2014-12-10, 22:36
Medlem
På FYB-SE ska det fortfarande gå att göra insättningar fast du skickar pengarna direkt till en annan kund som vill göra ett uttag istället för att FYB-SE sköter in- och utbetalningar. Detta eftersom deras bankkonto stängdes så det är omöjligt för dem att hantera SEK. BTC in- och utbetalningar kan ingen bank spärra så de påverkas inte av detta.
Citera
2014-12-11, 10:59
Medlem
MontyBurnss avatar
Microsoft tar nu BTC i staterna. To the moon!
Citera
2014-12-11, 11:32
Medlem
Citat:
Microsoft Begins Accepting Bitcoin For Windows, Windows Phone And Xbox Purchases

http://techcrunch.com/2014/12/10/redmond-hath-frozen-over/

http://www.dn.se/ekonomi/microsoft-tar-emot-bitcoin-som-betalmedel/

Citat:
För den som bor i USA och villl handla bland annat spel och appar i Xbox och Windows nätbutik är det numera fritt fram att betala med bitcoin, rapporterar tekniksajten TechCrunch.

Användare kan ladda sina Microsoft-konton med bitcoins men ännu är det inte möjligt att göra betalningar med valutan, något som kan bli möjligt i framtiden, enligt tekniksajten.
Citera
2014-12-11, 19:46
Medlem
Funderar på ett börja köpa lite smått och gått på Darknet. Det handlar främst om köp inrikes. Det jag undrar är om jag kan köpa Bitcoins och överföra direkt till säljaren utan att vidta andra åtgärder, ex: göra de spårlösa eftersom jag helt enkelt inte kan. Hur stor är risken att polisen knackar på hemma hos mig?

Tacksam för svar.
Citera
2014-12-12, 10:37
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabii
Funderar på ett börja köpa lite smått och gått på Darknet. Det handlar främst om köp inrikes. Det jag undrar är om jag kan köpa Bitcoins och överföra direkt till säljaren utan att vidta andra åtgärder, ex: göra de spårlösa eftersom jag helt enkelt inte kan. Hur stor är risken att polisen knackar på hemma hos mig?

Tacksam för svar.

Noll förutsatt att inte de inte hugger paketet hos posten.
Citera
2014-12-14, 17:22
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns

Riktigt stort, bara gratta alla Bitcoiners.
Citera
2014-12-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns

Riktigt glädjande nyheter!

Kort fråga:

Är det efterblivet att köra Bitcoin Qt och klistra in sin wallet.dat från en av flera usb-säkerhetskopior vid behov av att göra transaktioner (tar givetvis bort den filen när jag är klar från datorn)? Med tanke på säkerhet. Kan tillägga att jag väldigt sällan går in i plånboken.

Läser här att alla rekommenderar plånbok online.
Citera
2014-12-16, 21:20
Medlem
YP4XQs avatar
Jag tänkte köpa en bitcoin eller tre men har fortfarande inte lyckats hitta någon pålitlig partner att ha mina bitcoins hos..... vad säger ni FB-fokes, vart har ni era?
Citera
2014-12-16, 22:09
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jag tänkte köpa en bitcoin eller tre men har fortfarande inte lyckats hitta någon pålitlig partner att ha mina bitcoins hos..... vad säger ni FB-fokes, vart har ni era?
Är väl det som är grejen, att slippa 3:e part. Hålla din egen nyckel.
Citera
2014-12-17, 01:37
Medlem
macdress avatar
Skulle gärna vilja veta ifall det finns någon pålitlig Bitcoin tumbler och vilken ni föredrar att använda? Finns det någon bra tråd här på flashback man kan läsa om det? Har sökt men inte hittat något vidare..
Citera
2014-12-17, 02:55
Medlem
FooFighterss avatar
2014 har varit ett dåligt år för Bitcoin, men min magkänsla säger mig att 2015 blir ett bra år!
Citera
2014-12-17, 05:20
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
2014 har varit ett dåligt år för Bitcoin, men min magkänsla säger mig att 2015 blir ett bra år!

Att BTCn kommer stiga i kurs eller? Ja, man vet aldrig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in