Twitterduell mellan Arnie och moderaten Hanif Bali. Trillar poletten ner den här gången då? Det verkar tyvärr inte så.
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Samhällsutveckling. pic.twitter.com/r5ukwxVsmt
Citat:
Ursprungligen postat av Hanif Bali
Det är väl vänstern som ställer den andra frågan? Ni blir ju oerhört kränkta om ni inte får klassa folk i hudfärgskategorier?
Citat:
Så du anser att kritik mot rasism är detsamma som "vänster"?
Citat:
Tvärtom, kritiken från vänster mot rasism är tomt, då de idkar likadan rasism med sin hudfärgshets.
Citat:
Blanda inte ihop saker. Du kallade mig "vänster" och likställde mig med något du inte gillar. Men hur vet du vad jag röstar på?
Citat:
Du förutsätter att eftersom jag är antirasist och kämpande demokrat, så måste jag vara "vänster". Undrade bara hur du tänker då?
Citat:
Öh nej, du är selektiv antirasist, något som är symptomatiskt för vänsterns antirasism.
Citat:
Hallå @hanifbali, du får också vara med oss och bekämpa rasismen! <3
Citat:
Oj nu bytte du spår igen! Hur är jag "selektiv antirasist"?
Citat:
Du har verkligen en massa information om mina övertygelser. Får ta hjälp av dig när jag röstar!
Citat:
Hur har jag klarat mig utan dig så länge? Var har du varit?
Citat:
Du kanske tycker att det är kul, men jag blir genuint orolig när jag ser rasism idkas från höger till vänster.
Citat:
Tänk va lättare det hade varit om vänstern var konsekventa antirasister, då slapp man kämpa ett tvåfrontskrig.
https://twitter.com/arnstad/status/572061755947540481
Kloke Hanif Bali förstår ju att människor som Arnstad bara skapar alternativt förstärker rasism genom sin inkonsekventa "antirasism". Hur som helst mynnar diskussionen ut i att Arnstad försöker låta resonabel och bjuder (?) Bali på lunch så att de kan diskutera vidare. Men vad är det för mening med att diskutera med någon som aldrig lyssnar? Istället för att bemöta Balis argument drämmer Arnstad en text skriven av gissa vem i huvudet på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Henrik Arnstad
Tro mig min vän, rasism är aldrig någonsin kul. Här försöker jag reda ut begreppet. Trevlig läsning!
https://alskade.wordpress.com/2013/10/08/om-begreppen-rasism-och-framlingsfientlighet/ …
https://twitter.com/arnstad/status/572067299953385472
Det var väl precis det här beteendet som Cwejman syftade på. Bali verkar dock inte ha blivit blockad än, men det är kanske bara en tidsfråga.
Flera andra vänsterpersoner blandar sig i diskussionen, men alla sjappar eller "har inte tid" när Bali vill att de ska ta ställning till frågan om Åsa Romsons uttalande om vita män är rasistiskt eller ej. Fegisar!