2015-03-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Han ska ha en föreläsning på Sundlergymnasiet den 3.e Mars tydligen och det är fullständigt absurt med tanke på att föreläsningen går under parollen "Från Mussolini till Sverigedemokraterna".

Det kan inte ska få gå till på detta vis i en demokrati. Om någon känner sig manad att röra om lite i PK-grytan så finns kontaktuppgifter till det aktuella gymnasiet här:

http://www.vargarda.se/systemsidor/omwebben/kontakt/kontakt-utbildning.html

Skulle själv ha författat ett välformulerat mejl om det inte vore för bakishet av svårare art. Jag får göra min medborgerliga plikt en annan gång.
Så det verkar inte ha hjälpt att lokala SD-avdelningen protesterade? Jag hittade i alla fall detta inlägg på Facebook, så även om föreläsningen blir av kommer det att finnas SD-företrädare på plats som kan säga ifrån. Jag tycker inte att Arnstad ska förbjudas föreläsa, men föreläsningen bör vara frivillig och avslutas med ett panelsamtal så att SD får en chans att försvara sig mot Arnstads anklagelser.

Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar Göransson
Jag skall som representant för Sverigedemokraterna och Kommunfullmäktigeledamot protestera mot detta, på plats. http://www.knallebladet.se/.../Henrik-Arnstad-besoeker...
https://www.facebook.com/sd2018/posts/768556389897726
Citera
2015-03-01, 18:50
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Så det verkar inte ha hjälpt att lokala SD-avdelningen protesterade? Jag hittade i alla fall detta inlägg på Facebook, så även om föreläsningen blir av kommer det att finnas SD-företrädare på plats som kan säga ifrån. Jag tycker inte att Arnstad ska förbjudas föreläsa, men föreläsningen bör vara frivillig och avslutas med ett panelsamtal så att SD får en chans att försvara sig mot Arnstads anklagelser.

Vet faktiskt inte om den blir av, men enligt FN-vårgårdas Facebook-grupp så blir den det enligt ett inlägg skrivet så sent som 24.e Februari https://www.facebook.com/fnvargarda

Ja, hade föreläsningen avslutats med panel-samtal hade han gärna fått föreläsa, då skulle hans argument pulveriseras på nolltid men nu verkar inte så vara fallet. Som jag fattat det ska en enskild politiker dit och protestera på eget bevåg och inte i någon organiserad form där han och tok-arnstads argument får mötas på lika villkor.

På de premisserna bör Arnstad definitivt förbjudas hålla föredrag då det är ren och skär politisk propaganda mot sveriges tredje största parti. Ensidig politisk hjärntvätt ska inte under några omständigheter få förekomma på skolor och rektorn som godkänt spektaklet bör avskedas.
Citera
2015-03-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ensidig politisk hjärntvätt ska inte under några omständigheter få förekomma på skolor och rektorn som godkänt spektaklet bör avskedas.
Helt enig. De låtsasgoda lärarna borde dessutom ta sig en funderare över vad som kan hända om man stigmatiserar en tiondel av eleverna på det här sättet. Det är inte otänkbart att en del radikaliseras och går över till SMR eller liknande om de behandlas så här orättvist.

Bali och Cwejman (jfr dennes bok "Välviljans rasism", som handlar om vänsterns rasistiska "antirasism") förstår ju att det är så det fungerar. Arnstad kommer nog aldrig att begripa. Eller ens lyssna på kritiken. Därför kommer han heller aldrig att förstå varför SD växer.
Citera
2015-03-01, 19:23
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Helt enig. De låtsasgoda lärarna borde dessutom ta sig en funderare över vad som kan hända om man stigmatiserar en tiondel av eleverna på det här sättet. Det är inte otänkbart att en del radikaliseras och går över till SMR eller liknande om de behandlas så här orättvist.

Bali och Cwejman (jfr dennes bok "Välviljans rasism", som handlar om vänsterns rasistiska "antirasism") förstår ju att det är så det fungerar. Arnstad kommer nog aldrig att begripa. Eller ens lyssna på kritiken. Därför kommer han heller aldrig att förstå varför SD växer.

Ja, fast polarisering och radikalism är ju precis vad Arnstad och hans efterföljare(rektorn tex.) vill skapa. Dom vill kunna säga "vad var det jag sa" då det på riktigt uppstår en fascistisk rörelse på grund av polariseringen.

Det måste ju vara oerhört påfrestande för dom att hela tiden upprätthålla lögnen om den växande fascismen då den inte ens existerar och bara kunna hänvisa till sina egna hjärnspöken till bevis.

Utan de "onda" (Fascisterna) och utan de "förtryckta" (invandrarna/förr arbetarklass) så upphör hela deras existensberättigande och det vet dom om.

Det lustiga är ju att varken "de onda" eller "de förtryckta" ens existerar i dagens Sverige, hela vänsterideologin är uppbyggd på en enda stor lögn och det kommer av nämnda skäl innebära tokvänsterns fall till slut, på samma sätt som Berlinmuren till slut revs då lögnen om det kommunistiska drömsamhället inte längre gick att upprätthålla.

Det känns skönt att vara "fascist" idag och tillhöra en växande rörelse med framtiden för sig Arnis är välkommen till det öppna och toleranta SD-samhället då han tillfrisknat.
Senast redigerad av Lost-Soul 2015-03-01 kl. 19:32.
Citera
2015-03-01, 19:30
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:

Det är direkt olämpligt i en skola när det görs under förväntning att vara forskning eller någon slags vetenskap - och istället är ren agitation och historierevisionism. Vad ska vi ha mer för föreläsningar på våra skolor? "Jorden - den är faktiskt platt egentligen" eller varför inte "Förintelsen - världens största lögn". För det är ungefär vad Arnstad håller på med. Hittepåkunskap, revisionism och politik.

Sedan kan man absolut ha politiska debatter i skolan, och bjuda in representanter som debatterar med varandra, men man kan fan inte ha undervisning som i själva verket är direkt politisk agitation mot enskilda partier i riksdagen.
Citera
2015-03-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är direkt olämpligt i en skola när det görs under förväntning att vara forskning eller någon slags vetenskap - och istället är ren agitation och historierevisionism. Vad ska vi ha mer för föreläsningar på våra skolor? "Jorden - den är faktiskt platt egentligen" eller varför inte "Förintelsen - världens största lögn". För det är ungefär vad Arnstad håller på med. Hittepåkunskap, revisionism och politik.

Sedan kan man absolut ha politiska debatter i skolan, och bjuda in representanter som debatterar med varandra, men man kan fan inte ha undervisning som i själva verket är direkt politisk agitation mot enskilda partier i riksdagen.
Alltså, jag håller ju med dig i grund och botten. Försökte bara vara lite storsint. För visst är det historierevisionism som Arnstad ägnar sig åt. Det var hans skruvade sovjetpåverkade historieskrivning om Finland och Karelen som fick mig att börja avsky honom (jfr Baisers aversion). Men hans historieskrivning är ju precis lika skruvad och falsk när det gäller SD.

Det jag menade var att Arnstad skulle kunna få hålla sitt föredrag i debatt- eller panelform, och att SD-företrädare skulle få en chans att säga emot honom. Jag tror att det skulle kunna få en och annan indoktrinerad vänsterunge att tänka till lite faktiskt. Arnstad ska självklart inte oemotsagd få prångla ut sina lögner till ditkommenderade elever.
Citera
2015-03-01, 21:12
Medlem
Tränar Arnstad mycket? På Facebook gillar han boxningsklubbar, Gymgrossisten och en massa idrottsföreningar.
Citera
2015-03-01, 22:44
Medlem
zorzes avatar
Borde inte någon åka land och rike runt med en föreläsning om "Stalin till vänsterpartiet"..??... där man tar upp Gulaglägren och hur man kom på att beslå ryssar med sinnesjukdom om man hade avvikande ideer så att man satte dem på sinnesjukhus istället för att tortera fram erkännanden inför domstol.

Det var alltså smidigare och ekonomiskt billigare att föreslå sinnesjukdom.
Citera
2015-03-01, 22:52
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Tränar Arnstad mycket? På Facebook gillar han boxningsklubbar, Gymgrossisten och en massa idrottsföreningar.
Det gor han sakert men precis som med studierna sa blir resultatet lite si och sa...

https://pbs.twimg.com/media/B28yTKcCMAEDF4m.jpg:large
Citera
2015-03-01, 23:07
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Annars kan man undra varför en kommun där 15,7% röstade på Sverigedemokraterna bjuder in någon att hetsa mot sprida lögner om partiet i fråga. Bara i Sverige
Arnstad borde föreläsa här:
Citat:
Ett illustrativt exempel på varför man väljer SD är Almgården, den stadsdel i Malmö där SD har överlägset flest röster (35 procent). Det är ett område där det i huvudsak bor svenskfödd arbetarklass. Få har eftergymnasial utbildning och genomsnittlönen är låg. Men vad som framför allt är värt att notera är att Almgården ligger granne med invandrartäta Rosengård.

När Almgårdsborna i lokalpressen motiverat sina sympatier för SD har de talat om hur våld, kriminalitet, missbruk, rån och stölder mer och mer kommit att prägla deras stadsdel. De har talat om gäng av unga män från Rosengård som kommer på nattliga besök och stjäl cyklar. Även från kommunledningens sida har det konstaterats att det förekommit våld, falangstrider och kriminella gäng i miljön kring Almgården och att det finns en genuin otrygghet i området.
Citera
2015-03-02, 08:17
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Det gor han sakert men precis som med studierna sa blir resultatet lite si och sa...

https://pbs.twimg.com/media/B28yTKcCMAEDF4m.jpg:large

Mens sana in corpore sano

Det är sällan man ser en mer misslyckad figur, med de benen och den kranen kom jag osökt att att tänka på en stork.

Kan det vara så att stollen lider av en organisk psykos, orsakad av näringsbrist och förvärrad av drogmissbruk?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Organisk_psykos
Citera
2015-03-02, 08:59
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Mens sana in corpore sano

Det är sällan man ser en mer misslyckad figur, med de benen och den kranen kom jag osökt att att tänka på en stork.

Kan det vara så att stollen lider av en organisk psykos, orsakad av näringsbrist och förvärrad av drogmissbruk?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Organisk_psykos

Extra kul också med dom gigantiska clown-skorna som sitter längst ner på sugrören, ser ut att vara minst fyra storlekar för stora.

Organisk fascismpsykos tror jag att han lider av och är ensam på jorden med denna sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in