2018-10-31, 17:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du kan väl inte försöka påstå att när operatörerna öppnar burkarna med Zyklon B pyser det ut cyanidgas, om så skulle ha skedd hade de avlidit omedelbart.
Seriöst, om en lokal eller gaskammare har 30 grader varmt hur lång tid anser du att det tar för Zyklon B att utveckla cyanid gasen.

Vad får dig tro de inte använda gasmask?? Står tydligt i deras instruktionsbok, vilket jag gett dig en länk.
30 grader? det är enkelt, ett par minuter. Det eftersom kokpunkten är 26 grader. Då eftersom pellets släpper HCN i högre grad.
Citera
2018-10-31, 17:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Som jag kan förstå är du helt okunnig i ämnet eller så kommer du med osanning.
När operatörerna öppnar kanisterna med Zyklon pellets startar avdunstningen, och för att skapa cyanidgasen måste cyaniden bli flytande.
När cyanidgasen kommer ut i lokalen dör varje lus och andra skadeinsekter och finns en människa i lokalen dör den omedelbart.
De som jobbar med Zyklon B för att bekämpa ohyra måste känna till vilken tid det tar vid en viss temperatur för att få den här flytande cyaniden från Zyklon B, som skapar cyanidgasen.

Enligt deras uppgifter tar det vid en temperatur i lokalen eller gaskammaren 15-16 grader 16-20 timmar.
Vid 26 grader 6 timmar och vid 30 grader 3 timmar.
Om du nu anser att de här tiderna är felaktiga kan du väl korrigera dem till det som du anser är korrekt.
Nej avdunstningen började redan i burken, beroende på burkens temperatur. Därför man behöver gasmask! Varför skulle cyaniden bli flytande??????????????? Pellets fungera som en svamp.

Den suger åt sig HCN under hög tryck, när den är full(mättad) med HCN stängs den in i en lufttät burk. För den ska ej nå luften, i så fall kommer luften förstöra den. Sedan kommer temperaturen få den att komma i gas form, eftersom temperatur är högre än -13 gradser, kommer gasen sippra ut igenom svampen(pellets).

Ju högre värme mer intensiv blir avdunstningen. Men avdunstningen kan ej fortgår fortare än det finns "hålrum" som släpper ut det. Därför tar det en viss tid för tömma pelletsen från gas.
Nej gasen kan inte komma i flytande form, om inte temperaturen kommer till -13 grader. se wikilänken
Checka denna länk! https://phdn.org/archives/holocaust-...hwitz/zyklonb/
Så ser du att du har fel vi har rätt.

Vi har korrigerat dig dussintals gånger, men det är som prata med en vägg. Vi har lagt fram bevis också...

Vi har bett om bevis för dina tokigheter, men inget än så länge. Vad tro du att läsarna ska tro?

Kan du visa bevis för din sak? För jag hittar inget på nätet, inte mer det vi har pratat om.

Tycker du inte tillverkarna kan sina saker, eller vad? De säger tydligt man ska använda gasmask av hantering av Zyklon B.
Citera
2018-10-31, 18:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Man kan gå in i en lokal där det finns cyanidgas men då måste man ha en heltäckande skyddsdräkt och få syret från en behållare man har på sig.
Jag kan aldrig tänka mig att någon går in med ett filter på en gasmask när det gäller cyanid gas.
Jag har själv utomlands tidigare sprutat mycket växtgift och mot skadeinsekter och alltid använt skyddsmask med filter och skyddsklädsel.
Det finns en mängd olika filter och man måste veta vad gift man använder annars kan det lätt gå galet. Det finns växtgifter som är oerhörd farliga för människan att få i sig, men skyddas effektivt med filter, det är koncentratet som är mycket giftigt.
Det finns gaser som inte är så farliga och man är skyddat med gasfilter, men när det gäller cyanid, jag skulle aldrig gå in i sådan lokal, med något filter.
Att använda Zyklon B som bekämpningsmedel mot loppor ser jag som helt riskfritt.
Varför skulle man ha skyddsdräkt?????
Varför säger tillverkarna man ska använda GASMASK?
Riskfritt att bli skadad av Zyklon B?? Du måtte skämta, då hade inte tillverkarna hävdat du måste använda GASMASK vid hantering av Zyklon B!
Citera
2018-10-31, 18:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
I hotellrummet som Dan Andersson bodde var lössaneringen avklarad men det var vädringen av rummet som var miserabelt utfört, det fanns ficka med instängd cyanidgas som orsakade hans död.
De som utförde gasningen utförde inte något bra jobb som inte såg , att det fanns fickor i rummet som gasen kunde inneslutas i.
Sannolikt gjordes ingen kontroll att det var gas fritt innan någon beträdde rummet.

Det finns inget filter som skyddar mot cyanidgas, det finns möjlighet att gå in i ett rum med cyanidgas, men den personen måste ha heltäckande skyddsdräkt och syret måste komma från en medhavd behållare, det går inte att inandas luft som innehåller cyanidgas det blir döden omedelbart..

Men jag frågade dig, hur kunde han dö? enligt dig så tar det en jäkla massa timmar innan det bildas gas, som var dödlig! Remember? Enligt din teori, så skulle han ha överlevt natten. Det eftersom det var nog runt 17- 18 grader i rummet.

Ja vid 18 grader (troligtvis) så utsöndras HCN fast väldigt lite. Då försvinner effekten, på grund den omgivande miljön eliminera möjligheten för den att döda. Därför kunde städerskorna gå in där för städa och vädra ut osv.

Är du säker på att du har sysslat med spruta gifter (eller vad det nu var)? Klart det finns filter emot Vätecyanid! Det har funnits sedan första världskriget. Man behöver inte heltäckande skyddsdräkt.

The original Degesch set of instructions on using Zyklon-B
for fumigation discuss the various precautions that must be
taken, and under what conditions could Zyklon B be used. The
primary means of protection was a gas mask, and many different
structures and temperatures pose no problem for fumigation.
The Degesch manual is also known as Nuremburg document NI-
9912.

http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/...de/cyanide.001

https://archive.org/details/NI9912ENG/page/n1
Citera
2018-10-31, 19:13
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men jag frågade dig, hur kunde han dö? enligt dig så tar det en jäkla massa timmar innan det bildas gas, som var dödlig! Remember? Enligt din teori, så skulle han ha överlevt natten. Det eftersom det var nog runt 17- 18 grader i rummet.

Ja vid 18 grader (troligtvis) så utsöndras HCN fast väldigt lite. Då försvinner effekten, på grund den omgivande miljön eliminera möjligheten för den att döda. Därför kunde städerskorna gå in där för städa och vädra ut osv.

Är du säker på att du har sysslat med spruta gifter (eller vad det nu var)? Klart det finns filter emot Vätecyanid! Det har funnits sedan första världskriget. Man behöver inte heltäckande skyddsdräkt.

The original Degesch set of instructions on using Zyklon-B
for fumigation discuss the various precautions that must be
taken, and under what conditions could Zyklon B be used. The
primary means of protection was a gas mask, and many different
structures and temperatures pose no problem for fumigation.
The Degesch manual is also known as Nuremburg document NI-
9912.

http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/...de/cyanide.001

https://archive.org/details/NI9912ENG/page/n1

Jaha, så nu gasade man med Zyklon B på Hotell Hellman. Hur gjorde man då herr skaldjursexpert?
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-10-31 kl. 19:28.
Citera
2018-10-31, 19:14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Jaha, så nu gasade man med Zyklon B på Hotell Hillman. Hur gjorde man då herr skaldjursexpert?
Och du läser som man kan gråta! Var skrev jag det? Hotell Hillman? vad dillar du om?
Citera
2018-10-31, 19:22
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Och du läser som man kan gråta! Var skrev jag det? Hotell Hillman? vad dillar du om?
Det fanns en gång en poet vid namn Dan Andersson. Han dog i sängen i rum 11 på Hotell Hellman, efter en cyanväterökning. Cyanväterökning användes på 20-talet för att bli kvitt leddjur i form av löss, du vet de där små insekterna du kallar kräftdjur.
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-10-31 kl. 19:28.
Citera
2018-10-31, 19:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det fanns en gång en poet vid namn Dan Andersson. Han dog i sängen ir um 11 på Hotell Hillman, efter en cyanväterökning. Cyanväterökning användes på 20-talet för att bli kvitt leddjur i form av löss, du vet de där små insekterna du kallar kräftdjur.
Har du glömt vad du skrev? Hotell Hellman var beläget i Klara, centrala Stockholm

(FB) Förintelsematematik
Ja ok? Vad är din poäng? Bildas det inte gas då, eller vad menar du?! Hur kunde Dan Andersson dö då? om det hade "sanerat" färdigt?
Vad består dina "ledjur"(löss) av? har de hud eller består de av "skal"? Kloker!
Citera
2018-10-31, 19:35
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Har du glömt vad du skrev? Hotell Hellman var beläget i Klara, centrala Stockholm

(FB) Förintelsematematik
Ja ok? Vad är din poäng? Bildas det inte gas då, eller vad menar du?! Hur kunde Dan Andersson dö då? om det hade "sanerat" färdigt?
Vad består dina "ledjur"(löss) av? har de hud eller består de av "skal"? Kloker!
Jo, jag skrev Hillman ist för Hellman. Tänk att du såg det! Woaw.

Jo det bildas cyanidgas när man cyanväteröker, det är hela poängen med saneringen. Fast du hävdar att gasen uppstod när han gick och la sig. Och att kroppsvärmen på något sätt skulle ha triggat igång gasen. Hur får du ihop den rövarhistorien?

Skaldjur lever vanligtvis i vatten. Du har inte hittat någon som kan hjälpa dig googla märker jag.
Citera
2018-10-31, 19:39
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jo, jag skrev Hillman ist för Hellman. Tänk att du såg det! Woaw.

Jo det bildas cyanidgas när man cyanväteröker, det är hela poängen med saneringen. Fast du hävdar att gasen uppstod när han gick och la sig. Och att kroppsvärmen på något sätt skulle ha triggat igång gasen. Hur får du ihop den rövarhistorien?

Skaldjur lever vanligtvis i vatten. Du har inte hittat någon som kan hjälpa dig googla märker jag.
Men hur kunde han dö då? Varför dog inte de städerskorna som vandrade in, innan han kom dit? För vädra! Varför dog inte de, när de kom in upptäckte han död? Kloker!.

Ja, men jag frågade dig vad består din "ledjur" av, hud eller skal?
Citera
2018-10-31, 19:49
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Men hur kunde han dö då? Varför dog inte de städerskorna som vandrade in, innan han kom dit? För vädra! Varför dog inte de, när de kom in upptäckte han död? Kloker!.

Ja, men jag frågade dig vad består din "ledjur" av, hud eller skal?
Det är vad jag vill höra dig, kemiexperten förklara hur han dog. Du har ju fullständigt dränkt forumet i ren skit så nu har du chansen att övertyga alla att du kan något.

Du förstår att löss har skal men de sorteras in som leddjur, vilket jag försökt förklara för dig.

"Skaldjur är en matlagningsterm, som också används inom fiskerinäringen‚ för marina ryggradslösa djur med exoskelett, det vill säga någon form av hårt yttre skal, som omfattar blötdjur, kräftdjur och tagghudingar. Merparten av skaldjuren hämtas ifrån saltvattenmiljöer, men vissa återfinns enbart i färskvatten, exempelvis flodkräftor. Ett fåtal landlevande krabbor ingår också i skaldjuren, som exempelvis Cardisoma guanhumi som äts i Karibien."
Citera
2018-10-31, 19:55
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är vad jag vill höra dig, kemiexperten förklara hur han dog. Du har ju fullständigt dränkt forumet i ren skit så nu har du chansen att övertyga alla att du kan något.

Du förstår att löss har skal men de sorteras in som leddjur, vilket jag försökt förklara för dig.

"Skaldjur är en matlagningsterm, som också används inom fiskerinäringen‚ för marina ryggradslösa djur med exoskelett, det vill säga någon form av hårt yttre skal, som omfattar blötdjur, kräftdjur och tagghudingar. Merparten av skaldjuren hämtas ifrån saltvattenmiljöer, men vissa återfinns enbart i färskvatten, exempelvis flodkräftor. Ett fåtal landlevande krabbor ingår också i skaldjuren, som exempelvis Cardisoma guanhumi som äts i Karibien."
Du undviker min fråga, hur dog han? Försök inte slingra dig i från det nu.

Det är du som påpekade han blide utsatt Cyanid Rökning, inte jag. Börja du känna du blir pressad i en hörna och vet inte hur du ska svara?

Ja men då har de skal , eller hur? kloker.. Det är det jag är ute efter, men nämnde de var skaldjur. Just på grund de har skal. Men du hänger dig upp det för undvika de ursprungliga frågan. Precis som du försöker nu med Cyanid rökning, det som du påstår han dog av.
Ska bli intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in