2015-01-24, 15:32
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Ok. Är det denna? https://www.youtube.com/watch?v=dhx5IMTFcc4 ?

Nej, kortfilmen är på 32 minuter. Fanns med engelsk text där innan men jag är osäker på om den ligger kvar.
Citera
2015-01-24, 15:35
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Ok. Är det denna? https://www.youtube.com/watch?v=dhx5IMTFcc4 ? Det var nog fel...
Lyckades inte hitta den nu på Youtube av någon anledning. Kanske är borttagen.
Citera
2015-01-24, 15:39
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Nej, kortfilmen är på 32 minuter. Fanns med engelsk text där innan men jag är osäker på om den ligger kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Lyckades inte hitta den nu på Youtube av någon anledning. Kanske är borttagen.

Jag får försöka hitta den på annat vis! Tack för tipset i alla fall.
Citera
2015-01-24, 15:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tonen är ganska annorlunda i jämförelse med 400 Blows, då Baisers är mer komisk av sig.

Men det är väl ingen komedi?
Citera
2015-01-24, 15:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Komedi, drama och romans enligt IMDb.
Citera
2015-01-24, 15:55
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Nja, ingen renodlad komedi, men den har många komiska scener.
Citera
2015-01-24, 16:01
Medlem
saggesalivs avatar
The Tales of Princess Kaguya (2013)

En dag så hittar en bambuhuggare ett bambuskott som innehåller en liten flicka. Han bestämmer sig för att ta hem henne och tillsammans med sin fru uppfostra henne som deras barn. Tecken från himlen, med gåvor av guld och kläder, får bambuhuggaren att ta ifrån flickan från fattigdomen på landsbygden och bygga henne ett slott inuti huvudstaden.

Denna film bygger på den japanska folksagan "Sagan om bambuhuggaren" från 900-talet. Isao Takahatas filmatisering av sagan har det länge talats om och med hans formalistiska, underbara, drömlika bildspråk - kan det bli annat än magi?

Svaret är nej, denna film är helt magisk från början, till slut. Det är så vackert, i sin enkelhet, det är så otroligt känslofyllt och har ett magnifikt budskap. Isao Takahatas enkla animationer är i allra högsta grad otroliga och fyller filmen med den nypan av magin som är så svår att få till-

Jag rörs i princip till tårar, flertalet gånger av denna film. Dess utförande är så briljant att man nästan ryser till. Detta är Studio-Ghibli, när det är som allra bäst.

Det är svårt att hitta fler ord till att beskriva filmen. Jag är totalsåld och inte besviken någonstans. Just nu, såhär precis efteråt, landar den på en svag åtta, jag vet inte om den kommer att hålla, men något annat känns i nuläget inte aktuellt.

Betyg: -8/10
Citera
2015-01-24, 16:10
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
The Tales of Princess Kaguya (2013)

Betyg: -8/10
Såg den nyligen också! Snygg film. Bra skit. Hade kunnat sätta en 8a.
Citera
2015-01-24, 16:24
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ja, får erkänna att han kanske har bättre genomsnittsengelska än många skådespelare i Sverige men inte övertygande nog för min egen del, man hör att han inte är från engelsktalande länder just i The Killing, han haltar fram en smula och har inte rätt dialekt alla gånger.

Håller med dig när det gäller säsong 1, hans wigger-engelska blir rätt så försvenskad. Men i övriga säsonger tycker jag att hans engelska är mycket renare och bättre.
Citera
2015-01-24, 17:10
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
David Lynch har något att säga:
https://www.youtube.com/watch?v=wKiIroiCvZ0

I en perfekt värld ska man ju se alla filmer med hemmabiosystem på nyare TV-modeller alternativt på en biograf. Många filmer förtjänar det däremot inte heller.
Citera
2015-01-24, 17:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nja, ingen renodlad komedi, men den har många komiska scener.

Okej vad bra, spontant tänker jag på Woody Allens dramafilmer som ofta har småkomiska element.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Håller med dig när det gäller säsong 1, hans wigger-engelska blir rätt så försvenskad. Men i övriga säsonger tycker jag att hans engelska är mycket renare och bättre.

Längesen som jag såg de första två säsongerna som också är de enda jag sett av serien, men litar på ditt ord nu helt enkelt då.
Citera
2015-01-24, 20:10
Medlem
Opposite Sex (2014)

Riktigt dålig film tyvärr. Vissa av birollerna funkade inte alls och drog ner filmen ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in