2014-12-14, 09:25
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ditt tjat om enbart detta i inlägget är helt enkel för off topic då det inte har specifikt med förintelsen elle matematiken runt denna att göra. Jag slängde in det bara som ett litet exempel i ett inlägg som handel i första hand om trådens ämne, så vi kan inte tjata vidare om detta i evighet, men det är inte särskilt svårt att hitta info som styrker det jag sagt.
Presentera infon om den är så lätt att hitta, den är inte offtopic utan av relevans för mitt första inlägg i tråden.. Brinner vatten eller inte, jag hävdar att det inte gör det och har presenterat data på varför..Du hävdar att vatten brinner men presenterar inga data på hur det är möjligt...
Men som vanligt skyr du siffror och matematiskt kontrollerbara uppgifter...
Klämm fram med det nu, annars blir antagandet att du far med osanning..
Och då försvinner värdet av dina inlägg, för man vet inte om det är ljug eller fakta du presenterar..
Citera
2014-12-14, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubergirl
En fråga som inte har ställts i tråden som jag finner relevant är hur många i Auschwitz som dog i tex Tyfus epidemierna som som grasserade svårt i lägret, jag har läst ett par siffror men kan i skrivandets stund inte erinra mig källorna så jag nämner inte siffrorna.. Men det var ganska stora siffror..

Bara på de som arbetade på Buna-Werke så dog 40 tusen per år och det fanns ju några fler fabriker men just Buna-Werke har jag siffror på..

Dom som arbetade i gruvorna hade en förväntad livslängd på en månad så där lär ju omsättningen på folk varit skyhög..

Men det vore ju intressant om kolåtgången för kremeringen av dessa naturligt döda motsvarade kolleveranserna för Auschwitz..

En annan sak som inte medtagits i beräkningen av kolleveranser är uppvärmningen av fastigheter.. Dom som hade uppvärmning då givetvis.. Där lär det ha gått ett och annat kilo..

Här känns det som du (som väntat...) hoppar till nästa tuva när du blivit överbevisad att kremeringarna i Auschwitz och andra förintelseläger mycket väl kan ha gått till så som dokument och vittnesmål säger.

Ang. dina funderingar om tyfus så kan jag rekommendera dig att läsa länken nedan där det förklaras att förinteseförnekarnas påståenden om att den extrema krematoriekapaciteten i Auschwitz berodde på tyfusepidemier helt enkelt inte stämmer.

Länken går till en scrollbar bok av Jan van Pelts förklaringar om Auschwitz i rättegången Lipstad vs Irvin, där han i avsnittet ”Does the fear for Typhus justify the konstruktion of crematorium 2-5” som du hittar om du scrollar upp till sidan 122 och sen läser nedåt. Ja egentligen borde du ta dig tid att läsa hela boken...

https://books.google.no/books?id=83d...idemic&f=false

Här är ännu en länk du bör läsa innan du hoppar till nästa tuva.

http://www.hdot.org/en/learning/myth-fact.html
Citera
2014-12-14, 09:40
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Ok, wiki säger du....

Detta citat är från din egen wikilänk. Min fetningSå ja, det är som jag skrev inte helt korrekt att påstå att förintelsen enbart handlar om nazisternas mord på judar därför att ett flertal historiker och andra menar att förintelsen omfattar alla mord på oliktänkande och icke önskvärda folkgrupper etc än bara judarna.
Begreppet har reviderats om du hade bemödad dig att läsa hela artikeln...
Revisionismen slår till igen...
Holocaust kommer från olokautoma som är bibelns ord för brännoffer och som har använts för omfattande massaker i synnerhet på judar sedan medeltiden..
Har du sett filmen förintelsen??
Vad för sorts folk handlade den om?? Zigenare??
Du är barnslig som inte kan acceptera ett vedertaget begrepp....
Citera
2014-12-14, 09:47
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Här känns det som du (som väntat...) hoppar till nästa tuva när du blivit överbevisad att kremeringarna i Auschwitz och andra förintelseläger mycket väl kan ha gått till så som dokument och vittnesmål säger.

Ang. dina funderingar om tyfus så kan jag rekommendera dig att läsa länken nedan där det förklaras att förinteseförnekarnas påståenden om att den extrema krematoriekapaciteten i Auschwitz berodde på tyfusepidemier helt enkelt inte stämmer.

Länken går till en scrollbar bok av Jan van Pelts förklaringar om Auschwitz i rättegången Lipstad vs Irvin, där han i avsnittet ”Does the fear for Typhus justify the konstruktion of crematorium 2-5” som du hittar om du scrollar upp till sidan 122 och sen läser nedåt. Ja egentligen borde du ta dig tid att läsa hela boken...

https://books.google.no/books?id=83d...idemic&f=false

Här är ännu en länk du bör läsa innan du hoppar till nästa tuva.

http://www.hdot.org/en/learning/myth-fact.html
Överbevisad om vadå???
Att jag fick rätt då jag tråden igenom hävdad att extra energi måste tillföras vid kremeringen ??
Och att detta styrks av van Pelt som säger att genomsnittsförbrukningen var 3.2 kg per kremering..
Hur fick du det till att jag blev överbevisad, då jag hävdat det hela tiden???

Och data på att vatten brinner eller är du en liten mytoman...
Citera
2014-12-14, 09:58
Medlem
Citat:
Presentera infon om den är så lätt att hitta, den är inte offtopic utan av relevans för mitt första inlägg i tråden.. Brinner vatten eller inte, jag hävdar att det inte gör det och har presenterat data på varför..Du hävdar att vatten brinner men presenterar inga data på hur det är möjligt...
Men som vanligt skyr du siffror och matematiskt kontrollerbara uppgifter...
Klämm fram med det nu, annars blir antagandet att du far med osanning..
Och då försvinner värdet av dina inlägg, för man vet inte om det är ljug eller fakta du presenterar..

Jag har aldrig påstått att vatten brinner, så det är du som far med osanning och är oseriös i diskussionen.

Det har inte med trådens ämne att göra då den handlar om matematiken i förintelsen, inte om hur vatten kan påverka en brand. Så om du fortsätter tjata om detta så kommer jag att rapportera dina inlägg som OT.
Citera
2014-12-14, 10:10
Medlem
Citat:
Överbevisad om vadå???
Att jag fick rätt då jag tråden igenom hävdad att extra energi måste tillföras vid kremeringen ??
Och att detta styrks av van Pelt som säger att genomsnittsförbrukningen var 3.2 kg per kremering..
Hur fick du det till att jag blev överbevisad, då jag hävdat det hela tiden???

Och data på att vatten brinner eller är du en liten mytoman...

Du gick in i tråden med insinuationen att det inte skulle ha varit möjligt att klara alla dessa kremeringar p g a kropparnas vattenhalt. Det är dock inte desamma som att jag eller nån annan påstått att vatten i sig brinner, däremot har jag sagt att under vissa extrema förhållanden kan vatten göra att bränder ökar p g av att t ex syret i vattnet tas upp av branden och/eller att vattnet gör att förgasningen av det brännbara ämnet kan öka p g a förändringar i ångtrycken.

Du har hela tiden sagt att det behövs tillföras extra bränsle, och det har vi inte påstått att det aldrig behövs utan t ex jag har sagt flera gånger i tråden att nazisterna tillsatte extra bränsle men att det behövdes bara lite och alltså mycket mindre än det som förintelseförnekarna påstår. T o m det inlägg du citerar i ditt första inlägg i tråden så skriver Bartolo så här, min fetning.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Även hur mycket bränsle det gick åt stämmer inte eftersom man även använde kropparna som bränsle.

"Dessutom skapades ugnarna i Auschwitz för att kunna användas utan avbrott, genom att använda värmeenergin från förbränningen kropparna i en laddning till att hålla ugnen varm till nästa laddning kroppar. Efter att ha använd stenkol för att förvärma ugnarna på morgonen så krävdes ingen eller lite extra bränsle för att fungera."

Därav menar jag att vi överbevisat dig då du från start verkade insinuera att det inte skulle ha varit möjligt att klara dessa förbränningar.

Vill du läsa mer om de fenomen jag sagt kan ske om man sprutar vatten på eld i vissa situationer så finns det lite matnyttigt i länken.

http://fire.nist.gov/bfrlpubs/fire02/PDF/f02149.pdf
Citera
2014-12-14, 10:13
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det har vi dragit minst femti11 gånger i flera andra trådar där du deltagit, så det kan du söka upp där istället för att vi ska älta samma sak här igen.
11 miljoner gånger kanske?

Men jag har inget minne av det så jag frågar igen:

Vilket underlag hade "nazisterna" för sin beräkning av antalet judar i Europa?
Citera
2014-12-14, 10:16
Medlem
Citat:
Begreppet har reviderats om du hade bemödad dig att läsa hela artikeln...
Revisionismen slår till igen...
Holocaust kommer från olokautoma som är bibelns ord för brännoffer och som har använts för omfattande massaker i synnerhet på judar sedan medeltiden..
Har du sett filmen förintelsen??
Vad för sorts folk handlade den om?? Zigenare??
Du är barnslig som inte kan acceptera ett vedertaget begrepp....

Jag har inte skygglappar så jag låser mig inte vid ett begrepp utan inser att det i detta fall finns fler än bara ett begrepp.

Här har du en ”judisk” sida som i sin rubrik säger detta...

Citat:
Dedicated to 12 million Holocaust victims who suffered and died
at the hands of Adolf Hitler and his Nazi regime

http://www.nizkor.org
Citera
2014-12-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
11 miljoner gånger kanske?

Men jag har inget minne av det så jag frågar igen:

Det är mycket välkänt att du och andra förintelseförnekare har ett mycket dåligt och synnerligen selektivt minne, så dåligt att du/ni inte ens vill minnas de motbevis vi lagt fram för er bara en dag före.... Vi har sett otaliga prov på detta under åren, att du/ni frågar en sak och får svar men ändå frågar efter samma svar och bevis någon dag senare som om inget hänt.
Citera
2014-12-14, 10:24
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att vatten brinner, så det är du som far med osanning och är oseriös i diskussionen.

Det har inte med trådens ämne att göra då den handlar om matematiken i förintelsen, inte om hur vatten kan påverka en brand. Så om du fortsätter tjata om detta så kommer jag att rapportera dina inlägg som OT.

Det är väldigt ontopic för beräkningen av energiåtgången vid kremeringen och det ÄR matematik...

Citat från inlägg 234
"Att en brand kan öka om man sprutar vatten på den är fakta, och jag har under mina utbildningar i brandbekämpning sett detta själv med egna ögon. Om branden är extremt het, och tillgänglig vattenmängd inte är tillräckligt för att orka kyla så kan elden i värsta istället förånga vattnet så snabbt att kylning inte sker men vattnets syre tas upp av elden och ger den mer näring. Ett helt klart extremt och ovanligt scenario men det är fakta att så kan ske. Jag tog det mest som ett exempel och för att se om du hade så bra kunskaper om detta som du säger"

Där hävdar du att vattenånga brinner, att vattnets syre på hela 0.27 mmol/liter gör att vatten brinner...
Och nu skriver du att du aldrig hävdat detta...
En lögnare är vad du är, och dina inlägg är hädanefter att betrakta som falsifikationer..
Du blir inte mer trovärdig för att du hotar med att rapportera mig för OT när det hela tiden för mig handlat om energiinnehåll i kroppar, kremering, ångentalpi ( Där kommer ditt "brinnande" vatten in) och hur mycket extra energi som måste tillsättas..
Kremeringens matematik/förintelsematematik

Men skrik du på moderator som ett sakligt inlägg i debatten och ljug på som du brukar..Lögnare..
Citera
2014-12-14, 10:40
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Du gick in i tråden med insinuationen att det inte skulle ha varit möjligt att klara alla dessa kremeringar p g a kropparnas vattenhalt. Det är dock inte desamma som att jag eller nån annan påstått att vatten i sig brinner, däremot har jag sagt att under vissa extrema förhållanden kan vatten göra att bränder ökar p g av att t ex syret i vattnet tas upp av branden och/eller att vattnet gör att förgasningen av det brännbara ämnet kan öka p g a förändringar i ångtrycken.

Du har hela tiden sagt att det behövs tillföras extra bränsle, och det har vi inte påstått att det aldrig behövs utan t ex jag har sagt flera gånger i tråden att nazisterna tillsatte extra bränsle men att det behövdes bara lite och alltså mycket mindre än det som förintelseförnekarna påstår. T o m det inlägg du citerar i ditt första inlägg i tråden så skriver Bartolo så här, min fetning.

Därav menar jag att vi överbevisat dig då du från start verkade insinuera att det inte skulle ha varit möjligt att klara dessa förbränningar.

Vill du läsa mer om de fenomen jag sagt kan ske om man sprutar vatten på eld i vissa situationer så finns det lite matnyttigt i länken.

http://fire.nist.gov/bfrlpubs/fire02/PDF/f02149.pdf

Ingenstans i din länk står att står att vatten eller vattenånga brinner, att vattenånga genom förflyttning av gaser kan dra luft till elden är inte att den brinner och dessutom väldigt elementärt.. Inte heller genom ångexplosion brinner ångan, trots att du i början hävdade att det inte var frågan om ångexplosion så andrar du ett dokument som delvis behandlar detta, för att ha extra torrt på på fötterna så ringde jag en brandingenjör och frågade om vatten eller vattenånga under några som helst omständigheter kan brinna utan inblandning av andra ämnen.. Han fick dagens skratt och försäkrade mig att det är omöjligt...

Jag har inte insinuerat, jag har hela tiden hävdat att extra energi måste tillföras för att möjliggöra en förbränning.. Quod erat demonstrandum......

Sluta fabulera...

4 ggr kroppens eget värmevärde är INTE att kroppen brinner av sig själv, och det är vad van Pelt säger måste tillsättas 3.2 kg koks, du har hävdad att den brinner av fettet som skulle ligga och skvimpa runt i botten på en ugn som håller 900 grader och har öppna flammor... Och som dessutom kan tas tillvara för att få fyr på nästa kropp...Har du redan glömt det..
Senast redigerad av Ubergirl 2014-12-14 kl. 11:02.
Citera
2014-12-14, 10:55
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det är mycket välkänt att du och andra förintelseförnekare har ett mycket dåligt och synnerligen selektivt minne, så dåligt att du/ni inte ens vill minnas de motbevis vi lagt fram för er bara en dag före.... Vi har sett otaliga prov på detta under åren, att du/ni frågar en sak och får svar men ändå frågar efter samma svar och bevis någon dag senare som om inget hänt.
Vill du då vara så vänlig att hjälpa mig med mitt dåliga minne?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in