2014-12-18, 05:49
Medlem
Det räcker inte att ha plånbokens namn som börjar med 1FDnsx.. för att kunna skicka pengar ifrån plånboken. Och tur är det, annars hade alla som visste din adress kunnat tömma din plånbok

Det är rätt att wallet-filen har konstiga tecken. Troligen är filen krypterad med ditt lösenord så att plånboken inte går att tömma av någon som kommer över filen. Enligt Multibit ser det ut som att du bara behöver välja File > Open Wallet för att öppna plånboken.
Citera
2014-12-18, 18:40
Medlem
Försöker fixa med GPG på mac. Någon vänlig själ som vill hjälpa mig genom pm?

För evigt tacksam!
Senast redigerad av Rabii 2014-12-18 kl. 19:13.
Citera
2014-12-18, 19:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Det räcker inte att ha plånbokens namn som börjar med 1FDnsx.. för att kunna skicka pengar ifrån plånboken. Och tur är det, annars hade alla som visste din adress kunnat tömma din plånbok

Det är rätt att wallet-filen har konstiga tecken. Troligen är filen krypterad med ditt lösenord så att plånboken inte går att tömma av någon som kommer över filen. Enligt Multibit ser det ut som att du bara behöver välja File > Open Wallet för att öppna plånboken.
Jag har bara plånbokensnamn ser det ut som.
Det är bara små summor, men behöver bara småsummor.
Då jag skulle bara skicka fraktkostnaden, för ett nytt armband som hade gått sönder.
Hon som sålde till mig, sa att det hade gått för lång tid(4mån).
Men skulle vara snäll och skicka ändå, om hon bara fick fraktkostnaden(pga hon var en mamma också).
Sen kanske det är bluff, men tror på henne.
Då hon verkat väldigt seriös innan.
Men hon sa hon har förlorat en del på SR "krasch".

Har lärt mig nått nu i alla fall
Tack för hjälpen jag fått av er, man känner sig rätt korkad här.
Så bra man har folk som kan lite och har tålamod med en.
Citera
2014-12-18, 20:00
Medlem
raxmouses avatar
Vad tror ni om priset 2015? https://www.ddmarkets.com/bitcoin-forecast-2015-note-the-bearish-flag/
Citera
2014-12-18, 21:10
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En fil har konstiga tecken bara i sig, går det rätta till att det ser vanligt ut?
Heter då xxxxxx.wallet, är likadant i anteckningar, word och wordpad.
Jag tycker fortfarande det är oklart vad du har och inte har. Var kommer denna xxxxxx.wallet-fil ifrån? Den här installationen av Multibit, en tidigare installation eller någonting annat?

Citat:
Jag har bara plånbokensnamn ser det ut som.
Jag vet inte vad du menar med "plånbokens namn". Kan du visa ett screenshot eller liknande vad det är för något du har skrivit ner.

Du skrev tidigare 1FDnsx... men det finns ingen adress som börjar så i blockkedjan, så det kan inte vara en adress med tillhörande bitcoins du menar.
Citera
2014-12-19, 12:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag tycker fortfarande det är oklart vad du har och inte har. Var kommer denna xxxxxx.wallet-fil ifrån? Den här installationen av Multibit, en tidigare installation eller någonting annat?

Jag vet inte vad du menar med "plånbokens namn". Kan du visa ett screenshot eller liknande vad det är för något du har skrivit ner.

Du skrev tidigare 1FDnsx... men det finns ingen adress som börjar så i blockkedjan, så det kan inte vara en adress med tillhörande bitcoins du menar.
Den är tillverkad av den nya installationen.

Vid förra installationen, så skapades denna som började på 1FDnsx......
Och det var denna jag skickade pengar till sen.
Nu kommer jag inte ihåg namnet på det ställe jag köpte ifrån, men använde denna adress.
Och fick pengarna till min plånbok, som jag sen använde det mesta.
Den wallet filen försvann sen med ominstallation.

I den nya installationen så ser adressen ut såhär.
http://i57.tinypic.com/2ciahbr.jpg och då skapats ett liknande nummer.
Citera
2014-12-19, 19:14
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Vad tror ni om priset 2015? https://www.ddmarkets.com/bitcoin-forecast-2015-note-the-bearish-flag/
Vet inte vad priset kommer vara, det där är dock bara en prognos för bitcoins nuvarande ställning som spekulativ investering, vilket är ett i det närmaste ointressant perspektiv. De gör visserligen ett försök att gå in på fundamenta också, men hamnar helt snett där. För återigen är scenarion som att bitcoin ska anammas av gamla centraliserade lösningar (visa) inte speciellt intressanta.

Fundamenta för bitcoin är nya territorier. Handel p2p bör betraktas som något helt nytt. Vi saknar just nu en bra plattform för det, men det är på g. De som funderat över den här grejen har redan förstått hur extremt förlegade våra nuvarande internetmarknader är. Det kommer på ett eller annat sätt explodera, frågan är då mer huruvida det görs via bitcoin. Om 5 år har vi antingen upplevt en ny extrem nivå av statligt förtryck (globalt!), eller så kommer p2p-handel (inga mellanhänder) exploderat.

De som ser bitcoin som en spekulationspyramid/greater fool gör nog rätt i att sälja på den där analysen. Det är nämligen vad den berättar.
Senast redigerad av Trillske 2014-12-19 kl. 19:17.
Citera
2014-12-19, 20:35
Medlem
Citat:
Den wallet filen försvann sen med ominstallation.
Om filen är borta och du inte har en backup så försvann dina nycklar och möjligheten att använda pengarna. Du behöver få tag i din gamla wallet-fil på nått sätt. Har du kvar en backup nånstans? Har du installerat om Windows på samma hårddisk du använder nu? Har du tur så är just den filen inte överskriven och du kan återläsa den med ett program typ Recuva.
Citera
2014-12-20, 12:29
Medlem
Är det värt att sälja på FYB och köpa från Bitstamp? Tänker på alla olika typer av avgifter när det växlas från SEK till EURO till USD.
Citera
2014-12-20, 16:07
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
2014 har varit ett dåligt år för Bitcoin, men min magkänsla säger mig att 2015 blir ett bra år!
2014 har ju varit ett bra år för bitcoin. Mer som accepterar det och det växer för varje dag. Men du kommer inte tjäna några pengar om du trodde de.
Citera
2014-12-20, 16:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Om filen är borta och du inte har en backup så försvann dina nycklar och möjligheten att använda pengarna. Du behöver få tag i din gamla wallet-fil på nått sätt. Har du kvar en backup nånstans? Har du installerat om Windows på samma hårddisk du använder nu? Har du tur så är just den filen inte överskriven och du kan återläsa den med ett program typ Recuva.
Ska gräva i detta.
Citera
2014-12-20, 16:48
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
2014 har ju varit ett bra år för bitcoin. Mer som accepterar det och det växer för varje dag.
Nej, kursen har sjunkit grovt och intresset har gått ner. Under 2014 har MtGox-skandalen, Kina och andra grejer i stor utsräckning bidragit till skepticism och misstro mot Bitcoin.

Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Men du kommer inte tjäna några pengar om du trodde de.
Jaså? Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in