2015-04-03, 11:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Håller med, inte direkt fel från det perspektivet + att får man lite aptitretare.

Men å andra sidan vill man bara sjunga fram sitt lag så snart som möjligt.

Sannerligen men rent familjärt är det en fördel att inte tvingas bort en påskafton
Jäkligt gött att det drar igång nu igen!
Citera
2015-04-03, 11:02
Medlem
nygards avatar
Läste i sportbladets granskning att Tommy Jacobsson tyckte att det var en ickefråga när plastmatta på tele2 kom på tal. Som jag tolkar det försökte man alltså inte ens opponera sig?

Fyfan vad äckligt.
Citera
2015-04-03, 12:02
Medlem
samtron12s avatar
Hoppas det går åt helevte för Dif i år. Det enda jag hoppas på.
Citera
2015-04-03, 15:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Läste i sportbladets granskning att Tommy Jacobsson tyckte att det var en ickefråga när plastmatta på tele2 kom på tal. Som jag tolkar det försökte man alltså inte ens opponera sig?

Fyfan vad äckligt.
Apropå matcher på balkongmattor så spelades 13 matcher på dylikt underlag 2003.
04 - 20, 05 - 39, 06 - 26, 07 - 39, 08 - 60, 09 - 45, 10 - 68, 11 - 75 , 12 - 105, 13 - 98, 14 - 105 , 15 -129.

Följande lag har balkongmatta: DIF, Bajen, Peking, ÖSK, IFE, Gefle, ÅFF, GIF S, BKH de sista nio matcherna.

Källa: infostrada.

Sugen på mer spänning? (FB) ALLSVENSKA 1X2 tipset, 2015.
Citera
2015-04-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Hoppas det går åt helevte för Dif i år. Det enda jag hoppas på.
Tittar man på deras trupp så kan det absolut bli så att dom åker ut eller får kvala.
En dålig vår, dom säljer Bergström i sommar. Många orutinerade spelare i laget på allsvensk nivå.

Unga spelare som börjar känna pressen på hösten = det går ännu sämre.

En skada på deras målvakt eller liknande och dom lirar superettan nästa år.
Citera
2015-04-03, 15:24
Medlem
ZlatanManias avatar
För min del känns det som att Djurgården måste ta det där steget i år. Från mitten/bottengäng till att allvarligt utmana toppen. Annars får nog Pelle Olsson det hett om huvudet.

Självklart har dom inte det som krävs för att vinna SM-guld. Men om alla underpresterande kanske skulle vakna, samtidigt som spelare som Broberg och Bergström t.ex skulle få sina riktiga genombrott så tror jag ändå att man kan utmana om ligatiteln. Då får man dock inte hamna i svackor som nu, och sedan lär det behövs någon värvning här och där för att det hela ska kunna fungera.

Jag har alltid sagt att 2014 bara var ett mellanår för Djurgården men nu har man haft tillräckligt med tid för uppbyggnad och inkörning att det inte går att hänvisa till tidigare problem längre, allt sämre än Top 5 kommer att ses som underprestation. .

2015= upp till bevis Djurgården.
Citera
2015-04-03, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Perkele vad nervös man börjar bli. Just nu känns det som att vi kommer åka på en rejäl kölhalning av Häcken. Släkten brukar ju vara värst (Peter Gerhardsson).

Du behöver nog inte vara nervös för det, vi har ju ingen målskytt i laget! Dessutom kommer inte Arkivuo till spel, våran absolut viktigaste spelare som är den enda som kan hota offensivt på kanten och dessutom stänger till defensivt. Det är som att det är två helt olika lag beroende på om han spelar eller inte.
Citera
2015-04-03, 15:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du behöver nog inte vara nervös för det, vi har ju ingen målskytt i laget! Dessutom kommer inte Arkivuo till spel, våran absolut viktigaste spelare som är den enda som kan hota offensivt på kanten och dessutom stänger till defensivt. Det är som att det är två helt olika lag beroende på om han spelar eller inte.

Gunnar Heidar då? Och bröderna Gustafson kan säker peta in nån boll.
Citera
2015-04-03, 15:37
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Har inte riktigt koll men av vad jag läst så känns det som ni har ganska många spelare borta imorgon, stämmer det?

Iofs så är inte det något som dämpar min nervositet direkt...
Citera
2015-04-03, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gunnar Heidar då? Och bröderna Gustafson kan säker peta in nån boll.

Gunnar gör kanske 5 mål i år, ni ska ha bra otur för att han skall göra något mot just er. Simon är alltid farlig, han behöver inte mycket för att göra mål men det är inte tillräckligt för att kölhala någon.
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Har inte riktigt koll men av vad jag läst så känns det som ni har ganska många spelare borta imorgon, stämmer det?

Iofs så är inte det något som dämpar min nervositet direkt...

Inte jättemånga men några viktiga: Atta och Arkivuo framförallt.
Citera
2015-04-03, 16:14
Medlem
Wads avatar
Citat:

Ni behöver ingen utpräglad målskytt för att göra mål på oss. Minst ett kommer ni göra då vi är fruktansvärt slappa försvarsmässigt i inledning av våra matcher.
Citera
2015-04-03, 16:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Ni behöver ingen utpräglad målskytt för att göra mål på oss. Minst ett kommer ni göra då vi är fruktansvärt slappa försvarsmässigt i inledning av våra matcher.

Vilken backlinje tror du vi ställer upp med? Saevarsson i mitten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in