2011-07-22, 22:37
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherokeex2
När en 2+1 väg blir 2 filig och en satans farthållarpilot ska köra om en lastbil som håller 90 medans han själv har farthållaren på 95....
Tack för att ni låter andra köra om innan det blir 1 filigt igen era jävla rövhål.

<cut>

Eller en långtradare, på samma vajerväg, som håller 80,0 km/tim och blir omkörd av en långtradare som håller 80,2 km/tim.
Citera
2011-08-03, 12:44
Medlem
Folk som segar ner trafiken genom att ligga under hastighetsbegränsningen eller tar år på sig att komma upp i fart när de accelererar.

När folk inte kan högerregeln stör mig med, då man stannar för dem till höger men står ändå kvar och tror jag är dum i huvudet som stannar. Senast precis så uppstod detta, då jag släppte en från höger och föraren står kvar i några sekunder tills personen fattade att jag släppte pga högerregeln. Självklart så kommer ett stolpskott bakom mig och ska köra om samtidigt som inte heller kunde högerregeln, vilket nästan slutade i krock med bilen jag släppte. Är verkligen högerregeln så svår att förstå sig på? Detta är nämligen inte bara ett engångstillfälle, så jag börjar fan undra.
Citera
2011-08-03, 23:34
Medlem
Stör mig allra mest på dåliga accelerationer av folk, t.ex. accelerationssträckor...
En majoritet ligger i ca 50km/h på en påfart till en motorväg när påfarten börjar ta slut, helt seriöst.
Förutom att det är livsfarligt så får alla som ligger bakom också åka i 50 när dom kommer in på motorvägen.

Sen kan det ta 2km innan folk uppnått 50km/h efter ett rödljus.

Jag hatar helt enkelt klossar som tror att dom kör säkrare men i verkligheten kör 10 gånger osäkrare.
Citera
2011-08-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detaerlugnt

. Är verkligen högerregeln så svår att förstå sig på? Detta är nämligen inte bara ett engångstillfälle, så jag börjar fan undra.

Svar ja
Folk fattar inte högerregel
Vissa tror att den som kommer på bredast väg har förkörsrätt
Högerregel gäller inte i T korsningar.
Citera
2011-08-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoPar66
Högerregel gäller inte i T korsningar.
Jag hoppas inte att det är vad du tror.
Senast redigerad av Ostskiva 2011-08-05 kl. 23:25.
Citera
2011-08-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Säg inte att du har körkort?

jo har haft körkort länge men du fatta nog inte ironin i mitt inlägg tydligen

Folk tror att högerregel inte gäller för att du kör på en bredare väg än den andra.
Samt att om du kommer på en icke huvudled så GÄLLER högerregel även om det är en T-korsning
Citera
2011-08-06, 12:05
Medlem
ugge_das_boots avatar
Folk som ligger i baken och sniffar när man kör lagligt... sluta va jävla analfixerade jäkla sär, håll avstånd !

Citera
2011-08-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Folk som ligger i baken och sniffar när man kör lagligt... sluta va jävla analfixerade jäkla sär, håll avstånd !

Kvittar om du kör lagligt oxå

Kör skåpbil på jobbet, fast man ligger i kö på motorvägen så nog fan ligger det en idiot strax bakom bilen o sniffar på kroken fast man har 20 bilar framför sig och vill om.
Citera
2011-08-06, 12:10
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoPar66
Kvittar om du kör lagligt oxå

Kör skåpbil på jobbet, fast man ligger i kö på motorvägen så nog fan ligger det en idiot strax bakom bilen o sniffar på kroken fast man har 20 bilar framför sig och vill om.

Jag brukar ge bakomvarande en dusch med spolarvätska i sådana situationer.
Citera
2011-08-07, 20:06
Medlem
Beerzuuls avatar
- Folk som inte blinkar, gäller i alla situationer där ett blinkande hade förtydligat deras avsikter, oavsett om det är lag på att man ska blinka eller inte.
- Folk som kör för sakta, det är inte säkrare, snarare tvärtom.
- Folk som ligger äckligt nära bakom även om jag kör 10-20 km/h över den tillåtna hastigheten och det inte kommer något möte, kör om!
- Barn/unga tonåringar på cykel som cyklar mitt i vägen och helt saknar uppfattning om trafiksituationen, ofta skjutsar de samtidigt på sina feta kompisar vilket gör att de vinglar över hela vägbanan.
- Folk som inte förstår att de från vänster har företräde i cirkulationsplatser, det gäller även de lite mindre.
- Folk som inte förstår sig på trafikrytm utan ligger i 65 km/h på 70-sträcka i rusningstrafik när alla andra kör i 80.
- Folk som ligger så nära bakom lastbilar/bussar att ingen kan köra om.
- Folk som inte gasar på accelarationssträckor, även om vägen svänger lite är de oftast gjorda för att man ska kunna accelerera.
- Folk som inte bländar av...

Egentligen borde jag nog åka på vägar där inga andra åker alternativt där det råder krav på sunt förnuft för at få sitta bakom ratten.
Citera
2011-08-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
- Barn/unga tonåringar på cykel som cyklar mitt i vägen och helt saknar uppfattning om trafiksituationen, ofta skjutsar de samtidigt på sina feta kompisar vilket gör att de vinglar över hela vägbanan.

Idioter på longboard/skateboard med sin bögiga musik på högsta volym i sin iPod mitt i vägen som inte hör när jag kommer! Lägger mig en mm bakom och rusar motorn, då blir det fart på dom flesta
Citera
2011-08-07, 20:46
Medlem
devafandas avatar
bussar och lastbilar som tror att dom äger vägarna.. jag kan fatta att dom har det jobbigt i stadstrafik och visar därför hänsyn men jag vet inte hur många gånger jag har fått pressa bromsen i mattan på landsväg för att dom helt plötsligt skall svänga vänster när jag kommer i mötande fält..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in