Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Samtidigt så känner jag instinktivt en dragning till skeptikersidan mest för att jag vet vilka människor som köper hela global-uppvärmingskonceptet. Försöker undvika att vara puckoextremist men det är svårt under sådana omständigheter.
Jag har två principer, som hittills i livet visat sig vara helt osvikliga.
1. En fråga som vänstern aktivt driver, ja den står i konflikt med verkligheten eller är svårt samhällsskadlig, men troligast båda.
2. Frågor som mystiskt ändrar namn med tiden är alltid vänsterfrågor, även om de kan verka neutrala vid första anblicken.
Det kan också vara nyttigt att se vad de tokigaste inom vänstern utbildar sig till eller börjar jobba som. Hübinette blev rasforskare; Malm utbildar sig till klimatolog. Flera Expo-fanatiker sitter på tidningarna. Att blådårar verkar inom vissa institutioner är en bekräftelse på dessa institutioners låga kvalitet.
Vad gäller "klimatfrågan" så har den stagnerat helt enkelt för att man inte lyckades hitta en vinkel där politiker kunde sticka in parasitsnabeln i systemet. Det finns ingen makt att hämta i den frågan, och då finns den bara med som ytterligare en i knippet av falska moralfrågor.