2014-06-03, 14:51
Medlem
messiasibids avatar
Stranger than fiction som är en dramakomedi. Den var sådär i starten men blev betydligt bättre med tiden. Jag gillade den, 7 av 10

Handling
" An IRS auditor suddenly finds himself the subject of narration only he can hear: narration that begins to affect his entire life, from his work, to his love-interest, to his death."
Citera
2014-06-03, 15:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Nej inte än. Tänkte värma upp med lite andra Fellini filmer innan jag ser den.

Ja, bra idé! Amarcord är rätt bra vill jag minnas om än längesen som jag såg den, men 8½ är hans tveklöst bästa film enligt mig, måste ta och se om den jag med snart igen!
Citera
2014-06-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Får väl ta och se tvåan o trean,även om jag bara gav 5 av 10 till första filmen. Kanska hade jag gillat den mer om jag sett den på 90- talet?
Jag såg den för första gången 09 och gillade den mycket då. Men jag gillar ju råa och skitiga filmer, och dansk film har jag alltid tyckt mycket om. Tror du kan uppskatta dom andra två filmerna mer, många håller den sista som den bästa vet jag.
Citera
2014-06-03, 18:18
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The Cinema Snob Movie (2012) - http://www.imdb.com/title/tt2262221/

Inte helt konstigt att jag gillade denna riktigt mycket då jag följer och har följt Brad Jones projekt under ett par år nu, både hans videorecensioner på thecinemasnob.com och i podcasten Radiodrome har förgyllt många timmar av underhållning för min egen del, och säkert för många andra (eller hur Lotso?). Man vet direkt vad man får om man är bekant med Jones och hans karaktär, mycket filmreferenser och härlig humor fast i långfilmsformat som fungerade otroligt bra men å andra sidan har jag ännu inte fått nog av hans ständiga refererande till andra filmer, regissörer och så plus som jag sa är humorn för oss inbitna skräck och exploitationnördar inte att leka med. Man måste ha en relation till Jones och The Cinema Snob innan man sätter sig ned och ser denna, mycket kommer att gå en över huvudet annars och kan man inte sina kultfilmer så tror jag inte man får mycket glädje ur denna heller, men jag gillade den skarpt!

4/5

Fan vad härligt att du uppskattade den så mycket
Som du skriver, har man ingen relation till Brad Jones eller hans karaktär bör man undvika filmen och kanske inte klaga på den om man inte känner till materialet...
Citera
2014-06-03, 18:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Fan vad härligt att du uppskattade den så mycket
Som du skriver, har man ingen relation till Brad Jones eller hans karaktär bör man undvika filmen och kanske inte klaga på den om man inte känner till materialet...

Ja, man får ju ha i åtanke att den är ämnad för fansen av hans karaktär och honom som filmrecensent!
Citera
2014-06-03, 22:56
Medlem
Cypher

Inte så spännande som andra filmer i samma genre. Gillade att David Hewlett var med, gillade han i Stargate och Cube och han fyllde sin lilla roll ganska bra. 3/5.
Citera
2014-06-04, 00:23
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Jag tyckte den var tråkig. Riktigt tråkig. Den var osammanhängande och saknande en riktig handling. Inte för att jag har nånting emot filmer som saknar handling men den här gjorde det inte särskilt bra. Jag kände inte heller någon form av sympati för huvudkaraktären, vilket är viktigt när man bara följer efter honom hela tiden.
Men allt bottnar i att jag blev uttråkad. Jag ser nog om den om nåt år när jag är helt avslappnad och kan sitta igenom en 3-timmars film utan handling.
Ok, ja smaken är som baken. Kanske något att återvända till när du sett mer Fellini och som du säger är mer inställd på en 3-timmarsfilm.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, bra idé! Amarcord är rätt bra vill jag minnas om än längesen som jag såg den, men 8½ är hans tveklöst bästa film enligt mig, måste ta och se om den jag med snart igen!
Håller också 8½ högst tillsammans med La Strada.
Citera
2014-06-04, 00:37
Medlem
messiasibids avatar
Magnolia såg jag för första gången den levde upp till förväntningarna.
Väldigt vacker film om livets gång och nyckfullhet.

8 av 10
Citera
2014-06-04, 01:00
Medlem
Andrej Tarkovskijs "Mirror".

Får ge den 9/10.

En målande bild av ryssen och människan som lekfull under en karg, slitande första anblick. Fylld av fantastiska scener och fint skådespeleri. Filmen som helhet är delvis bestående av drömmar och minnen och därför inte en berättelse från A till B. Som konst betraktad är den mästerlig.
Citera
2014-06-04, 11:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Håller också 8½ högst tillsammans med La Strada.

Har aldrig sett hela La Strada, bara bitar ur den på tv.
Citera
2014-06-04, 11:27
Medlem
Pusher 2 (2004)

Gillade denna lite mer än första faktiskt. Så det får bli en sexa av tio!
Citera
2014-06-04, 13:20
Medlem
Fjantors avatar
Såg FIDO...

Skön zombierulle i 50-talets Amerika....

http://www.imdb.com/title/tt0457572/?ref_=nv_sr_1

3,5/5 får den....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in