2014-12-18, 05:13
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degoz
The Stoker ( 2013 ) Godkänd psykologisk film som är värd en titt.

Jag gillade den väldigt mycket, trots att den fått en del kritik för att vara väldigt lik någon Hitchcock-film, som jag inte sett. Någon som vet vad den heter?

Stokers största styrka minns jag är det visuella. Även ljudet var fantastiskt har jag för mig.
Citera
2014-12-18, 07:07
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
Hört att Exodus är riktigt risig från säkra källor.
Och jag litar inte ett dyft på Brutus i detta fall.

Mina källor säger att det här är en av årets största besvikelser och att Ridley Scott är helt slut. Christian Bale har peekat.

Haha säkra källor faktiskt, hur kan det finnas säkra källor på något subjektivt som filmsmak?
Citera
2014-12-18, 09:06
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
La Grande Bellezza

Jag vet inte ens vad jag ska säga om denna, den var så sjukt bra att jag bokstavligt talat gråter av lycka

10 / 10
Såg den igår och det är ju en mycket speciell film och det är alltid välkommet med lite udda filmer. Intressant men jag vet knappt än vad jag tycker.
Citera
2014-12-18, 10:12
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag gillade den väldigt mycket, trots att den fått en del kritik för att vara väldigt lik någon Hitchcock-film, som jag inte sett. Någon som vet vad den heter?

Stokers största styrka minns jag är det visuella. Även ljudet var fantastiskt har jag för mig.

Jag gillade den också, tyckte att skådespelet var kanon överlag och filmen lyckades väl med att bygga upp obehaglig stämning.

Hitchcocken du tänker på är förmodligen Shadow of a Doubt, dom har samma grundkoncept men det är långt ifrån plagiat, Stoker har en del egna ideer.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Såg den igår och det är ju en mycket speciell film och det är alltid välkommet med lite udda filmer. Intressant men jag vet knappt än vad jag tycker.

Mycket speciell film indeed, jag personligen kan relatera väldigt starkt till hela Jeps situation och känner igen typen av människor han omger sig med väldigt väl så hela filmens budskap och koncept träffar väldigt nära hem vilket är varför jag gillar den så mycket.
Sen är den givetvis helt enastående rent tekniskt, jag lär köpa blu-rayen så jag kan se öppningsscenen där alla står och dansar om och om igen!
Senast redigerad av Catapilla 2014-12-18 kl. 10:53.
Citera
2014-12-18, 12:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Shadow of a Doubt med Joseph Cotten.
Citera
2014-12-18, 12:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
Mina källor säger att det här är en av årets största besvikelser och att Ridley Scott är helt slut.

Scott har ju varit slut sedan slutet av 90-talet.
Citera
2014-12-18, 12:21
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Jag gillade den också, tyckte att skådespelet var kanon överlag och filmen lyckades väl med att bygga upp obehaglig stämning.

Hitchcocken du tänker på är förmodligen Shadow of a Doubt, dom har samma grundkoncept men det är långt ifrån plagiat, Stoker har en del egna ideer.

Håller med dig helt och hållet. Måste se om den snart, blir sugen så fort någon skriver om den.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Shadow of a Doubt med Joseph Cotten.

Tack till er båda för Hitchcock-rullen!
Citera
2014-12-18, 12:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tack till er båda för Hitchcock-rullen!

I min mening är det ärligt talat inte någon av de bästa filmerna som 'Hitch gjorde.
Citera
2014-12-18, 12:49
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
I min mening är det ärligt talat inte någon av de bästa filmerna som 'Hitch gjorde.

Han hann ju med en del bottennapp under sin karriär. Kommer se Shadow of a Doubt någon gång i alla fall eftersom jag gillar både Stoker och Hitchcock.
Citera
2014-12-18, 15:56
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Inte en av de sämsta heller å andra sidan men den har nog inte åldrats så bra som mycket annat han gjorde.
Citera
2014-12-18, 16:23
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:

Mycket speciell film indeed, jag personligen kan relatera väldigt starkt till hela Jeps situation och känner igen typen av människor han omger sig med väldigt väl så hela filmens budskap och koncept träffar väldigt nära hem vilket är varför jag gillar den så mycket.
Sen är den givetvis helt enastående rent tekniskt, jag lär köpa blu-rayen så jag kan se öppningsscenen där alla står och dansar om och om igen!
Jag kommer att tänka på La Dolce Vita när jag ser den. Lite dekadens där folk försöker fly verkligheten. Jep är ju äldre än vad Marcello var i La Dolce så just känslan av ålderskris är väl skillnaden, men det är hur som helst en bra och udda film som lämnar mig med en liknande känsla jag hade efter ex vis Svart katt, vit katt. Vet fan inte vad jag ska tycka riktigt, men bara en sån känsla förmedlad förtjänar ett bra betyg. Filmer som bryter mönster från allt vi matas med från USA gillar jag.
Citera
2014-12-18, 17:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Inte en av de sämsta heller å andra sidan men den har nog inte åldrats så bra som mycket annat han gjorde.

Nej inte sämst inte, men han gjorde så mycket annat som var bättre och mera värt att nämnas/minnas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in