2014-10-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
Var beredd på avgifter samt att tar du ut dina BTC från Bitstamp så får du betala en avgift + att de tar en avgift för varje köp.

"International bank transfer deposits carry 0.1% deposit fee on our side (minimum fee = $15) and take 2 - 5 business days to credit. All other currencies will be converted to USD, free of charge".

Ehm..det var lite dyrt. Så om jag sätter över 5500 (845 dollar) till bitstamp så kommer de att ta 110:- av domi grundavgift? Sen tar de även en avgift på varje köp? Är det det som står under fee schedule på https://www.bitstamp.net/fee_schedule/ alltså 0.48% på varje köp? I mitt fall om jag köper bitcoins för allt (845)så tar dom en avgift på 40 dollar? Kan det vara möjligt? Eller räknar jag fel?

Hur blir det om orden inte blir hundra procent uppfylld, utan den delas upp i tex tre ordrar. Blir det då en avgift på 42 dollar PER KÖP? alltså 120 dollar i bara avgifter? Stämmer det här eller räknar jag helt fel? Snälla sig att jag tänker fel.

Edit: Plus att dom tar ut en avgift på 15 dollar varje gång man skickar bitcoins från bitstamp vidare också? Man måste sätta in minst tio lök för att det inte ska märkas...
Senast redigerad av Bruno.K 2014-10-06 kl. 20:17.
Citera
2014-10-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Ehm..det var lite dyrt. Så om jag sätter över 5500 (845 dollar) till bitstamp så kommer de att ta 110:- av domi grundavgift? Sen tar de även en avgift på varje köp? Är det det som står under fee schedule på https://www.bitstamp.net/fee_schedule/ alltså 0.48% på varje köp? I mitt fall om jag köper bitcoins för allt (845)så tar dom en avgift på 40 dollar? Kan det vara möjligt? Eller räknar jag fel?

Hur blir det om orden inte blir hundra procent uppfylld, utan den delas upp i tex tre ordrar. Blir det då en avgift på 42 dollar PER KÖP? alltså 120 dollar i bara avgifter? Stämmer det här eller räknar jag helt fel? Snälla sig att jag tänker fel.

Edit: Plus att dom tar ut en avgift på 15 dollar varje gång man skickar bitcoins från bitstamp vidare också? Man måste sätta in minst tio lök för att det inte ska märkas...

Aldrig köpt från Bitstamp men är medlem och verifierad, det jag vet är att priserna blir liknande FYB-SE när man räknat med avgifterna samt valutakursen.

Jag rekommenderar FYB-SE.
Citera
2014-10-06, 20:35
Medlem
vizuals avatar
Citat:

0.5% av $845 är ca $4
$15 kostar det att sätta in pengar via international bank för bitstamp + att jag tror swedbank(som jag använder) tar $10 också för internationell överföring

så totalt blir det ca $29 i avgift.

Och om dom delas upp i tre ordrar så blir det ingen skillnad. Det är 0.5% av ordern som köps så att om en $400 order köps uppp så blir det $2 sen om du köper upp för dom andra blir det ytterligare $2.2 eller nåt för den

Att dom tar en avgift på 15 dollar när man skickar bitcoins låter skumt. Har skickat många bitcoins från bitstamp och har aldrig märkt nå. Tvekar starkt på det. För lat för att kolla om det är så men 99% säker på att det inte är så.

Angående verifikation så funkar det med bilder. Jag tog min kort med min S3 och det funkade, bara det är tydligt

På fyb-se kostar ju bitcoins $360 medans på bitstamp $333
Senast redigerad av vizual 2014-10-06 kl. 20:42.
Citera
2014-10-06, 20:42
Medlem
Citat:
Aldrig köpt från Bitstamp men är medlem och verifierad, det jag vet är att priserna blir liknande FYB-SE när man räknat med avgifterna samt valutakursen.

Jag rekommenderar FYB-SE.

Nu är jag väldigt dåligt insatt i både ekonomi och bitcions men enligt fybse så tar dom en avgift på 0.8% vilket i mitt fall med 5500 skulle innebära 440:- i avgift?

Edit: men jag behöver väl gå om skolan tydligen....kom på att att jag har använt 0.08 som är 8% och inte 0.8% alltså blir avgiften till fybse 44:-

Citat:
Ursprungligen postat av vizual
0.5% av $845 är ca $4
$15 kostar det att sätta in pengar via international bank för bitstamp + att jag tror swedbank(som jag använder) tar $10 också för internationell överföring

så totalt blir det ca $29 i avgift.

Och om dom delas upp i tre ordrar så blir det ingen skillnad. Det är 0.5% av ordern som köps så att om en $400 order köps uppp så blir det $2 sen om du köper upp för dom andra blir det ytterligare $2.2 eller nåt för den

Att dom tar en avgift på 15 dollar när man skickar bitcoins låter skumt. Har skickat många bitcoins från bitstamp och har aldrig märkt nå. Tvekar starkt på det. För lat för att kolla om det är så men 99% säker på att det inte är så.

Angående verifikation så funkar det med bilder. Jag tog min kort med min S3 och det funkade, bara det är tydligt

På fyb-se kostar ju bitcoins $360 medans på bitstamp $333

Men alltså hur står det till med min matte egentligen? Kom precis på som jag skrev ovan att jag tagit 5 med 0.05 och inte 0.5% som är 0.005 x beloppet (eller tvärtom) får bli ett gänf på mig...aja då var det ju inte så farligt ändå. Ganska billigt dessutom Skickade precis in bild på mitt pass och hyreskontrakt får se om dom godkänner det. Förstår bara inte hur dom kan läsa och tolka svenska byrokratiska handlingar?
Senast redigerad av Bruno.K 2014-10-06 kl. 20:50.
Citera
2014-10-06, 20:43
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Nu är jag väldigt dåligt insatt i både ekonomi och bitcions men enligt fybse så tar dom en avgift på 0.8% vilket i mitt fall med 5500 skulle innebära 440:- i avgift?

**44:-

Hur räknar du egentligen??
Citera
2014-10-06, 20:45
Medlem
Jag har nu lärt mig en viktig läxa... Dubbelkolla alltid adressen innan man ska skicka sina bitcoins, råkade komma åt tangentbordet och poff så var 1.65 bitcoins borta

Köpte exakt 10 st bitcoins idag för att spara men nu har jag endast 8,35 kvar
Citera
2014-10-06, 20:46
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Jag har nu lärt mig en viktig läxa... Dubbelkolla alltid adressen innan man ska skicka sina bitcoins, råkade komma åt tangentbordet och poff så var 1.65 bitcoins borta

Köpte exakt 10 st bitcoins idag för att spara men nu har jag endast 8,35 kvar

Lol vilken address skicka du till?
Det ska inte kunna gå och skicka till en ogiltig address
Citera
2014-10-06, 20:46
Medlem
Citat:

Jag är van vid FYB, slipper skicka pengar till utländska konton och få upp bankens ögon.
Citera
2014-10-06, 20:48
Medlem
Citat:
Lol vilken address skicka du till?
Det ska inte kunna gå och skicka till en ogiltig address

Postar länken senare om det är tillåtet. Sitter på ett tangentbord somjag inte är van vid och råkade komma åt delete + en siffra ;S
Citera
2014-10-06, 20:49
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Postar länken senare om det är tillåtet. Sitter på ett tangentbord somjag inte är van vid och råkade komma åt delete + en siffra ;S

Som jag sa så går det inte skicka till ogiltiga adresser, säker på att du verkligen har förlorat dom?
Citera
2014-10-06, 20:51
Medlem
Citat:
**44:-

Hur räknar du egentligen??

Jo insåg mitt misstag och editerade mitt inlägg ovan. Över 30 och kan inte ens grundläggande matte...hade tagit 0.08 som är 8%...suck.
Citera
2014-10-06, 20:53
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Jo insåg mitt misstag och editerade mitt inlägg ovan. Över 30 och kan inte ens grundläggande matte...hade tagit 0.08 som är 8%...suck.

haha okej, det händer även dom bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in