2014-12-21, 01:47
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
intresset har gått ner.
Nope.

Att du vidare tror att folk är mer skeptiska till bitcoin 2014 än 2013 är, förlåt, bland det dummaste jag läst i tråden.
Senast redigerad av Trillske 2014-12-21 kl. 01:50.
Citera
2014-12-21, 16:10
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Nope.

Att du vidare tror att folk är mer skeptiska till bitcoin 2014 än 2013 är, förlåt, bland det dummaste jag läst i tråden.
Hehe bra försök, har inte sagt att folk är mer skeptiska. Om du vidare tror att intresset idag är lika stort som för ett år sedan är du, förlåt, den dummaste personen i tråden.
Citera
2014-12-22, 13:45
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Hehe bra försök, har inte sagt att folk är mer skeptiska. Om du vidare tror att intresset idag är lika stort som för ett år sedan är du, förlåt, den dummaste personen i tråden.
Okej. Jag mäter bland annat pengar investerade och transaktionsvolymer.
Vad mäter du? Ingenting. Förstår du inte varför det är dumheter kan jag inte hjälpa dig.
Till skillnad från dig skriver jag alltså inte elakheter för att jag känner mig arg eller sårad, utan för att du skriver saker på måfå.
Citera
2014-12-23, 18:05
Medlem
vanillatrillaas avatar
nå experter, vad tror ni sker till efter årsskiftet..

Kommer BTC höjas eller sänkas?

bör man spara dem man har och hoppas på att den ökar i januari månad, eller ska man fortsätta som vanligt?

GOD JUL
Citera
2014-12-23, 22:00
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Vet inte vad priset kommer vara, det där är dock bara en prognos för bitcoins nuvarande ställning som spekulativ investering, vilket är ett i det närmaste ointressant perspektiv. De gör visserligen ett försök att gå in på fundamenta också, men hamnar helt snett där. För återigen är scenarion som att bitcoin ska anammas av gamla centraliserade lösningar (visa) inte speciellt intressanta.

Fundamenta för bitcoin är nya territorier. Handel p2p bör betraktas som något helt nytt. Vi saknar just nu en bra plattform för det, men det är på g. De som funderat över den här grejen har redan förstått hur extremt förlegade våra nuvarande internetmarknader är. Det kommer på ett eller annat sätt explodera, frågan är då mer huruvida det görs via bitcoin. Om 5 år har vi antingen upplevt en ny extrem nivå av statligt förtryck (globalt!), eller så kommer p2p-handel (inga mellanhänder) exploderat.

De som ser bitcoin som en spekulationspyramid/greater fool gör nog rätt i att sälja på den där analysen. Det är nämligen vad den berättar.

Men vilket bra svar! Det är typ som jag själv skulle svarat...håller med till 100% i det du skriver!

Tycker 2014 varit ett mycket intressant år inom detta område, så mycket runtomkring har hänt och mer lär nog hända....den där platformen börjar ta form
Citera
2014-12-25, 18:35
Medlem
Hej, Har alltid använt mig av Fyb-se för att köpa BTC men nu när dom inte använder bankkonto längre har jag fått lite problem. Någon här som vet en bra sida eller annan väg att köpa?
Citera
2014-12-25, 22:21
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melker
Hej, Har alltid använt mig av Fyb-se för att köpa BTC men nu när dom inte använder bankkonto längre har jag fått lite problem. Någon här som vet en bra sida eller annan väg att köpa?

Localbitcoins.com
Citera
2014-12-26, 00:08
Medlem
roligpojkejapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
Localbitcoins.com

Fick intrycket av att man var tvungen att möta upp personen man köpte av?
Citera
2014-12-26, 12:20
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roligpojkejapp
Fick intrycket av att man var tvungen att möta upp personen man köpte av?

Nejnej, absolut inte. Du kan välja hur många alternativ som hjelst, och swich är ett av dem..

Du KAN välja att mötas upp face to face, om du vill vara ännu mera anonym.
Citera
2014-12-27, 08:08
Medlem
thestalkerdudes avatar
Vars kan man köpa BTC snabbast? Skulle vilja ha det asap och hinner inte vänta några dagar för att få hem eller att jag måste skicka en bild på mitt ID-kort (För jag är tveksam att lägga ut såna bilder på internet). helst swish som betalningssätt.
Citera
2014-12-27, 15:58
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Vars kan man köpa BTC snabbast? Skulle vilja ha det asap och hinner inte vänta några dagar för att få hem eller att jag måste skicka en bild på mitt ID-kort (För jag är tveksam att lägga ut såna bilder på internet). helst swish som betalningssätt.

Du kunde ju läst någon rad upp...... Localbitcoins.com
Citera
2014-12-27, 19:15
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
Du kunde ju läst någon rad upp...... Localbitcoins.com

Ah såg det inte då, Tack för hjälpen! Var ju den första sidan man kan handla BTC utan att få hjärnblödning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in