• 14 116 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 984 966 inlägg
2012-11-30, 11:51
Medlem
Fria Tider avslöjar idag att Henrik Arnstad, som bland annat anklagat Sverigedemokraterna för att vara fascister, ljög om sin utbildning. I DN framställdes han som en historiker med mångårig erfarenhet av att ha studerat fascismen och själv påstår han att han har en fil kand i historia från Stockholms Universitet.

Men Fria Tider har granskat hans studieintyg och Stockholms Universitet nekar till att han har någon sådan examen. I själva verket är han inte ens i närheten av någon examen.

http://www.friatider.se/dns-henrik-a...m-sin-historia

SAMMANFATTNING av de första fyra dygnen 30 nov -3 dec och en del länkar
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2012-12-09 kl. 06:30. Anledning: Sammanfattning inredigerad
Citera
2012-11-30, 12:03
Avstängd
Enoch.Thulins avatar
Kul att Fria Tider nu blir mer aktiva & undersökande.

Undrar hur Hr. Arnstad tycker att det känns att befinna sig på "fel" sida av drevet?

Han har även fått kritik för sina tidigare alster. Som man kunde vänta sig så låter det som om han mest ägnar sig åt ideologiskt tyckande & önsketänkande där han sitter i sin avdragsgilla skrivarlya på Södermalm.
Citat:
Arnstad gör ingen hederlig historieskrivning

det mesta är författarens egna tankar och moraliska pekpinnar

saknar boken någonting som kan liknas vid en grundläggande analys

Källor? Givetvis får vi inget svar på detta sensationella påstående.

man kan inte dra de slutsatser Arnstad har gjort

Det finns fler felaktigheter och rena osanningar i Arnstads bok men jag tror att jag här visat på den verkliga bristen i hans bok, ett hedligt förfarande med historisk fakta.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2012-11-30 kl. 12:15.
Citera
2012-11-30, 12:20
Medlem
Kulturmarxists avatar
Henrik Arnstad DN har enligt egen utsago skapat en insamlings och hyllningssida till EXPO "exposupporter" - "We love Expo".

"We love Expo skapad av Henrik Arnstad"

"Stötta Sveriges kanske viktigaste organisation i kampen mot rasism!"
http://www.exposupporter.se/we-love-expo?language=en-US

Är Arnstad homosexuell? Jag har inget emot bögar, men jag ogillar när homosexualitet ofta är det gemensamma kittet istället för kunskap och meriter. Ingen på Expo ärt väl utbildad i någonting överhuvudtaget, Trots detta håller de svindyra kurser för journalister. Hela Expo består av självutnämnda meriter.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-11-30 kl. 12:23.
Citera
2012-11-30, 12:39
Medlem
Kulturmarxists avatar
Arnstad har tappert försökt kleta nazism bla över hela det finska folket för att de gjorde motstånd emot kommunist Sovjet. Arnstad har skrivit en bok på det temat och försökt mjölka pengar ur ämnet sedan lång tid tillbaka. Hans favoritämnen är förintelsen och hur europeiska länder förutom Tyskland även idag i nutid är medskyldiga. Hans bok i ämnet heter trots allt: "Skyldig till Skuld". Att Europas länder och USA unisont gick samman och slog ner Hitler och nazismen är inget Arnstad vill minnas, ej heller känner han till kommunist Sovjets och Stalins pakt med Nazityskland.

http://www.norstedts.se/bocker/utgiv...kuld-inbunden/
Citera
2012-11-30, 14:12
Medlem
Förklaringen på hans blogg gör att man börjar undra hur han över huvud taget klarat att ta en poäng;

FOTNOT. En extremistisk nätsajt påstår idag att “DN:s Henrik Arnstad ljuger om sin historia”, utifrån att de blandat ihop kandidatexamen med titeln “fil.kand.”. Jag har en kandidatexamen från 2010, men ännu inte tillräckligt med högskolepoäng för att kalla mig “fil.kand.” Så enkelt var det.

http://www.tricorder.se/?p=346
Citera
2012-11-30, 14:13
Medlem
Nu skriver Arnstad så här:

Citat:
Frågan har idag lyfts om mina akademiska meriter, varför jag här presenterar dessa.

Viktigt är skillnaden mellan godkänd kandidatexamen och titeln “fil.kand.”. Jag har 2010 godkänts på kandidatkursen vid historiska institutionen och har avlagt kandidatexamen.

Däremot har jag ännu inte tillräckligt med högskolepoäng för att kalla mig “fil.kand.” Jag har tyvärr ovanan att jobba med mångåriga bokprojekt istället för att bli klar med poänginsamling, så jag får lägga fram min master. Tyvärr. Så enkelt var det.

http://www.tricorder.se/?p=346

Vad yrar han om? Om han inte ens har 120 poäng kan han ju under inga som helst omständigheter ha avlagt kandidatexamen.
Citera
2012-11-30, 14:14
Medlem
Han ljuger. En fil.kandidat och en kandidat kräver båda 180 högskolepoäng. Att ta en kandidat på de 80 poäng han klarat av är inte möjligt.
Citera
2012-11-30, 14:16
Medlem
Mikojans avatar
Vilken skojare! Utmärkt avslöjande som tyvärr aldrig kommer att nå skittidningarnas deskar. Och om det gör det, blir det att titta bort för Arnstads kompisredaktörer.

Men det är bara kämpa på i samma stil. Avslöjanden av såna här bluffmakare når så småningom en större publik.
Citera
2012-11-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Fria Tider avslöjar idag att Henrik Arnstad, som bland annat anklagat Sverigedemokraterna för att vara fascister, ljög om sin utbildning. I DN framställdes han som en historiker med mångårig erfarenhet av att ha studerat fascismen och själv påstår han att han har en fil kand i historia från Stockholms Universitet.

Men Fria Tider har granskat hans studieintyg och Stockholms Universitet nekar till att han har någon sådan examen. I själva verket är han inte ens i närheten av någon examen.

http://www.friatider.se/dns-henrik-a...m-sin-historia

Ha ha ha är det så han ser ut, som en dörrvakt på café opera. Han har nog inte haft så lätt att marknadsföra sig i konkurrensen och då får man "hitte på". Sd är tacksamt ämne för mediokra murvlar att försöka göra sig en karriär på. Men det är många om det också.

Och nu är han avslöjade som en bedragare.
Citera
2012-11-30, 14:20
Medlem
Fula Gubbens avatar
Den som är energisk får gärna sprida informationen om Arnstads påhittade examen i kommentars-fält i dagstidningarna och dylikt. 80 poäng ger ingen examen någonstans utom möjligen på Södertörn.

Vad är en "kandidatkurs"? Något nytt begrepp? Länge sen jag studerade... och tog en fil kand. En riktig sådan, inte en Arnstad.
Citera
2012-11-30, 14:21
Medlem
Nu med ytterligare en "förklaring" i bloggen;

"Viktigt är skillnaden mellan godkänd kandidatexamen och titeln “fil.kand.”. Jag har 2010 godkänts på kandidatkursen vid historiska institutionen och har avlagt kandidatexamen."

Vilken fjant; han håller fast vid bluffen eller är mer än lovligt okunnig. Han låter faktiskt som en gymnasist med vaga kunskaper om den akademiska världen.

Nästa steg blir väl att ursäkta sig och förklara att han inte haft tid att läsa på vad som gäller för en examen eftersom han haft fullt upp med att jaga rasister på nätet.
Senast redigerad av Cykel-Ingemar 2012-11-30 kl. 14:32.
Citera
2012-11-30, 14:31
Medlem
Kulturmarxists avatar
Onekligen tänker man på Refaat och hans hatt.

Arnstad har träffande beskrivit den gudslösa kulturmarxismen som han är anhängare av.
Min kommentar inom parentes.

"Vi har en gudstro idag (kulturmarxismen) och det är antinazismen och minnet av andra världskriget, men gudstron (kulturmarxismen) innehåller även en satansgestalt i Adolf Hitler. Så det här är precis som en gammal religiös predikan på 1600-talet. Vi har Gud (kulturmarxismen) , antinazismen, minnet av andra världskriget, vi har förintelsekulturen och vi har en Satan i form av Adolf Hitler". (vilket ständigt lyfts fram i dimmiga guilt by assosiation för att tysta debatten och allt motstånd och bevara maktordningen)

Arnstad har hållt tal med Kurdo Baksi i bakgrunden där han okunnigt matar på om fascismen ur ett personligt vinklat historiskt påhittat perspektiv. Att general Franco under andra världskriget räddade och gav fristad till 200 000 judar tycks Arnstad inte känna till, att Italiens mussolini var helt oförstående till Hitlers judehat är inte heller något Arnstad vill erkänna. Spanioens roll under andra världskriget var mycket sparsam, utsända spanska trupper under attacken mot sovjetunionen kallades snabbt tillbaka till Spanien. - Att två hela divisoner av 28 totalt inom Waffen SS enbart bestod av muslimer (över 25 000) är inget Arnstad känner till eller vill tala om. Istället orerar Arnstad över ett hundratal förvirrade svenskar som på eget initiativ deltog på Hitlers sida för att lägga en evig arvssynd på det svenska folket (de där utanför innerstan).

Karln borde skämmas. Han är en mytoman. Det är övertydligt att han driver en egen politisk agenda under falsk täckmantel som "journalist"

http://www.youtube.com/watch?v=QaoS8X50Lds
Som politiker hade han inte hållit i många minuter.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-11-30 kl. 14:33.
Citera