2016-01-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Problemet är nog att så få faktiskt orkar hålla 30 på dessa breda raka och långa vägar som utan problem skulle vara 50 väg. En sak med småvägar utanför skolor där det faktiskt knappt går att köra snabbare.

Mitt problem är att jag är så van att ingen håller 30 att när jag väl hamnar bakom någon som gör det så blir jag förvånad varje gång.

Kör mycket i södra Sthlm Hägersten framförallt. På dessa 30 sträckor ligger 80% runt 40 då det är en behagligare fart.

Hägerstensvägen är en sån väg där en stor majoritet kör för fort.

Edit: problemet är såklart att snuten inte har tid för sånt här i dessa tider. På två år har jag sett två laserkontroller på dessa vägar i Hägersten. Senast var det personnevägen på 30 sträckan för någon dag sedan.
Om snuten hade stått och skjutit oftare så hade folk blivit mkt mer försiktiga tror jag.

Hade faktislt grova problem att ligga 30 med förra bilen. Farthållaren Gick från 40 och fick tvinga den att ta 2an (automat) om man skulle ligga i 30.
Citera
2016-01-16, 18:54
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_eyed_devil
Hade faktislt grova problem att ligga 30 med förra bilen. Farthållaren Gick från 40 och fick tvinga den att ta 2an (automat) om man skulle ligga i 30.
Du vet att man kan köra utan att använda farthållaren?
Citera
2016-01-16, 19:27
Medlem
Folk som sätter på sitt helljuse för tidigt.
Citera
2016-01-16, 19:36
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Folk som sätter på sitt helljuse för tidigt.
Lär dig att leva med det.
Vi har en bil med automatik o ibland bländar den av för sent o ibland på vad jag upplever som tidigt.
Denna funktion kommer på bred front nu.
Låg själv framför denna bil i torsdags när jag fick panikköpa en bil. Min bror körde då hem den bilen med automatik o fan vilket irreterande ljus det var.
Citera
2016-01-16, 19:53
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Lär dig att leva med det.
Vi har en bil med automatik o ibland bländar den av för sent o ibland på vad jag upplever som tidigt.
Denna funktion kommer på bred front nu.
Låg själv framför denna bil i torsdags när jag fick panikköpa en bil. Min bror körde då hem den bilen med automatik o fan vilket irreterande ljus det var.

Jag slår av mitt ljus när mötande bil bländat av, och om jag inte bländat av så kan du i princip inte möta mig utan att stanna. Så nog bäst du fixar till din automatik så den gör rätt.
Citera
2016-01-16, 20:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Jag slår av mitt ljus när mötande bil bländat av, och om jag inte bländat av så kan du i princip inte möta mig utan att stanna. Så nog bäst du fixar till din automatik så den gör rätt.
Hur gör du om det sitter en likadan tjurskalle i bilen du möter?
"Jag ska minsann inte blända av för jag är så mycket tuffare än dig"
Jävla spån.
Citera
2016-01-16, 21:49
Medlem
dayweeds avatar
Folk som kör i 50-60 km/h på Essingeleden med sina telefoner i knät. DU SITTER INTE PÅ ETT CAFÉ, utan du kör bil, SERRU! Vad fan!
Citera
2016-01-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Du vet att man kan köra utan att använda farthållaren?

Jo självklart.
Dock liga o pysa i 30 på 600k varv och försöka få upp den snällt i 2an då den mer kämpade sig fram.

Va en suv med 500h o turbo och gillade inte låg fart <P
Citera
2016-01-16, 23:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jo självklart.
Dock liga o pysa i 30 på 600k varv och försöka få upp den snällt i 2an då den mer kämpade sig fram.

Va en suv med 500h o turbo och gillade inte låg fart

Du får väl skylla dig själv som köper en så dålig bil att den inte kan framföras i 30 utan att det är jobbigt.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2016-01-16 kl. 23:37.
Citera
2016-01-17, 08:16
Medlem
junkbords avatar
Nu när det är så satans halt ute stör jag mig extra på personer som ligger tätt inpå röven på en.
Vad fan är problemet?
Citera
2016-01-17, 10:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jo självklart.

Va en suv med 500h o turbo och gillade inte låg fart <P

Låter som ett besynnerligt argument. Att köra med farthållare i så låga hastigheter är ofta opraktiskt (ibland fungerar inte ens tekniken) och då kör man utan.

Att skylla på "500h o turbo" är en dålig ursäkt. Jag får mina 612 hkr och 1000 Nm att fungera utmärkt i låga hastigheter.
Citera
2016-01-23, 16:51
Medlem
kl4sseKocks avatar
Folk som blinkar för sent eller inte blinkar alls ska fan ha en smocka!
Folk med sina jävla barnvagnar som tror de är fritt fram att knalla ut inte alls rädd om sitt barn.
"jag är gud, jag äger vägen och går hur fan jag vill" rakt ut i vägen och dessutom bor de telefonen samtidigt.

Folk som slänger upp dörrar hipp som happ, bara för att de har en skit bil och inte är rädd om den betyder de inte att de gälla alla andra bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in