Citat:
Ursprungligen postat av
lambdashipstate
Och göra vägen minst 25 procent dyrare att anlägga och underhålla?
Ja! om nu trafikverket ser det på det viset. Det är inte mitt problem varken som bilist eller skattebetalare. Jag vill ha en ordentlig väg att köra på, en 2+1 väg är inte det (även om trafikverkets ingenjörer tycker annat). Det är att göra halva jobbet. I så fall skulle väl alla vägar ha en sådan väg för att göra det billigare. Varför inte E4:an både norr och söder, E22 mot Kalmar är helvetets väg att köra på då i princip hela den sträckan är 2+1 väg (som byggts så i väntan på påbyggnad) och det är fruktansvärt påfrestande att köra så i 2 timmar.
Det borde under skylten om att filerna går ihop, stå "SAMSPELA - För säkerhetens skull"! Så folk kanske kan fatta att det ska samspelas i trafiken. Jag förstår att det är jättemacho att bräka på med sin nya merca så att alla ser och så man hamnar först i kön, bakom den där långtradaren. Men till vilken anledning.