Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Jag har aldrig påstått att vatten brinner, så det är du som far med osanning och är oseriös i diskussionen.
Det har inte med trådens ämne att göra då den handlar om matematiken i förintelsen, inte om hur vatten kan påverka en brand. Så om du fortsätter tjata om detta så kommer jag att rapportera dina inlägg som OT.
Det är väldigt ontopic för beräkningen av energiåtgången vid kremeringen och det ÄR matematik...
Citat från inlägg 234
"Att en brand kan öka om man sprutar vatten på den är fakta, och jag har under mina utbildningar i brandbekämpning sett detta själv med egna ögon. Om branden är extremt het, och tillgänglig vattenmängd inte är tillräckligt för att orka kyla så kan elden i värsta istället förånga vattnet så snabbt att kylning inte sker men vattnets syre tas upp av elden och ger den mer näring. Ett helt klart extremt och ovanligt scenario men det är fakta att så kan ske. Jag tog det mest som ett exempel och för att se om du hade så bra kunskaper om detta som du säger"
Där hävdar du att vattenånga brinner, att vattnets syre på hela 0.27 mmol/liter gör att vatten brinner...
Och nu skriver du att du aldrig hävdat detta...
En lögnare är vad du är, och dina inlägg är hädanefter att betrakta som falsifikationer..
Du blir inte mer trovärdig för att du hotar med att rapportera mig för OT när det hela tiden för mig handlat om energiinnehåll i kroppar, kremering, ångentalpi ( Där kommer ditt "brinnande" vatten in) och hur mycket extra energi som måste tillsättas..
Kremeringens matematik/förintelsematematik
Men skrik du på moderator som ett sakligt inlägg i debatten och ljug på som du brukar..Lögnare..