2012-11-30, 21:55
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Han har ändrat i sin blogg och hävdar att folk ljuger, att han aldrig påatått att han har kandidatexamen. Ta cache och screendumpar nu alla och mejla förlaget och alla tidningar.

HAHA! Herregud den satt långt inne. Hur många ändringar hittills idag? Nåväl, jag hoppas alla har varit duktiga och sparat skärmdumpar, som du säger. Om inte annat så lär väl iallafall Fria Tider ha gjort det. Det här är verkligen helsjukt, hur kan man hålla på såhär?

Läser man hans twitter som är tillägnad boken så framstår det väldigt tydligt att vi har att göra med en person med riktigt smutsig politisk agenda. https://twitter.com/fascismtweet
Framgår förresten där att han jobbat med boken i fem år. Man borde nästan läsa skräpet för att kolla vad han åstadkommit detta halva decennium..
Citera
2012-11-30, 21:56
Medlem
Slicjays avatar
Historieförfalskaren (på alla plan) Arnstad måste självklart intellektuellt blottläggas som den obildade och medelmåttiga sopa han är. DN och alla förlag får allt ta lite ansvar innan de överlämnar mediamegafonen till mytomaner. Även om de nu råkar ha "rätt" åsikter.

Häng ut packet!

Lita på mig. Jag har flera fil.arn.
Citera
2012-11-30, 21:56
Medlem
FreddeBarbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Hoppas dom redan har tryckt upp alla exemplar av boken och inser att de nu måste ändra Arnstads meritlista. Det vore lite snopet att i sista minuten behöva ändra fil.kand till fil.Arn

fil.arn. - där satt den! En filosofie arnstadexamen! Det är vad den satans charlatanen har avlagt.

Riktigt fascinerande ur ett rent psykologiskt perspektiv hur bedragaren fortsätter att valhänt blåljuga om sin examen på Twitter som om ingenting har hänt: https://twitter.com/arnstad

Är Henrik Arnstad psykopat?
Citera
2012-11-30, 21:57
Medlem
Soldier-of-Fortunes avatar
Skrev nyss till DN och frågad om de skulle gå ut med något i tidningen eller om de mer seriösa nyhetssajterna skulle få sprida nyheten på nätet istället, får se om jag får något svar

En Arnstad pudel tack!
Senast redigerad av Soldier-of-Fortune 2012-11-30 kl. 21:59.
Citera
2012-11-30, 21:58
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Han har ändrat i sin blogg och hävdar att folk ljuger, att han aldrig påatått att han har kandidatexamen. Ta cache och screendumpar nu alla och mejla förlaget och alla tidningar.

Citat:
I mitt yrke ingår viss bevakning från högerextrema kretsar, vilka idag spridit rykten om mina akademiska meriter. Man blandar avsiktligt ihop två saker: Jag har å ena sidan 2009-2010 genomgått, examinerats och godkänts vid kandidatkursen i historia vid Stockholms universitet, för övrigt med toppbetyg. Däremot har jag inte rätt att kalla mig filosofie kandidat (fil.kand.), på grund av avsaknad av tillräckligt antal högskolepoäng. För detaljer om kurser och betyg, se min CV.

Haha men vad är det jag ser? Den tredje versionen idag och fortfarande lika svårbegriplig! Vad betyder det fetade? En kurs med toppbetyg? Va?

"Högerextrema kretsar"? Är det så här lite granskning bemöts Henrik? Hur skulle det vara om man var ärlig istället? Du skriver skit utan att studera och debattera sakerna ärligt med kunniga personer på området. Till och med dina arbetsgivare frågar vad fan du håller på med! Nu kommer de som vill läsa lite mer om Henrik Arnstad att läsa här om hur du gått tillväga när du gjort kometkarriär med dina alster, satt i kontrast till Dick Harrison som ju enligt dig "kollapsade redan före utgivning."
Senast redigerad av hashflash 2012-11-30 kl. 22:00.
Citera
2012-11-30, 21:58
Medlem
SilvioBs avatar
Jävligt intressant. Vidrigt att någon ljuger om sin utbilning och kommer undan med det. Hoppas detta blir en ny Terje! Sett dit äcklet.
Citera
2012-11-30, 22:01
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeBarbaren
fil.arn. - där satt den! En filosofie arnstadexamen! Det är vad den satans charlatanen har avlagt.

Riktigt fascinerande ur ett rent psykologiskt perspektiv hur bedragaren fortsätter att valhänt blåljuga om sin examen på Twitter som om ingenting har hänt: https://twitter.com/arnstad

Är Henrik Arnstad psykopat?

Mest sannolikt, ja. Möjligtvis/alternativt narcissist.

Edit:

Citat:
Henrik Arnstad

@arnstad

Author, journalist and a scholar of history.

Jag har för fan läst mer historia på universitetsnivå än serielögnaren Arnstad.
Senast redigerad av Skogsvatte 2012-11-30 kl. 22:05.
Citera
2012-11-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Men Arnstad älskas inte av alla på DN, här är några twetts från 7 augusti 2012 mellan Wolodarski och Arnstad angånde hans Raul Wallenberg artiklar där han skriver att personen RW inte räddade några judar.

Henrik Arnstad ‏@arnstad

En del ledarkommentarer idag, om min wallenberg-artikel i @DNKultur Historia är nutid och politik.
Details
7 Aug Peter Wolodarski Peter Wolodarski ‏@pwolodarski

@arnstad @DNKultur Fakta måste vara korrekta. Du förfalskar historien genom att förtiga att RW agerade på amerikanskt initiativ och pengar.
Details
7 Aug Henrik Arnstad Henrik Arnstad ‏@arnstad

@pwolodarski @dnkultur Jag hade 6000 tecken på mig om Sverige och Förintelsen. Skriver gärna om RW och WRB om du vill. Intressant!
Details
Peter Wolodarski Peter Wolodarski ‏@pwolodarski

@arnstad @DNKultur Vi har haft denna debatt tidigare. Finner det svårbegripligt att du i en stor kulturartikel förtiger avgörande faktum.

Reply
Retweet
Favorite
More

4:42 AM - 7 Aug 12 ·
Tweet text Reply to @pwolodarski @arnstad @DNKultur
Image will appear as a link

@pwolodarski @dnkultur Ska jag uppfatta detta som att du härmed beställer debattartikel av mig, ang RW och WRB? Deal! Du får 800 tkn.
Details

@pwolodarski @dnkultur 8000 tecken menar jag
Details

© 2012 Twitter
About
Help

Det här var intressant att det uppenbarligen finns en schism mellan de två herrarna.

Något annat extremt inressant är: Vem tipsade Fria-Tider? Jag tror knappast att dom på rutin begär ut mindre kända journalisters studiemeriter på chans. Kan det var Wolodarski som kollat upp han och tipsat fria-tider för största genomslag och spridning?
Citera
2012-11-30, 22:02
Medlem
Arnstad har blivit "terjad" av Flashbackmobben
Citera
2012-11-30, 22:03
Medlem
Folketstempels avatar
Vilka fler pk-människor ljuger om sina meriter?
Jag tror det finns fler nakna kejsare, ett trådämne om att börja gräva.
Citera
2012-11-30, 22:03
Medlem
Citat:

Fan vad trött man blir. Nu säger han helt plötsligt samma sak som alla i den här tråden, men fortfarande säger han att vi sprider högerextrema myter. Vad fan är det för myter du talar om när vi är helt överens? Du har ingen kandidatexamen. Du är student på Stockholms universitet. Eller överliggare snarare.
Senast redigerad av Andraandningen 2012-11-30 kl. 22:05.
Citera
2012-11-30, 22:06
Medlem
Brock Lanskys avatar
Fil.kand i Armémuseets vårprogram 2010.
http://www.sfhm.se/upload/Arme/pdffiler/varprogram_2010_NY.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem