Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Jag gillade den väldigt mycket, trots att den fått en del kritik för att vara väldigt lik någon Hitchcock-film, som jag inte sett. Någon som vet vad den heter?
Stokers största styrka minns jag är det visuella. Även ljudet var fantastiskt har jag för mig.
Jag gillade den också, tyckte att skådespelet var kanon överlag och filmen lyckades väl med att bygga upp obehaglig stämning.
Hitchcocken du tänker på är förmodligen Shadow of a Doubt, dom har samma grundkoncept men det är långt ifrån plagiat, Stoker har en del egna ideer.
Citat:
Ursprungligen postat av
gurkmajja
Såg den igår och det är ju en mycket speciell film och det är alltid välkommet med lite udda filmer. Intressant men jag vet knappt än vad jag tycker.

Mycket speciell film indeed, jag personligen kan relatera väldigt starkt till hela Jeps situation och känner igen typen av människor han omger sig med väldigt väl så hela filmens budskap och koncept träffar väldigt nära hem vilket är varför jag gillar den så mycket.
Sen är den givetvis helt enastående rent tekniskt, jag lär köpa blu-rayen så jag kan se öppningsscenen där alla står och dansar om och om igen!