2014-12-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubergirl
Väldigt enkelt uttryck så du förstår vad jag vill hävda..

Kött måste ha en tillsats av ett mera brännbart material för att få en god förbränning tex kol eller ved.

Idag tillsätter man flis eller torv för att få en förbränning

Då var man tvungen att tillsätta kol eller ved eller annat med högre energiinnehåll..

Exakt som du säger så är det ingen skillnad på fysiken då och nu..

Vad är förvirrande med detta???

Man tillsatte även annat bränsle under förintelsen, t ex kol, för att få fart på krematorierna. Men då dessa var effektiva industriella doningar så behövde man inte tillföra alls så mycket extra bränsle för varje kropp för att hålla igång processen som förintelseförnekarna påstår, utan man klarade sig med mycket mindre just för att kropparna i sig verkade som bränsle och att man t o m återförde utsöndrat fett till förbränningen.

Det finns en hel del seriös info och fakta att läsa om detta, inte minst från Topf & Söhne som utvecklat och installerat krematorierna.
Citera
2014-12-11, 19:55
Medlem
Citat:
Jag vet vad jag pratar om..Du har fel... Du presenterar inget annat än påståenden..Inga matematiska definitioner för att backa dina påstående..

Värmevärde: Anges i massenhet J/kg, i volymenhet J/m3 eller substansmängd J/mol...
Man skiljer på kalorimetriskt och effektivt värmevärde båda kan mätas i MJ/kg..
Vid förbränning av ved så beaktas det effektiva värmevärdet som varierar pga VATTENINNEHÅLLET ...
Värmevärdet i en kropp varierar oxå pga vatteninnehållet...
Eftersom det är angivet i J så är det beräkningsbart..

"Trä har ett stort energivärde vid förbränning men närmast noll vid förtäring"
Helt korrekt.. kroppen förfogar inte över processen att tillgodogöra sig ved.. Eld däremot kan tillgodogöra sig både veden och kroppen, kroppen sämre pga dess sämre energiinnehåll och dess sämre värmevärde samt pga en hög ångbildningsenltalpi som leder bort värmen..

Vi pratade inte förtäring, vi pratade förbränning.. Eld är bättre på att frigöra värmevärdet än vad kroppen är..
Kött har ett energivärde på mellan 1060 - 4850 kCal/kg beroende på vad det är för nåt, 4850 är en salamikorv, 1060 är en fläskkotlett utan fett, Dieselolja har ett energiinnehåll på 46000 MJ/kg..
Att beräkna värmevärdet ur dessa är enkel matematik som du uppenbarligen inte greppar...

Och du har mage att påstå att 2.900.000 TVÅMILJONERNIOHUNDRATUSEN människoliv inte spelar någon roll
Siffran 4 miljoner mördade angavs som beräkningsunderlag i Nurnbergrättegångarna som kom fram till siffran 6 miljoner totalt mördade judar under kriget inkluderande dessa 4 miljoner...
Men som din matte är så är det inte undra på att några miljoner döda hit eller dit inte spelar någon roll för dig...

Men då håller du ju med; vi talar inte om förtäring. Vilket är vad matförpackningarna behandlar.
Jag kan hålla med om att det bör ligga i samma härad.
Sen tycker jag du ska vara lite försiktig med att anklaga folk du inte vet något om att de inte har kunskaper. Du kan upprepa dina olika sätt att beräkna energitätet på hela dagen; jag ifrågasätter inte att du kan omvandla mellan dessa. Men det är inte det det handlar im utan det handlar om att det som mäts är olika; energiinnehåll i de näringsämnen kroppen kan ta upp resp. ennergiinnehåll vid förbränning.
Alltså kan du inte jämföra rakt av.

Jag har mage att påstå att '47 visste man inte, man vet egentligen inte nu heller. Tittar du på seriösa källor anger de alltid ett omfång. Men baserat på olika forskares olika uppskattningar kan man komma i rätt härad.

Titta ut från din matematiska värld och se verkligheten, jag gör det trots 3 års matematik och fysikstudier på universitetet.
Citera
2014-12-11, 22:14
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Men då håller du ju med; vi talar inte om förtäring. Vilket är vad matförpackningarna behandlar.
Jag kan hålla med om att det bör ligga i samma härad.
Sen tycker jag du ska vara lite försiktig med att anklaga folk du inte vet något om att de inte har kunskaper. Du kan upprepa dina olika sätt att beräkna energitätet på hela dagen; jag ifrågasätter inte att du kan omvandla mellan dessa. Men det är inte det det handlar im utan det handlar om att det som mäts är olika; energiinnehåll i de näringsämnen kroppen kan ta upp resp. ennergiinnehåll vid förbränning.
Alltså kan du inte jämföra rakt av.

Jag har mage att påstå att '47 visste man inte, man vet egentligen inte nu heller. Tittar du på seriösa källor anger de alltid ett omfång. Men baserat på olika forskares olika uppskattningar kan man komma i rätt härad.

Titta ut från din matematiska värld och se verkligheten, jag gör det trots 3 års matematik och fysikstudier på universitetet.
Jag är en vanlig knegare som lever i verkligheten istället för att betrakta den på avstånd...

Se Gabbais vittnesmål, han var i ett Sonderkommando...
Är det han berättar fysiskt möjligt??
Citera
2014-12-12, 02:24
Medlem
Citat:
[...]
Siffran 6 miljoner har ingen bäring på de siffror som gavs av Sovjet för antal mördade i Auschwitz och därmed har den inte behövt revideras för denna. Detta har tagits upp ett flertal gånger.
Att sedan siffran 6 miljoner har reviderats fram och tillbaka ett antal gånger är en annan sak; sanningen är att ingen vet exakta siffror utan det är uppskattningar. Protokollen över detta råkade ju som du vet försvinna i ett försök att mörklägga omfattningen av förintelsen. Siffran får anses som symbolisk och det är därför den används än idag. Dock vet vi att den ligger i rätt härad. Egentligen spelar siffran i sig ingen roll, det är mest revisionister som hänger upp sig på den då den är enkel att ifrågasätta.
(FB) Förintelsematematik

Siffran 6 miljoner är enkel att ifrågasätta eftersom ingen vet exakta siffror, så siffran har reviderats fram och tillbaka ett antal gånger, men den har inte behövts revideras för siffror som gavs av Sovjet för antalet mördade i Auschwitz eftersom den ligger i rätt härad, och inte spelar nån roll egentligen för den är symbolisk....

Senare, '47, visste man inte, och egentligen inte nu heller, eftersom seriösa källor alltid anger ett omfång som gör att man kommer i rätt härad:

Citat:

(FB) Förintelsematematik

Förintelsens härad för de 6 miljoner offren, det bör vara helhetsbilden, pusslets lock, som BlizzardKing länkat till i en annan tråd :

http://www.whale.to/c/6_million_myth.html

Nittonhundratalets mest väldokumenterade offersiffra....

Den egna ursprungliga siffran, och inte bara för sionister :

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
6 miljoner var inte tribunalens "sanning". De allierade visste inte hur många som dödats och siffran reviderades många gånger fram till 80-talet. 6 miljoner var istället tyskarnas egen ursprungliga siffra på hur många de hade planerat att ha ihjäl.

(FB) Varför tror du på förintelsen?

Men i motsats till sexmiljonersiffran har Auschwitzsiffran har aldrig varit officiell:

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Okej, du får det igen då. Kan du verkligen läsa eller är du bara för korkad för att förstå??? SIFFRAN KAN INTE HA REVIDERATS FÖR DET HAR ALDRIG VARIT OFFICIELL SIFFRA. Siffrorna har varierat kraftigt i forskning. Vad är det som är svårt att förstå??????????
(FB) Påstådd förintelseöverlevare besökte min skola.

Siffran kan t ex beräknas från krematoriekapaciteten i Auschwitz.(*

När Ernst Zündel drogs inför rätta i Toronto 1985 och 1988 anlitade han ett expertvittne, en krematorietekniker som hette Ivan Lagace.

Lagace blev filmad när han beskrev krematorieugnar och dess funktioner och egenskaper.

Ni kan höra honom refereras till c:a 4 minuter in på följande video på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=1hXdlnMhCSs

Lagace fortsätter här i en tolvminutersvideo nummer 2 :

https://www.youtube.com/watch?v=khOWweEId3I

Efter c:a 5 minuter över videon till en intervju med Lagace, intervjuare är Zündels försvarsadvokat (the Zündel trial i Toronto 1998) Doug Christie. Tyvärr är det dålig ljudkvalité/ackustik, men viss information i kremeringsfrågan bör gå att snappa upp.

Här är två zundelsitesidor med referat av debatten i kremationsfrågan (där länkarna till rättegångsprotokoll etc ofta inte fungerar längre, tyvärr) :

http://www.zundelsite.org/archive/debate/042_jam.html
http://www.zundelsite.org/archive/debate/045_jam.html

----------------
*) ...och kapaciteten i brinnande gropar utanför krematorierna inte att förglömma, förståss...

https://books.google.se/books?id=ndL...chwitz&f=false
Citera
2014-12-12, 07:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag vet vad jag pratar om..Du har fel... Du presenterar inget annat än påståenden..Inga matematiska definitioner för att backa dina påstående..

Värmevärde: Anges i massenhet J/kg, i volymenhet J/m3 eller substansmängd J/mol...
Man skiljer på kalorimetriskt och effektivt värmevärde båda kan mätas i MJ/kg..
Vid förbränning av ved så beaktas det effektiva värmevärdet som varierar pga VATTENINNEHÅLLET ...
Värmevärdet i en kropp varierar oxå pga vatteninnehållet...
Eftersom det är angivet i J så är det beräkningsbart..

"Trä har ett stort energivärde vid förbränning men närmast noll vid förtäring"
Helt korrekt.. kroppen förfogar inte över processen att tillgodogöra sig ved.. Eld däremot kan tillgodogöra sig både veden och kroppen, kroppen sämre pga dess sämre energiinnehåll och dess sämre värmevärde samt pga en hög ångbildningsenltalpi som leder bort värmen..

Vi pratade inte förtäring, vi pratade förbränning.. Eld är bättre på att frigöra värmevärdet än vad kroppen är..
Kött har ett energivärde på mellan 1060 - 4850 kCal/kg beroende på vad det är för nåt, 4850 är en salamikorv, 1060 är en fläskkotlett utan fett, Dieselolja har ett energiinnehåll på 46000 MJ/kg..
Att beräkna värmevärdet ur dessa är enkel matematik som du uppenbarligen inte greppar...

Och du har mage att påstå att 2.900.000 TVÅMILJONERNIOHUNDRATUSEN människoliv inte spelar någon roll
Siffran 4 miljoner mördade angavs som beräkningsunderlag i Nurnbergrättegångarna som kom fram till siffran 6 miljoner totalt mördade judar under kriget inkluderande dessa 4 miljoner...
Men som din matte är så är det inte undra på att några miljoner döda hit eller dit inte spelar någon roll för dig...
Ha en bra dag
4 miljoner har aldrig varit officiella siffran. Det var en beräkningar ryssarna gjorde, efter förhör med de intagna.

tycker du ska sedan vara försiktigt med dina matematiska formler Och påstå andra har fel.
Jo kroppar har energi till kunna brinna, men de är få.
Här har du en lista över några ”själv antända kroppar”

"Spontaneous" human combustion

Här beskriver man ett experiment (BBC, 1998):

Citat:
Dr John de Haan of the California Criminalistic Institute used a dead pig in a gruesome experiment to show that small flames can consume a human being with the help of burning body fat.

The pig is prepared for the experiment
A pig was used because it closely resembles a human's fat content.

The pig was wrapped in a blanket and a small amount of petrol was poured on it.

After five hours of continuous burning the bones were being destroyed.

Dr De Haan said: "The sort of damage here is exactly the same as that from supposed spontaneous human combustion."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/158853.stm

http://en.wikipedia.org/wiki/Spontan...man_combustion

Detta borde bevisa att kroppar innehåller ”energi” för kunna bränna
Citera
2014-12-12, 07:58
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Man tillsatte även annat bränsle under förintelsen, t ex kol, för att få fart på krematorierna. Men då dessa var effektiva industriella doningar så behövde man inte tillföra alls så mycket extra bränsle för varje kropp för att hålla igång processen som förintelseförnekarna påstår, utan man klarade sig med mycket mindre just för att kropparna i sig verkade som bränsle och att man t o m återförde utsöndrat fett till förbränningen.

Det finns en hel del seriös info och fakta att läsa om detta, inte minst från Topf & Söhne som utvecklat och installerat krematorierna.
Nu pratade du dig i vill så det smäller om det...
Återförde utsöndrat fett.... Från en en ugn som håller 900 grader och öppna flammor....
Det får du gärna komma med fakta på hur det är möjligt..
Så nu helt plötsligt återvinns vad exempelvis Dario Gabbai Sonderkommando hävdar var det som fick fart på brasan..
Påstår du att en överlevare från förintelsen ljuger....
Det är väl inte förenligt med din övertygelse...
Det kan du ju ta och förklara...
Citera
2014-12-12, 08:05
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
4 miljoner har aldrig varit officiella siffran. Det var en beräkningar ryssarna gjorde, efter förhör med de intagna.

tycker du ska sedan vara försiktigt med dina matematiska formler Och påstå andra har fel.

Här beskriver man ett experiment (BBC, 1998):http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/158853.stm

Bevisa dom fel matematiskt istället för att säga att jag skall vara försiktig...
Tråden är om MATEMATIK...
Citera
2014-12-12, 08:13
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:

Här beskriver man ett experiment (BBC, 1998):http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/158853.stm

Lol... Du hänvisar till en länk på wiki som var editerad för 9 timmar sedan.....
Jag kan gå in på wiki och skriva att guds lilltå är lila om jag vill och det kallar du för källa....
Ja då istället för att krematorierna i dag bygger kondensationsanläggningar för att minska olje och gas åtgången och bättra på miljön så kan dom ju enligt dina påståenden bara skyffla in liket och vänta på att det brinner upp av sig själv...Behöver inte ens tända på..
24 liter dieselolja sparar dom per kremering...
Undrar varför dom inte gör det....

Och att du drar in jämförelsen med att elda upp en gris mot lägerfångar... Påstår du att dom var feta som grisar...Det verkar som du missat hur dom såg ut....
Feta var dom rakt inte...
Senast redigerad av Ubergirl 2014-12-12 kl. 08:48.
Citera
2014-12-12, 08:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Lol... Du hänvisar till en länk på wiki som var editerad för 9 timmar sedan.....
Jag kan gå in på wiki och skriva att guds lilltå är lila om jag vill och det kallar du för källa....
Var det bara wiki jag hänvisade? Du kan själv googla: "Spontaneous" human combustion. Så ser du det kommer upp mer en wiki. Om du inte nu litar på den. Hur svårt är det?

Sedan matematiken, sade jag bara du skulle vara försiktig påstå andra har fel.
Man kan har rätt formel,men ändå felvisande. Det är det vi har försökt påpeka för dig. Men du vägra ta in det.
Citera
2014-12-12, 08:32
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Var det bara wiki jag hänvisade? Du kan själv googla: "Spontaneous" human combustion. Så ser du det kommer upp mer en wiki. Om du inte nu litar på den. Hur svårt är det?

Sedan matematiken, sade jag bara du skulle vara försiktig påstå andra har fel.
Man kan har rätt formel,men ändå felvisande. Det är det vi har försökt påpeka för dig. Men du vägra ta in det.
Det är bättre du dissikerar formeln och talar om exakt vad som är felvisande istället för att bara påstå...
Det är en massa påståenden om hur fel mina beräkningar är men ingen ställer upp en formel/beräkning som bevisar att min beräkning av värmevärdet är fel...
Kom igen med en beräkning så har vi något att diskutera...
Citera
2014-12-12, 08:44
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Kan vi ändra lite på frågan och ställa den så här istället:
Var det omöjligt att elda lik på 40-talet utan att man behövde fälla hela Schwartzwald för att få tillräckligt med ved?
Eller gick det ganska enkelt bara man fått igång preocessen, utan skogar av ved, som hävdats från förnekarhåll?

/vv
Citera
2014-12-12, 08:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är bättre du dissikerar formeln och talar om exakt vad som är felvisande istället för att bara påstå...
Det är en massa påståenden om hur fel mina beräkningar är men ingen ställer upp en formel/beräkning som bevisar att min beräkning av värmevärdet är fel...

Men herre gud ! det är det vi har gjort både jag o hippie med flera.
Poängen är ju det vi menar: Du kan ha rätt formel att räkna ut saker, men den kan vara felhänvisad.

Hippe sade det bra: Titta ut från din matematiska värld och se verkligheten, jag gör det trots 3 års matematik och fysikstudier på universitetet.

Är du en kontorsnisse? alltså har alltid suttit på kontor? Du låter som en sådan, på det viset du förklarar. Som pekar på en massa formler, även om en arbetstagare försöker förklara det är fel.

Det är det det vi menar: Du måste titta på verkligheten och inte titta formler. Eftersom det kan vara felanvisad. Formler kan ge mycket men på kort sikt.

Jag kan inte gorma till en arbetstagare med han har fel, med en massa formler. Det gäller lyssna på dem vad de säger. Eftersom formel innehåller inte allt. Det skulle behöva en hel sida för fixa det. Få med alla möjligheter. En arbetstagare har det praktiska biten, med alla förutsättningar. Det har inte en kontorsnisse, som har suttit på bänken med en massa formler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in