2015-01-07, 21:45
Medlem
longbow4ys avatar
En bra analys om hur mångkulturen som muslimskt projekt ifrågasätts i allt fler Europeiska länder:

Citat:
As a result, across western Europe, liberally-minded societies are beginning to divide over how best to deal with radical Islamism and its impact on their countries, while governments agonise over the potential for a backlash against Muslims living in Europe.
....
But the potential backlash, including support for far right parties and groups, may well hurt ordinary Muslims more than anyone else, leaving the authorities and religious leaders in western Europe wondering how to confront violence in the name of religion without victimizing minorities or being accused of 'Islamophobia'.

http://www.bbc.com/news/world-europe-30717728
Citera
2015-01-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Han verkar vara betydligt med återhållsam än Arnstad.
Bergman har också bott och verkat i Italien vilket talar för att han har en såväl bredare som djupare världsbild än Arnstad. Men det har väl å andra sidan alla som inte sitter på hispan...

Jag hittar inte mycket om Bergman, men han verkar inte helt tokig, utifrån det lilla som jag har snokat upp.
Nä som sagt, han verkar bra. Fick Arnstadvibbar av att någon en dag som denna väljer att fokusera på högern... men det är väl kanske inte han som valde så mycket som det är SVT-reportern som fick en impuls att flytta rampljuset bort från islam. Så hon hittade någon som kunde uttala sig om det och som hon kunde kalla expert.
Citera
2015-01-07, 22:01
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Mediakriget om mångkulturen har i dag skördat 12 offer i Paris. Och jag undrar, så där lite vid sidan av, hur har svenska tidningar före dagens dåd behandlat Charlie Hebdo? Hur har man på Dagens Nyheter, på Expressens redaktion, hemma i Bromma hos Aftonbladets chefredaktör, på SVT och på SR, sett på Charlie Hebdo, före dagens tragiska tilldragelse? Jag vet inte, men jag både tror och hoppas, att alla goda, från åsiktskorridorens egen satirkung Ejj Nöznûzn till agendasättande chefredaktören Woldemortski och Sveriges egen riddare av det fria ordet, redaktör Mattson, även tidigare tagit Charlie Hebdo i försvar. Har man det? Jag vet inte, orkar inte söka på nätet så här sent på kvällen. Men jag hoppas att alla goda krafter i Sverige även före dagens 12 mord, alltid helhjärtat stått upp för inte bara Charlie Hebdos utan också alla andras, till exempel min, rätt att helt fritt och riskfritt uttrycka varje åsikt hur obekväm och kränkande den än må vara. Kränkande för till exempel mångkulturalister och islamister? För jag menar, det är väl ingen jag nämnt, som vill få Robban Aschberg efter sig. Jag menar, i Sverige är ju alla goda krafter för allas rätt att tycka och tänka fritt och även fritt och utan risk säga och skriva vad man vill. Och är det inte så som jag hoppas, då är svensk massmedias och flera och många svenska politikers offentliga reaktioner på händelserna i Paris, inget annat än rent och skärt, oförblommerat hyckleri. Om man säger så, så att säga.
Citera
2015-01-07, 22:02
Medlem
hogerspokets avatar
'Anna Asker:
Över 100 000 fransmän har gett sig ut på gatorna runt om i Frankrike i spontana manifestationer för att hedra offren och uttrycka sin avsky mot dådet, rapporterar Le Monde.'

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/di...ng_4233499.svd

Vi väntar nu spänt på om:

twitter=++(Full(Arnstad)+1);

kommer att gå

twitter=++(++Full(Arnstad)+1);?

100k fransmän på gatorna mot islamism - vad blir nästa tweet från dåren?
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-07 kl. 22:04.
Citera
2015-01-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
100k fransmän på gatorna mot islamism - vad blir nästa tweet från dåren?

"Mot islamism"? Det är manifestationer till stöd för de döda och för det fria ordet, inte en fransk version av Pegida.
Senast redigerad av Weekends 2015-01-07 kl. 22:23.
Citera
2015-01-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
"Mot islamism"? Det är manifestationer till stöd för de döda och för det fria ordet, inte en fransk version av Pegida.

Så är det ju. När någon dör p.g.a. ett nazistdåd är det ju inte mot ideologin folk demonstrerar. eller hur var det? Hur man vänder sig är ändan bak.
Citera
2015-01-07, 22:28
Medlem
stevenstillss avatar
"Je suis Charlie" blivit viralt i Europa som ett tecken på medkänsla med offren. Expressen har nu Je suis Charlie under sin logga på nätupplagan.
Citera
2015-01-07, 22:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Mediakriget om mångkulturen har i dag skördat 12 offer i Paris. Och jag undrar, så där lite vid sidan av, hur har svenska tidningar före dagens dåd behandlat Charlie Hebdo? Hur har man på Dagens Nyheter, på Expressens redaktion, hemma i Bromma hos Aftonbladets chefredaktör, på SVT och på SR, sett på Charlie Hebdo, före dagens tragiska tilldragelse? Jag vet inte, men jag både tror och hoppas, att alla goda, från åsiktskorridorens egen satirkung Ejj Nöznûzn till agendasättande chefredaktören Woldemortski och Sveriges egen riddare av det fria ordet, redaktör Mattson, även tidigare tagit Charlie Hebdo i försvar. Har man det? Jag vet inte, orkar inte söka på nätet så här sent på kvällen. Men jag hoppas att alla goda krafter i Sverige även före dagens 12 mord, alltid helhjärtat stått upp för inte bara Charlie Hebdos utan också alla andras, till exempel min, rätt att helt fritt och riskfritt uttrycka varje åsikt hur obekväm och kränkande den än må vara. Kränkande för till exempel mångkulturalister och islamister? För jag menar, det är väl ingen jag nämnt, som vill få Robban Aschberg efter sig. Jag menar, i Sverige är ju alla goda krafter för allas rätt att tycka och tänka fritt och även fritt och utan risk säga och skriva vad man vill. Och är det inte så som jag hoppas, då är svensk massmedias och flera och många svenska politikers offentliga reaktioner på händelserna i Paris, inget annat än rent och skärt, oförblommerat hyckleri. Om man säger så, så att säga.
Det gråts mycket i den här tråden nu. "Hur har svenska tidningar behandlat Charlie Hedbo". Ja, det kan ju vara en vinkel. En annan kan vara: Hur har Charlie Hedbo behandlat invandringskritiker och nationalister? Där har vi ett tydligt svar. Man har under decennier motarbetat, hånat och hetsat mot Front National. Så sent som förra året så var det Charlie Hedbo som tog initiativet till ett upprop för att förbjuda Front National. Front National skulle inte ha fått verka i Frankrike om CH hade fått bestämma. Vad hade hänt med dem som ändå velat framföra sin nationalistiska ideologi organiserat och verka i demokratin? De hade förmodligen spärrats in i läger, precis som marxister alltid spärrar in oliktänkande i läger. Jag äcklas över nationalister (ni counterjihadister och neokonservativa som läser behöver inte ta åt er, jag vet redan vilka kryp ni är) som gråter över att ett gäng yttrandefrihetshatande kommunister idag slutligen fick träffa de islamister de varit beredda att sätta folk i läger för att få behålla i landet, på närmare håll.

http://galliawatch.blogspot.se/2013/...-national.html
Senast redigerad av baggebo1 2015-01-07 kl. 23:10.
Citera
2015-01-07, 22:46
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
"Je suis Charlie" blivit viralt i Europa som ett tecken på medkänsla med offren. Expressen har nu Je suis Charlie under sin logga på nätupplagan.

De hade kunnat klämma dit ett Je suis Jyllands-Posten, Je suis Lars Vilks, Je suis Kurt Westergaard eller Je suis Lars Hedegaard för ett antal år sedan men de gångerna valde de att istället skuldbelägga offren. Nu är det deras egna som faktiskt är mördade och då vaknar Expressen. Hycklare.
Senast redigerad av JumpingJack 2015-01-07 kl. 22:56.
Citera
2015-01-07, 23:23
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends

Jag har försökt, utan framgång ska tilläggas, sätta mig in i Arnstads, av plack uppenbart förtätade, grå trånga vindlingar. Inget hade förvånat mig.

Dock kanske du emellanåt bör läsa mellan raderna, och inse att det fanns ett mått av raljans i det du läste.

--
För att förtydliga - mina tankar går till offren och deras anhöriga. Arnstad är dock ett jävla kräk.
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-07 kl. 23:32.
Citera
2015-01-07, 23:44
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det gråts mycket i den här tråden nu. "Hur har svenska tidningar behandlat Charlie Hedbo". Ja, det kan ju vara en vinkel. En annan kan vara: Hur har Charlie Hedbo behandlat invandringskritiker och nationalister? Där har vi ett tydligt svar. Man har under decennier motarbetat, hånat och hetsat mot Front National. Så sent som förra året så var det Charlie Hedbo som tog initiativet till ett upprop för att förbjuda Front National. Front National skulle inte ha fått verka i Frankrike om CH hade fått bestämma. Vad hade hänt med dem som ändå velat framföra sin nationalistiska ideologi organiserat och verka i demokratin? De hade förmodligen spärrats in i läger, precis som marxister alltid spärrar in oliktänkande i läger. Jag äcklas över nationalister (ni counterjihadister och neokonservativa som läser behöver inte ta åt er, jag vet redan vilka kryp ni är) som gråter över att ett gäng yttrandefrihetshatande kommunister idag slutligen fick träffa de islamister de varit beredda att sätta folk i läger för att få behålla i landet, på närmare håll.

http://galliawatch.blogspot.se/2013/...-national.html

Du är en av ytterst få på flashback som alltid är läsvärd och skriver klarsynt och intressant. Ett nästan unikt perspektiv, i vart fall här på fb. Håller helt med!

Det blir intressant att se hur man kör detta i massmedia. Muslimerna som judarna plockat hit verkar inte helt vilja följa planen, om man säger så. Det var knappast syftet att de skulle börja skjuta av kommunister. Synd på polismannen dock.
Citera
2015-01-07, 23:46
Medlem
hogerspokets avatar
Den inte allt för talangfulle Lokkoklonen Strage spexar till det i DN - måhända inte så kul längre. Om det nu någonsin var det...

Citat:
Maj

Sverigedemokraterna går framåt i opinionsmätningarna. Ulf Lundell hotar återigen att förbjuda ”Öppna landskap” från att spelas offentligt om partiet får mer än 20 procent hos SIFO. De får genast 22.

Juni

Många blir upprörda när en grupp hemvändande jihadister får tre miljoner i starta eget-bidrag av Arbetsförmedlingen. De unga männen utses till årets entreprenörer efter att ha börjat sälja delikat sorbet under namnet IS-glass.

Juli

Ulf Lundell hotar att förbjuda låtarna ”Slugger”, ”Idiot city” och ”Folket bygger landet” från att spelas offentligt om SD får mer än 25 procent i mätningarna. De får omedelbart 30 procent.

Augusti

Ulf Lundells skivbolag meddelar, utan hans vetskap, att Apple kommer att ”göra en U2” och skicka boxen ”Hon var sval på ytan men fri i köttets trädgård”, med 250 Lundellåtar, till alla iTunesanvändare om SD får mer än 30 procent i mätningarna. Sympatierna halveras.

Kanske skulle man drista sig till att hävda att det var rätt osmakligt, oaktat dagens händelser?

Men vad vet jag. Jag bor ju inte i sydcenrala Ankeborg.

http://www.dn.se/kultur-noje/kroniko...adens-ar-2015/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in