2014-12-14, 11:01
Medlem
Om man skriver t ex 11 miljoner offer i sökrutan t h får man fram ett läsbart antal resultat (60 inlägg) :

https://www.flashback.org/sok/11+mil...fer?sp=1&f=147

(11 miljoner enbart ger 419 inlägg som resultat...

https://www.flashback.org/sok/11+miljoner?sp=1&f=147)

Sen kan man börja med Herkulesbig:

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
[...]
Nu backar vi till TS, första inlägg... Längst ner finns en länk. Tryck på den!

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
.........

http://www.dn.se/nyheter/varlden/for...e-an-man-trott

Upp kommer följande :

Forskarna räknar med att mellan 15 och 20 miljoner människor dödades eller satt fängslade i de olika lägren.

Mellan fem och sex miljoner judar beräknas ha dödats i nazisternas olika läger, varav hälften i de stora lägren och ghettona. Dessutom uppskattas mellan fyra och fem miljoner romer, politiska fångar, krigsfångar, homosexuella och andra ha mördats under naziregimen.

Så var står det 20 miljoner judar?? Det står 15- 20 miljoner dog eller satt fängslande!! alltså de flesta dog inte under fångenskap.
5 - 6 M judar dog + 4 - 5 M romer, fångar, homsexuella med flera dog = 9 - 11 Miljoner får jag det till... vilka är de anda 11 - 8 miljoner som dog??
(FB) "Förintelsen var värre än man trott"

I följande inlägg...

...på sidan efter Herkulesbigs inlägg ovan i samma tråd, citeras följande från levandehistoria.se:

Citat:
Hur många mördades under Förintelsen och övriga nazistiska brott mot mänskligheten?
Det finns flera sätt att räkna men uppskattningsvis beräknas 13 miljoner människor ha mördats i gaskammare, arkebuseringar, dött av svält i koncentrationsläger med mera. Av dessa var 5,3-6,3 miljoner judar, 2,5 miljoner kristna polacker, 3,3 miljoner sovjetiska krigsfångar och 200 000-500 000 romer (då benämnda "zigenare"). Dessutom dödades stora grupper av tvångsarbetare från Sovjet, jugoslaver, skandinaver och västeuropéer (ej judar), homosexuella, civila tjecker, mentalt och fysiskt handikappade och tyska motståndsmän.
I dessa grupper ingår inte människor som dog i regelrätta krigshandlingar, till exempel bombningar av städer eller i strid.
Publicerad 2007-07-11 10:47 – Ändrad 2012-11-14 11:13

http://www.levandehistoria.se/node/89

levandehistoria.se-länken /node/89 angiven ovan fungerar inte längre, och söker man på frasen "beräknas 13 miljoner människor ha mördats" (se ovan) ...

http://www.levandehistoria.se/search...20m%C3%B6rdats

...får man svaret:
Citat:
Din sökning gav inget resultat

Har de 2 miljonerna extra blivit levande historia igen?

Om ni bemödar er att läsa i inlägget i länken angiven ovan....

...får ni till livs ett citat ur Deborah Lipstads bok om Eichmannrättegången, där hon beskriver hur Elie Wiesel och Yehuda Bauer tog itu med Wiesenthals extra fem miljoner icke-judiska Holocaustoffer:

“Wiesenthal admitted to Bauer that he had invented a historical fantasy in order to give the Holocaust a more universal cast and to find a number which was almost as large as the Jewish death toll but not quite equal to it. When Elie Wiesel challenged Wiesenthal to provide some historical proof that five million non-Jews were murdered in the camps, Wiesenthal, rather than admit that he invented the five million number, accused Wiesel of ‘Judeocentrism,’ being concerned only about Jews (p.9).”

Lipstadt skrev också på sid 8 i samma bok:

“In fact, this figure [five million “murdered” Gentiles] is too high if one is counting victims who were targeted exclusively for racial reasons, but too low if one counts the total number of victims the Nazi regime killed outside military operations (p.8).”

( Citerat tidigare här:

(FB) "Förintelsen var värre än man trott" )

5 miljoner ickejudiska offer är för mycket om man reserverar "förintelsen" för Holocaust/Shoah, men för lite om man tar med nazistisk mordlust rent allmänt - utanför rasorsaken ("racial reasons") - i beräkningen.

Som sagt:

Citat:
Forskarna räknar med att mellan 15 och 20 miljoner människor dödades eller satt fängslade i de olika lägren.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/for...-an-man-trott/ (min fetning)

Med ett och annat sånt "eller" på rätta stället har fantasin inga gränser.
Citera
2014-12-14, 11:19
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubergirl
I förintelsen dödades 5.814.949 judar enligt Simon Wiesental centret...
Påstår du att Simon Wiesental centret är lögnaktigt..
Påstår du att Judar ljuger???
Naturligtvis är SWC:s siffror tagna ur luften då inga exakta siffror står att uppbringa. SWC vill bara verka seriöst noggranna för att vilseleda lättlurade gojim. Förintelsemuséet i Jerusalem, Yad Vashem, har en databas som efter sextio (70!) år innehåller cirka 3 miljoner namn varav många är dubletter, flera var vid liv när namnet registrerades och somliga är inte judar och det hör till saken att databasen är öppen för vem som helst att addera namn(den var i alla fall det vid tidpunkten för posten):
Citat:
How many names are there in the database?
There are more than three million individual records in the database. However, some people appear in more than one record
Citat:
Does anyone appear twice in the database?
Yes, there are some cases of this.
Citat:
Are there survivors in the database?
Yes.
Citat:
Are there any non-Jews in the database?
Occasionally, but not as a matter of policy.
Citat:
Did all the people on the lists perish in the Holocaust? No. Some of the lists are explicitly of survivors.

Are they all Jews? No. People wrote lists for all sorts of reasons, so there are all sorts of people on them.
(FB) Var tog de vägen? (De försvunna judarna)

Sedan måste man poängtera att hyckleriet hos de troende är talande. Om man tvivlar på gaskammare blir man genast bespottad med olika nedsättande termer och epitet samtidigt som de själva försöker tona ner den sammantagna officiella offersiffran på 6 miljoner judar - ja, "Förintelsen" handlar i praktiken bara om judar då de tagit monopol på lidande - och menar att Auschwitzmuséets officiella minnesmärke med 4 miljoner dödade är "ryska uppgifter", vilket då borde implicera att ryssarna ljugit. Kan det bero på att de egentligen inser, men vägrar erkänna, att siffran är på tok för hög och används i avskräckande propagandasyfte?

Och hur går det ihop med att de i denna tråd försvarar de befängda uppgifterna om tusentals kremeringar per dag?
Citera
2014-12-14, 11:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ingenstans i din länk står att står att vatten eller vattenånga brinner, att vattenånga genom förflyttning av gaser kan dra luft till elden är inte att den brinner och dessutom väldigt elementärt.. Inte heller genom ångexplosion brinner ångan, trots att du i början hävdade att det inte var frågan om ångexplosion så andrar du ett dokument som delvis behandlar detta, för att ha extra torrt på på fötterna så ringde jag en brandingenjör och frågade om vatten eller vattenånga under några som helst omständigheter kan brinna utan inblandning av andra ämnen.. Han fick dagens skratt och försäkrade mig att det är omöjligt...

Jag har inte insinuerat, jag har hela tiden hävdat att extra energi måste tillföras för att möjliggöra en förbränning.. Quod erat demonstrandum......

Sluta fabulera...

4 ggr kroppens eget värmevärde är INTE att kroppen brinner av sig själv, och det är vad van Pelt säger måste tillsättas 3.2 kg koks, du har hävdad att den brinner av fettet som skulle ligga och skvimpa runt i botten på en ugn som håller 900 grader och har öppna flammor... Och som dessutom kan tas tillvara för att få fyr på nästa kropp...Har du redan glömt det..
Dr Tinnitus kanske har dragit sig tillbaka till septitanken för att slicka sina sår?

I vilket fall som helst så har krematoriekapaciteten stötts och blötts ett antal gånger på forumet och varje gång har förintelseagitatorerna lidit samma nederlag som här. Ernst Zündels rättegångar 1985 och 1988 handlade bl.a. om just denna sak och han poängterar vilka kriterier som man bör ta hänsyn till vid ett beräknande:
Citat:
Most crematories, even today, still require 2 1/2 to 3 hours for the entire process. The size of the body, the type of container that holds the body, and the type of crematory affect the cremation time, depending on the efficiency of the furnace, moisture content, bulk, weight and size of the cadaver to be cremated.

Additionally, speed of cremation depends on such things as necessary cooling-down periods for the actual oven, called a retort, between individual cremations, rebuilding and re-bricking of crematoria, breaking-in periods of new crematoria etc.

One important point is that if a corpse is prematurely inserted into an improperly cooled-down retort, the body will literally explode from the intense heat and damage the very fragile, special refractory brick, causing the shut-down of the entire crematorium.

In other words, the entire crematoria story stands and falls on technology
Vidare så citeras Carlo Mattogno:
Citat:
". . . if, at Auschwitz-Birkenau, there really had been a mass extermination of Jews and others whose bodies were cremated, then the weapon of the crime, the homicidal gas chamber, must have had an indispensable accessory, namely the crematory oven.

After long years of research in German libraries, we have collected an extensive bibliography comprising practically all of the technical articles concerning cremation that appeared in Germany from the 1920s through the 1940s.

Moreover, in the archives of the Auschwitz State Museum in Poland, we examined photocopies of unpublished documents from the Moscow archives concerning the crematory ovens manufactured during the war by the Topf Company of Erfurt, Germany.

In addition, we made on-site studies of the Topf crematory ovens still in existence at the concentration camps of Dachau, Mauthausen, Gussen and Buchenwald.

We also studied the crematory ovens made by the Kori company of Berlin at the concentration camps at Dachau, Mauthausen and Majdanek . . .

The demonstrative procedures and conclusions of this work have been examined by a group of German engineers who have confirmed their scientific value.

A scientific study. . . must confront and resolve two fundamental thermal-technical problems: cremation capacity and coke consumption.

The Topf ovens at Auschwitz-Birkenau, which were designed and constructed to hold one corpse at a time, required an average of approximately one hour to cremate each corpse. In fact, because of their limited heat potential, it was not economically feasible to cremate two or more bodies together, from the point of view both of duration and of coke consumption.

A simultaneous cremation . . . was therefore thermo-technically impossible."

Furthermore,

". . . practical considerations significantly lower the actual cremation capacity. First, proper functioning of the ovens requires a break of at least four hours each day to clean coke slag from the furnace grilles.

Second, the ovens were programmed to function for twelve hours per day.

Moreover, past experience with the two-chambered ovens at the Auschwitz main camp crematory had shown that these installations wore out rapidly and were subject to frequent breakdowns.

Therefore, they could not have been expected to function continuously, or to be better than other ovens of that era."[min fetning]
http://www.zundelsite.org/archive/debate/042_jam.html

Jag tror det är dags för Doktorn och hans anhang att kasta in handduken!
Citera
2014-12-14, 12:03
Medlem
Citat:
Det är väldigt ontopic för beräkningen av energiåtgången vid kremeringen och det ÄR matematik...

Citat från inlägg 234
"Att en brand kan öka om man sprutar vatten på den är fakta, och jag har under mina utbildningar i brandbekämpning sett detta själv med egna ögon. Om branden är extremt het, och tillgänglig vattenmängd inte är tillräckligt för att orka kyla så kan elden i värsta istället förånga vattnet så snabbt att kylning inte sker men vattnets syre tas upp av elden och ger den mer näring. Ett helt klart extremt och ovanligt scenario men det är fakta att så kan ske. Jag tog det mest som ett exempel och för att se om du hade så bra kunskaper om detta som du säger"

Där hävdar du att vattenånga brinner, att vattnets syre på hela 0.27 mmol/liter gör att vatten brinner...
Och nu skriver du att du aldrig hävdat detta...
En lögnare är vad du är, och dina inlägg är hädanefter att betrakta som falsifikationer..
Du blir inte mer trovärdig för att du hotar med att rapportera mig för OT när det hela tiden för mig handlat om energiinnehåll i kroppar, kremering, ångentalpi ( Där kommer ditt "brinnande" vatten in) och hur mycket extra energi som måste tillsättas..
Kremeringens matematik/förintelsematematik

Men skrik du på moderator som ett sakligt inlägg i debatten och ljug på som du brukar..Lögnare..

Nej, lär dig läsa vanlig svenska... Jag hävdar i det citatet INTE att vattenånga brinner, jag skriver ju för tusan strax efter att det kan handla om att syret i vattnet tas upp av branden, alltså hävdar jag vare sig att vatten i sig brinner, eller att vattenånga i sig brinner.

Alltså är det OT med ditt tjat om vatten brinner eller inte, för ingen har påstått just det.

Varför uppför du dig som en obstinat aggressive kärring med permanent PMS och gastar om mytoman, lögnare och fan vet allt mot andra? Kan du inte uppföra dig som folk?
Citera
2014-12-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ingenstans i din länk står att står att vatten eller vattenånga brinner, att vattenånga genom förflyttning av gaser kan dra luft till elden är inte att den brinner och dessutom väldigt elementärt.. Inte heller genom ångexplosion brinner ångan, trots att du i början hävdade att det inte var frågan om ångexplosion så andrar du ett dokument som delvis behandlar detta, för att ha extra torrt på på fötterna så ringde jag en brandingenjör och frågade om vatten eller vattenånga under några som helst omständigheter kan brinna utan inblandning av andra ämnen.. Han fick dagens skratt och försäkrade mig att det är omöjligt...

Jag har inte insinuerat, jag har hela tiden hävdat att extra energi måste tillföras för att möjliggöra en förbränning.. Quod erat demonstrandum......

Sluta fabulera...

4 ggr kroppens eget värmevärde är INTE att kroppen brinner av sig själv, och det är vad van Pelt säger måste tillsättas 3.2 kg koks, du har hävdad att den brinner av fettet som skulle ligga och skvimpa runt i botten på en ugn som håller 900 grader och har öppna flammor... Och som dessutom kan tas tillvara för att få fyr på nästa kropp...Har du redan glömt det..

Men du sitter ju och påstår rena lögnerna om mig!!

FATTA ATT JAG ALDRIG PÅSTÅTT ATT VATTEN BRINNER, ELLER ATT VATTENÅNGA BRINNER, JAG HAR BARA SKRIVIT ATT UNDER VISSA EXTREMA SITUATIONER KAN VATTEN SOM SPRUTAS PÅ BRAND ORSAKA ATT BRANDEN ÖKAR ISTÄLLET FÖR ATT DÄMPA BRANDEN!!!!! Vad som sen är den exakta orsaken till detta kan vara olika från fall till fall som t ex ångexplosion om man häller vatten i kokande/brinnande frityrolja, eller att luft dras in, eller att ångtrycken i ämnena förändras, eller att syre från vattnet frigörs etc etc.

Jag har redan visat att jag skrivit att man tillförde extra bränsle så du förvränger det jag skrivit även här.

Du uppvisar en mycket aggressiv och ohederlig diskussionsteknik och jag tänker inte leka i din sandlåda när du bevisligen ljuger om vad jag skrivit och mest bara är otrevlig.
Citera
2014-12-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Dr Tinnitus kanske har dragit sig tillbaka till septitanken för att slicka sina sår?

I vilket fall som helst så har krematoriekapaciteten stötts och blötts ett antal gånger på forumet och varje gång har förintelseagitatorerna lidit samma nederlag som här. Ernst Zündels rättegångar 1985 och 1988 handlade bl.a. om just denna sak och han poängterar vilka kriterier som man bör ta hänsyn till vid ett beräknande:

Vidare så citeras Carlo Mattogno:

http://www.zundelsite.org/archive/debate/042_jam.html

Jag tror det är dags för Doktorn och hans anhang att kasta in handduken!

Vi har många gånger redan lagt fram bevis för att Topf o Söhne själva angav att ugnarna kunde ladas med mer än en kropp åt gången, det vittnar Prüfer och flera andra om och det vittnas om det av de som körde ugnarna.

Ugnarna var konstruerade för att klara detta.
Citera
2014-12-14, 12:37
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vi har många gånger redan lagt fram bevis för att Topf o Söhne själva angav att ugnarna kunde ladas med mer än en kropp åt gången, det vittnar Prüfer och flera andra om och det vittnas om det av de som körde ugnarna.

Ugnarna var konstruerade för att klara detta.
Kunde laddas betyder inte att de var byggda för det, vilket de förstås inte var, som Mattogno påpekar i citatet. Dessutom måste en ugn vila mellan varven och hur rimmar det med tusentals kremeringar varje dag i åratal?

Här kommenterar han även van Pelt:

http://www.vho.org/GB/c/GR/RudolfOnVanPelt.html

Sedan bör du tänka över vad du skriver innan du börjar gapa om att motdebattörer tänker med arslet:

Citat från inlägg 234
"Att en brand kan öka om man sprutar vatten på den är fakta..."

(FB) Förintelsematematik
Citera
2014-12-14, 12:45
Medlem
Citat:
Kunde laddas betyder inte att de var byggda för det, vilket de förstås inte var, som Mattogno påpekar i citatet. Dessutom måste en ugn vila mellan varven och hur rimmar det med tusentals kremeringar varje dag i åratal?

Sedan bör du tänka över vad du skriver innan du börjar gapa om att motdebattörer tänker med arslet:

Citat från inlägg 234

(FB) Förintelsematematik

Det där är redan avslöjar som avsiktliga dimridåer av förintelseförnekarna, Herculesbig hade en ordentlig genomgång av det i ett inlägg för inte så länge sedan. Där det visade sig att påståendena om att ugnarna inte skulle tåla att köras med fler än en kropp etc är falska.
Citera
2014-12-14, 12:52
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det där är redan avslöjar som avsiktliga dimridåer av förintelseförnekarna, Herculesbig hade en ordentlig genomgång av det i ett inlägg för inte så länge sedan. Där det visade sig att påståendena om att ugnarna inte skulle tåla att köras med fler än en kropp etc är falska.
Svar nej! Man kan kanske ladda en ugn med två, möjligen tre kroppar ett antal gånger, men inte dygnet runt i flera år, vilket skulle ha varit nödvändigt för att kremeringarna ska rimma med offerantalet. Otroligt att ni fortfarande vidhåller samma lögn år ut och år in...
Citera
2014-12-14, 13:13
Medlem
Citat:
Svar nej! Man kan kanske ladda en ugn med två, möjligen tre kroppar ett antal gånger, men inte dygnet runt i flera år, vilket skulle ha varit nödvändigt för att kremeringarna ska rimma med offerantalet. Otroligt att ni fortfarande vidhåller samma lögn år ut och år in...

Ingen har heller påstått att ugnarna kördes på max kapacitet dygnet runt år ut och år in, det gjordes inte och det behövdes inte för att nå det resultat man faktiskt nådde. Detta finns det gott om bevis på vilket vi redan presenterat många gånger om i tråden. Vad sen Leuchter Mattogno Irvin Rudolf m fl påstå är helt irrelevant då de redan är avslöjade som okunniga eller blåljugande förintelseförnekare.
Citera
2014-12-14, 13:27
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ingen har heller påstått att ugnarna kördes på max kapacitet dygnet runt år ut och år in, det gjordes inte och det behövdes inte för att nå det resultat man faktiskt nådde. Detta finns det gott om bevis på vilket vi redan presenterat många gånger om i tråden. Vad sen Leuchter Mattogno Irvin Rudolf m fl påstå är helt irrelevant då de redan är avslöjade som okunniga eller blåljugande förintelseförnekare.

Ja, ugnarna behövde vila, gick sönder, behövde reparationer. Därför fanns det också dubbelt så många mufflar än vad som behövdes. Och ändå fick man problem och gjorde likbål.

... Förnekarna verkar ha ett särskilt språk som är i princip det enda de klarar av att läsa. För de läser uppenbarligen enbart vad andra förnekare skriver. ... Märkligt funtade hjärnor...
Citera
2014-12-14, 16:38
Medlem
Citat:

Citat från inlägg 234

(FB) Förintelsematematik

Bara för att visa hur ohederligt förintelseförnekarna idol Mattogno hanterar fakta och historien så kan man läsa igenom texten i länken, i vilken man går igenom en hel del påståenden från förintelseförnekarna om kremeringstider och annat.

http://holocaustcontroversies.blogsp...witz-part.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in