2015-01-08, 00:14
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
"Tankar för dagen" är ett kort inslag i P1 som sänds på morgonen. Jag missade det imorse men hörde reprisen nu sent på kvällen i bilen. En lätt absurd upplevelse med tanke på vad som hänt i Paris. Lyssna på programmet, det är bara knappt 4 min! Tänk på att det sändes bara timmar innan attentatet. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1165

Ibland hinner verkligheten ikapp väldigt fort.
Citera
2015-01-08, 00:16
Medlem
U-Figs avatar
Sade SR precis att Charles Hebdi "inte är oskyldiga"?!

Dra åt helvete om det stämmer. Hur verklighetsfrånvänd, hur långt borta, hur arnstadifierad måste man vara för att kunna dra till med ett sådant uttalande?
Citera
2015-01-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Sade SR precis att Charles Hebdi "inte är oskyldiga"?!

Dra åt helvete om det stämmer. Hur verklighetsfrånvänd, hur långt borta, hur arnstadifierad måste man vara för att kunna dra till med ett sådant uttalande?

https://soundcloud.com/martineriksson här det finns på AP
Citera
2015-01-08, 00:27
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Extrainsatt studio 1 i P1 sent på onsdagskvällen. Özz Nujen intervjuas mot slutet. Ren lågbegåvning. Karln är en idiot.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1637
Citera
2015-01-08, 00:50
Medlem
Gryshnozks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Här är lite damage control från twitter.
https://twitter.com/alicepetren/stat...60537659981824
https://twitter.com/alicepetren/stat...62489550639107
Citera
2015-01-08, 00:50
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
DN och Sydsvenskan går "all in" idag

http://unvis.it/www.dn.se/kultur-noj...n-ar-konstant/

Det är 30-tal, fascism och nazism i en ganska osammanhängande inlaga med andemeningen att mångkulturen är nödvändig för att vända nazismen ryggen. Och eftersom SD inte vill ha fri invandring är de därmed nazister för så var det på 30 talet.

De verkar fångar i ett tankemönster som är synnerligen banalt.

Undrar hur Aftonbladet skall kunna kommentera detta med sin protyska hållning under andra världskriget.

Tämligen skamlöst...

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa
Första gången jag besökte ett koncentrationsläger var 1989, Dachau utanför München i södra Tyskland.
Om jag sluter ögonen kan jag fortfarande minnas ljudet av gruset. Många människor i rörelse , julisolen sken, men ingen sa något. Det enda som hördes var fotstegen.
Det var ett outhärdligt ljud, en outhärdlig tystnad.
Dachau var det första koncentrationslägret, öppnades 22 mars 1933. I lägret hölls sammanlagt 200 000 människor fängslade, över 30 000 mördades där.

Citat:
Ursprungligen postat av Vem
Det är tyvärr inte första gången Sverige får kritik. Regeringen har under många år gjort för lite för att skydda både judar, muslimer och romer från rasism och även trakasserier och våld.
Många vittnar om att de inte vågar bära religiösa symboler offentligt.*

Citat:
Ursprungligen postat av ?
Formellt kan en talman inte avsättas men rimligen borde han inte få leda riksdagens möten efter vad han sagt.
Hade han haft någon skam i kroppen hade han avgått.

Den här sidan har delats 129** gånger.

Någon som sätter pengar på vem som skrivit?
Boisen-edit:
Citat:
Judehat. Koncentrationsläger.
Dachau 1933 outhärdligt.
Dachau. Outhärdligt judehat.
I Dachau mördade(s*****) Söder politiska motståndare.
Homosexuella kristallnatten.
Tyska judar judiska medborgare***/****.
Nürnberglagarna 1935.
Judiskt judiska judar.
Larmklockor högerextrema trakasserier.
Romer religiösa symboler.
Judar judar muslimer.
Söder naziförbrytare. Jobbik säkerhetsrisker.
Söder, skuggor, vakthund, våld. Antisemitism.
Skam!
- 41/390 ord totalt...

Personligen saknade jag 'Stöveltramp'. Någon form av 'Brun/t'. Och 'Kyla'. Men han var där på sommaren, så det får väl vara ok.

Han lyckades dock faktiskt utelämna SD... Åandra sidan nämns Söder 3 ggr.
--
*Och här blir det ju fan pinsamt på riktigt.

**129 delningar. SD Bashing FTW!

***;**** Måhända jag trippar utanför åsiktskorridoren - men att just använda benämningen 'Tyska judar' och 'judiska medborgare' när man kräver Södersavgång för att han påpekat att det i Sverige finns judiska medborgare och svenska judar känns lite korkat. Vilket väl heller inte är helt långt från sanningen...

*****Fick ta bort ett -s
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-08 kl. 01:14.
Citera
2015-01-08, 00:52
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Tack.

Nu har hon på Twitter "bett om ursäkt" genom att "förtydliga" vad hon menade:
Citat:
Alice Petrén @alicepetren · 52 min för 52 minuter sedan
Förtydligande @alicepetren @p1 Charlie Hebdos redaktion är oskyldiga människor, men inte slumpmässiga offer. Vedervärdigt. Förstås.

Men det räcker inte. För citatet lyder:
Citat:
Ursprungligen postat av Alice Petrén, SR
Det är ju inte oskyldiga personer i det här fallet, utan det riktar sig ju rakt mot en redaktion som har attackerat med nidbilder av profeten Muhammed, som har haft satirbilder, äh så sent som i natt lade ut en bild på Twitter med en nidbild, så att ...
Hon har lång tid på sig att rätta till det i direktsändning. Det gör hon inte.
Några sekunder senare:
Citat:
... mycket provokativa formuleringar som har funnits på Charlie Hebdo.

Det är inget annat än en rejäl pudel. En misslyckad sådan, så klart. Pudeln, hundrasen alltså, kommer just från Frankrike. Passande? Oui oui. Eller kanske Wouf wouf? Det ursprungliga citatet är pudelns kärna; det hon faktiskt menade. "Det är inte oskyldiga personer i det här fallet."

Arnstad är uppe på 11+++ nu, var hittar vi Alice Petrén?
Senast redigerad av U-Fig 2015-01-08 kl. 00:55.
Citera
2015-01-08, 00:56
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
"Tankar för dagen" är ett kort inslag i P1 som sänds på morgonen. Jag missade det imorse men hörde reprisen nu sent på kvällen i bilen. En lätt absurd upplevelse med tanke på vad som hänt i Paris. Lyssna på programmet, det är bara knappt 4 min! Tänk på att det sändes bara timmar innan attentatet. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1165

Ibland hinner verkligheten ikapp väldigt fort.

Sämsta tajmingen i världshistorien.
Bo Forsberg, generalsekreterare för Diakonia får gärna återkomma imorgon med nya tankar för dagen. Gärna på temat muslimer i Europa som begår massmord medelst maskingevär. Bygg inga murar för dem heller, Bo?
Citera
2015-01-08, 01:08
Medlem
Munchen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Tack.

Nu har hon på Twitter "bett om ursäkt" genom att "förtydliga" vad hon menade:

Men det räcker inte. För citatet lyder:

Hon har lång tid på sig att rätta till det i direktsändning. Det gör hon inte.
Några sekunder senare:

Det är inget annat än en rejäl pudel. En misslyckad sådan, så klart. Pudeln, hundrasen alltså, kommer just från Frankrike. Passande? Oui oui. Eller kanske Wouf wouf? Det ursprungliga citatet är pudelns kärna; det hon faktiskt menade. "Det är inte oskyldiga personer i det här fallet."

Arnstad är uppe på 11+++ nu, var hittar vi Alice Petrén?

Vet inte om man ska dra för stora växlar på vad hon sa. Precis innan diskuterade man islamister som dödar oskyldiga. Hon försökte antagligen påpeka att detta inte var en vanlig självmordsbombning mot random oskyldiga människor. Utan att det var en riktad attack mot, i islamisternas ögon, fiender.

Men det var helt klart jävligt dåligt formulerat och hon har nog lärt sig en läxa. Men en humla gör ingen sommar och jag kan inte hitta några andra liknande uttalande från henne. Så min slutsats är att det är bättre att rikta in sig på erkända idioter som Özz och Arnstad.
Citera
2015-01-08, 01:16
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munchen79
Vet inte om man ska dra för stora växlar på vad hon sa. Precis innan diskuterade man islamister som dödar oskyldiga. Hon försökte antagligen påpeka att detta inte var en vanlig självmordsbombning mot random oskyldiga människor. Utan att det var en riktad attack mot, i islamisternas ögon, fiender.

Men det var helt klart jävligt dåligt formulerat och hon har nog lärt sig en läxa. Men en humla gör ingen sommar och jag kan inte hitta några andra liknande uttalande från henne. Så min slutsats är att det är bättre att rikta in sig på erkända idioter som Özz och Arnstad.

Håller med, jag uppfattade det också som att hon menade att islamisterna inte betraktade dem som oskyldiga. Kan gott läggas i facket olycklig formulering. Fast jag förstår om folk hänger upp sig på det, vissa ledarskribenter har ju fortfarande inte släppt att Björn Söder sagt att judar och samer existerar.
Citera
2015-01-08, 01:19
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munchen79

Knappast. Vi såg i samband med ABBs terrordåd i Norge vad svensk media duger till när det gäller demoratiska och frihetliga värderingar. Det är inget som man håller speciellt högt. Tvärtom.

Annars är debatten så skruvad i Sverige idag att det inte längre finns utrymmer för vettiga resonemang. DN, Sydsvenskan, aftonbladet etc representerar en världsbild så är så skild från verkligheten att det nämrast psykotiskt.
Här i Norge skrattar man åt eländet, även om det egentligen inte är dett dugg lustigt.
Även om det skulle ske en omsvängning så är mediaredaktionerna och miljön så fördärvade av folk som helt enkelt inte är kapabla att uppfatta världen korrekt. Man inbillar sig en massa saker och kan inte skilja fantasi från verklighet. Och det här är inte 3-4 personer, utan 100-tals, inkl chefredakörer. Det kommer att ta många år att skapa en situation som i ett västeuropeiskt perspektiv kan betraktas som normal.
Citera
2015-01-08, 01:20
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Håller med, jag uppfattade det också som att hon menade att islamisterna inte betraktade dem som oskyldiga. Kan gott läggas i facket olycklig formulering. Fast jag förstår om folk hänger upp sig på det, vissa ledarskribenter har ju fortfarande inte släppt att Björn Söder sagt att judar och samer existerar.

Vilket ju, som nyss påpekats, är extremt ironiskt då man själv använder begrepp som 'tyska judar' och 'judiska medborgare' i löptexten...

Nästan så att begreppet 'kasta pil i kuvösen' kan användas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in