2014-11-12, 23:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Samtidigt ledare i DN:

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...beskyllningar/

Är detta den ovillkorliga kapitulationen i mediekriget?
De verkar kasta in handduken och erkänna att de varit naiva och inte trovärdiga under alla dessa år.

Nu börjar snart jakten på de skyldiga. Ett mediedrev mot de som försatte Sverige i denna situation.

Intressant... Svend Dahl är alltså chef för Liberala Nyhetsbyrån. Vad jag han se, så är det hittills endast två (2) tidningar som valt att sprida Svend Dahls pekoral.

Hela Hälsingland och Katrineholmskuriren.

I texten anbefaller Svend Dahl: "...om man är intresserad av en liberal migrationspolitik, måste frågor som arbetslöshet, bostadsbrist och kriminalitet diskuteras som sakfrågor frikopplade från invandringen som sådan".

Kommentar överflödig.

Medan glaset yr så kallar DNs ledarredaktion Dahl för "gränslöshetens riddare"... ett omdöme som passer utmärkt för DNs chefredaktör, ledarredaktion, Niklas Orrenius m.fl.

-----

PS Enl. Wikipedia är Svend Dahl gift med journalisten Isobel Hadley-Kamptz... de passar nog bra ihop.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svend_Dahl_(statsvetare)
Citera
2014-11-12, 23:30
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Elisabet Höglund fick igår sparken från Aftonbladet

http://elisabethoglund.se/blogg/ikva...n_aftonbladet/

Den virriga tanten skrev en uppskattad krönika när Åkesson kollapsat där hon skällde ut de uslingar som hånade den stackars utarbetade partiledaren. Inte otänkbart att Bettan hamnade först på Jan Helins avskedningslista efter det tilltaget.

Tja, vad skall man säga? Grattulerar? Det finns ju ingen vettig människa som vill ha något med AFAbladet att göra över huvudtaget. Så varför ens söka anställning där om man är en ärlig person med heder? Att få kicken därifrån måste räknas som ett hälsotecken.
Citera
2014-11-12, 23:34
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Intressant... Svend Dahl är alltså chef för Liberala Nyhetsbyrån. Vad jag han se, så är det hittills endast två (2) tidningar som valt att sprida Svend Dahls pekoral.

Hela Hälsingland och Katrineholmskuriren.

I texten anbefaller Svend Dahl: "...om man är intresserad av en liberal migrationspolitik, måste frågor som arbetslöshet, bostadsbrist och kriminalitet diskuteras som sakfrågor frikopplade från invandringen som sådan".

Kommentar överflödig.

Medan glaset yr så kallar DNs ledarredaktion Dahl för "gränslöshetens riddare"... ett omdöme som passer utmärkt för DNs chefredaktör, ledarredaktion, Niklas Orrenius m.fl.

-----

PS Enl. Wikipedia är Svend Dahl gift med journalisten Isobel Hadley-Kamptz... de passar nog bra ihop.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svend_Dahl_(statsvetare)
Om man inte vet vem Isobel är så tycker jag hon beskriver sig rätt bra i senaste blogginlägget:
Citat:
Jag är nu en sådan märklig orealistisk typ som i grunden är för fri invandring. Jag anser inte att någon, stater eller andra människor, ska ha rätt att fjättra folk vid den plats de föddes.

Jag har en son. Han är sju år och började skolan i förra veckan. Jag tycker inte att han har mer rätt att växa upp i trygghet i ett fungerande demokratiskt fredligt ekonomiskt framgångsrikt land än ett barn som föddes i Sudan eller Syrien.

Han har inte gjort något för att förtjäna sitt blonda hår, som han får fördelar av varje dag. Han har inte gjort något för att förtjäna en bra skola eller fungerande avloppssystem. Han har inte gjort något som gör att han har mer rätt att sova tryggt i sitt rum på natten än andra barn som sover samma nätter under granatbeskjutning. Han har inte rätt, jag har inte rätt, vi har inte rätt, att förneka andra barn och andra föräldrar att söka samma trygghet, samma möjligheter
http://isobelsverkstad.blogspot.se/2...tranderna.html

Jag som förälder har oerhört svårt att förstå det där. Monumentalt t.o.m.
Citera
2014-11-12, 23:39
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Verkar ju ha klara intelektuella likheter med Börje Lundin - Rattens riddare
https://www.youtube.com/watch?v=3mYUCpfDBwg

Citat:

Varför då? Om arbetslösheten, bostadsbristen och krimnaliteten är direkt kopplad till invandringen så varför skall man frikoppla detta? Helt galet. Hur kan det ha gått så här illa med liberaler? Liberalismen är ju en grunden bra idé men verkar ha dragit till sig allsköns intelekuellt bottenskrap som inte ens platsar hos vänstern.
Citera
2014-11-12, 23:39
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Om man inte vet vem Isobel är så tycker jag hon beskriver sig rätt bra i senaste blogginlägget:

Det är inte barnet som förtjänat det. Det är dess anfäder. Ja, eller anhenor.
Citera
2014-11-12, 23:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Samtidigt ledare i DN:

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/...beskyllningar/

Är detta den ovillkorliga kapitulationen i mediekriget?
De verkar kasta in handduken och erkänna att de varit naiva och inte trovärdiga under alla dessa år.

Nu börjar snart jakten på de skyldiga. Ett mediedrev mot de som försatte Sverige i denna situation.

Tveklöst det största trendbrottet hittills.
Flaggskeppet i den svenska pressens ljug-armada börjar vingla. Visar med eftertryck hur erbarmligt illa läget ligger.
Citera
2014-11-12, 23:43
Medlem
Munchen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Tja, vad skall man säga? Grattulerar? Det finns ju ingen vettig människa som vill ha något med AFAbladet att göra över huvudtaget. Så varför ens söka anställning där om man är en ärlig person med heder? Att få kicken därifrån måste räknas som ett hälsotecken.

Man ska inte glömma vilken hycklare Högberg själv är. Hon har bland annat skrivit denna helt obegripligt korkade krönika. Lars Vilks missbrukar yttrandefriheten.
Citat:
Men måste yttrandefriheten verkligen skyddas till varje pris? Nej.
Citat:
Att göra löjeväckande bilder av profeten Muhammed är inte konst, bara politisk provokation.
Om jag förstår henne rätt så tycker hon att det i Sverige ska vara förbjudet att avbilda döda profeter. Eller så är det all form av politisk provokation som ska förbjudas. Inte helt enkelt att förstå hur hon tänker.
Citera
2014-11-12, 23:44
Medlem
Man gläds åt att vinden äntligen kanske ser ut att vända, men samtidigt äcklas man över att DN av alla nu kritiserar vad man kallar "gränslöshetens riddare". För vad har inte varit dessa gränslöshetens riddares högborg om inte just DN?
Citera
2014-11-12, 23:47
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Men poängen var att binda efterträdarna för en kontinuitet som ska förhindra splittring av det fraktionerade partiet i det stora frågekomplex kring utlandsfödda som avsöndrade missnöjda i det största av flera väljarflöden.

Ja, så var det nog tänkt. Kleinfeldt enorma ego skulle sväva över moderaterna i evighet, allah akbar!

Men istället för att skapa enighet och kontinuitet "riskerar" spektaklet att splittra partiet. Vi har väl redan en bra början i Göteborg, där en toppmoderat sparkats ut nu anslutit till ett lokalt parti, om jag har förstått rätt.
Allt fler moderata politiker på lokal nivå ger nog upp efter partimötet i vår om det inte blir en radikal förändring och hela toppen med deras knasbollar till strateger byts ut. Det finns inga skäl att vänta på en tillnyktring om 4 år. Då är det bättre att ta hela den lokala organsiationen med man, kontaktnät och hela rubbet och starta ett nytt, vettigt parti med lokala frågor. Moderaterna är förlorade om man fortsätter på den inslagna vägen.
Citera
2014-11-12, 23:50
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Man gläds åt att vinden äntligen kanske ser ut att vända, men samtidigt äcklas man över att DN av alla nu kritiserar vad man kallar "gränslöshetens riddare". För vad har inte varit dessa gränslöshetens riddares högborg om inte just DN?

Journalister och ledare på DN är samma typ av människor som efter andra världskriget gick direkt från att vara SS-befäl till att bli komunister i DDR. Avskum som vänder kappan efter vinden där passar dom egna syftena. Moral och heder, det överlåter man till andra. Dom kan skriva precis vad fan som helst, så länge som dom själva tjänar på det.
Citera
2014-11-12, 23:58
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Journalister och ledare på DN är samma typ av människor som efter andra världskriget gick direkt från att vara SS-befäl till att bli komunister i DDR. Avskum som vänder kappan efter vinden där passar dom egna syftena. Moral och heder, det överlåter man till andra. Dom kan skriva precis vad fan som helst, så länge som dom själva tjänar på det.

Jag brukar se snett på jämförelser med nazismen, men här stämmer det nog. Särskilt med citatet ovan om nått härke som använder/är beredd att offra sin egen avkomma för att visa hur fantastiskt god hon är. Fick mig direkt att tänka på Fra Goebbles som mördade sina egna barn i bunkern.

Modersinstinkten är tydligen inte lika stark som hysterisk religiös övertygelse.

PS-när jag läser kommentarer som det där Isobel skrev så hoppas jag verkligen landet snart drabbas av Sierra Leone style inbördeskrig. Såna människor förtjänar det.
Citera
2014-11-13, 00:03
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur

Kanske kan sånt här jämföras med en slags politisk-social autism där personer inte klarar av att hantera när tvingande förpliktelser gentemot den andre späds ut i proportion till det biologiska, relationella, kulturella, språkliga, sociala och geografiska avståndet. Liksom att viljan till att hjälpa avtar ju högre kostnaden blir för en själv och den egna ingruppen.

Det egna barnet blir en teoretisk projektionsyta för egalitära värderingar och tillerkänns samma rätt till välstånd eller misär som vilket barn som helst. Det finns inga skiftningar mellan närmast och längst bort. Familj, släkt, närsamhälle, kommun, landskap, folkslag, språk, nation, religös tillhörighet- ingen traditionell gemenskap spelar roll. En ann är så god som en ann.

Attityden är bisarr, rent av skrämmande och faktiskt ganska tonårsmässig. Likväl är den en slags schwerpunkt i mångfaldsfanatikernas ideologiska krigsplan. Det här är nästan en teologisk dogmatik. En modern variant på 1600-talets lutherska ortodoxi som kommit för att hemsöka oss. Hur vågar du tänka på din familj, din släkt, ditt folk din nazist- vet du icke att alla är lika (lite) värda?
Senast redigerad av NSO 2014-11-13 kl. 00:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in