjärdeplats är inte värdigt MFF. Jonas Eriksson gjorde verkligen en usel match på ett sätt som man inte är van vid. Snacket om läggmatch från Göteborgs supportrar och om Rosenbergs utvisning från spelarhåll är lite kul när man själva precis kryssat mot Kalmar.

Grattis Norrköping till ett välförtjänt guld!
Citera
2015-10-31, 16:17
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men ni har ju gjort en sjuk höst ändå, att ni skulle ha 12 poäng ned till kval trodde man inte när höstsäsongen började.

Verkligen! 7 segrar och 3 kryss på de 10 sista matcherna såg man inte komma för några månader sedan.
"surt att vi inte avancerade till övre halvan" säger jag idag lite halvt missnöjd samtidigt som jag i somras hade tagit kvalplatsen om jag blivit erbjuden den.

Ett annat tecken på hur det svänger i fotbollsvärlden (eller åtminstone hos oss nu för andra året i rad) är att vi i våras hade ett närmast obefintligt anfallsspel där vi kändes totalt ofarliga framåt, fyra mål på de första åtta matcherna exempelvis. Hade vi idag gjort ett andra mål mot gnaget hade det varit tionde matchen i rad där vi gjort minst två mål, vi hade med det tangerat Åtvids allsvenska rekord från -73 gällande detta.
Citera
2015-10-31, 16:18
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
Nåja. MFF-klacken kan fortsätta med mesta mästarna-ramsan utan att behöva precisera om det gäller SM-guld eller allsvenska seriesegrar i alla fall. Går ju inte heller att lita på att AIK, Göteborg eller Norrköping ska vinna cupen så lika bra att göra det själva.

Sett till spelarmaterialet borde MFF verkligen ha vunnit allsvenskan med minst lika god marginal som förra året. Tyvärr verkar det som att flera spelare inför i år inte haft lika stort fokus på allsvenskan i och med gulden 2013 och 2014, att MFF känts mätta på något sätt. Och de nya spelarna har snarare sett Europa-spelet som det bästa skyltfönstret att visa upp sig i och hitta nya klubbar att tjäna mer pengar i.

MFF får se till att sätta sprätt på sina miljoner nu och se till att inget lag ens ska kunna komma i närheten. Finns ett gäng spelare därute som brinner för MFF och säkert skulle kunna tillföra en hel del. Safari, Hamad, Rantie och skulle MFF dessutom kunna värva in Zlatan under hösten 2016 borde de ökade biljettintäkterna säkert kunna balansera hans lön.

Vinner MFF inte cupen har man i och för sig fortfarande chansen på Europaspel nästa säsong genom att vinna Europa League eller Champions League...

Vänta va?
Citera
2015-10-31, 16:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vänta va?

Långsökt spekulation baserat på ryktet han ska spela för Miami i MLS från säsongen 2017. Det blir nämligen ett halvårs vakuum där.
Senast redigerad av mishima 2015-10-31 kl. 16:25.
Citera
2015-10-31, 16:28
Medlem
junazs avatar
Så både danskarna och fiskrensarna vek ner sig totalt. Janne 'Bondläpp' Andersson får äntligen stoltsera med ett sm-guld, oerhört välförtjänt! Fina bilder att se honom rörd till tårar vid slutsignalen.

För övrigt har jag missat vad Rosenberg åkte ut för, men det sägs ha varit rätt solklart rött?
Citera
2015-10-31, 16:30
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Så både danskarna och fiskrensarna vek ner sig totalt. Janne 'Bondläpp' Andersson får äntligen stoltsera med ett sm-guld, oerhört välförtjänt! Fina bilder att se honom rörd till tårar vid slutsignalen.

För övrigt har jag missat vad Rosenberg åkte ut för, men det sägs ha varit rätt solklart rött?
Reprisbilderna är usla men han ska tydligen knäat en liggande Wahlqvist.
Citera
2015-10-31, 16:35
Medlem
Får börja med att säga grattis till Norrköping, alla blåvitt-hatare och till Allsvenskans sämsta målvakt Cramer som lyckades med en match utan ett enda misstag (vad jag såg) . Hur besviken jag än är så unnar jag Peking det här guldet. RIKTIGT jävla imponerande minst sagt. Att gå från botten till SM-guld på ett år är svårslaget. Nu hoppas jag att Pekings supportrar stannar kvar även nästa säsong när de (antagligen) inte är kvar i den absoluta toppen, men så blir det väl inte.

Skiter i att det inte blev vinst idag sista matchen för säsongen, hade inte räckt ändå. Hade ett litet hopp fram till Norrköping gjorde sitt andra mål. Förjävla tråkigt att man inte äter guldpytt nu istället för att skriva på Flashback...

Skål.
Citera
2015-10-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Surt att vi inte kunde vinna idag och avancera upp på övre halvan vilket ju b la gett seedning i cupen nästa år. Nu hoppas jag operation "Astrit ska stanna" inleds på allvar.

ger det någon fördel med hemma/bortamatcher i gruppspelet som toppseedat lag, eller lottas detta? annars känns det ju ganska oviktigt om ni hade slutat åtta eller nia med tanke på att ni ändå hamnar i grupp med just HIF (om inte malmö förlorar sin kvalmatch såklart)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in