2014-02-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
rip alla som hade sex siffrigt belopp på mtgox. bitcoin wallet är key. dom väl krypa tillbaka ner i grottan efter dom här nyheterna och leva i misär. kursen lär ju knappast gå uppåt efter det här heller. inb4 kalabalik inb4 panik. =P

Hur tänkte du att de skulle föra över coinsen till sin wallet om gox stängde av hela uttagningsfunktionen?

Nu när gox är ute ur leken kommer kursenså småning om vandra uppåt igen. Ingen mer oro för att folk dumpar coins köpta för 90usd styck på andra växlingssidor för 500 st.
Citera
2014-02-25, 13:06
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Tror girigheten hade tagit över de flesta av oss om man hade chansen att sno nästan 750.000.000$.
Ja, det mesta av världens rikedom har antagligen fördelats rätt shady. Så det har du nog rätt i att det är naturligt. Skillnaden med bitcoins är transparensen vad gäller sånt här, allt blir mycket öppnare och tydligare. Egentligen borde det generera bra mycket större moralpanik att FBI via centrala medel kom över så stor del av en decentraliserad marknad - det är verkligen en sjukt intressant, något utebliven, debatt - men det gör det antagligen inte då vi är uppväxta i centraliserade miljöer.

Jag vet inte om transparensen kommer kunna bromsa utvecklingen. Nu för tiden är det ju väldigt vanligt med folk som har nå brutala problem att hitta en nyanserad bild av historisk kapitalfördelning (är soff-liberaler kanske ett bra namn för dessa hjältar? Vi kan suga på den karamellen och kalla dem MUF så länge). Kan denna ovana att presenteras med verkligheten skapa ett ramaskri och ett avståndstagande?

Jag vet inte. Bitcoin är iaf fortfarande det överlägset mest intressanta som händer i världen såhär 2014.
Senast redigerad av Trillske 2014-02-25 kl. 13:08.
Citera
2014-02-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Hur tänkte du att de skulle föra över coinsen till sin wallet om gox stängde av hela uttagningsfunktionen?

Nu när gox är ute ur leken kommer kursenså småning om vandra uppåt igen. Ingen mer oro för att folk dumpar coins köpta för 90usd styck på andra växlingssidor för 500 st.

Ja om man inte räknar med 750 000 bitcoins stulna för 0USD som kommer dumpas :P
Citera
2014-02-25, 13:33
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
kommer dumpas
Varför?
Citera
2014-02-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Varför?

Ja varför skulle man annars sno bitcoins till ett värde av 300+ miljoner usd om man inte behövde pengar ?

Det kan varit någon som gillar att samla på bitcoins också, men eftersom det är anonymt så kommer vi aldrig få reda på vad som egentligen hände med coinsen..
Citera
2014-02-25, 14:13
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ja varför skulle man annars sno bitcoins till ett värde av 300+ miljoner usd om man inte behövde pengar ?

Det kan varit någon som gillar att samla på bitcoins också, men eftersom det är anonymt så kommer vi aldrig få reda på vad som egentligen hände med coinsen..
Bitcoins är pengar, även om det inte är legal tender.

Jag skulle säga att situationen är som för vem som helst såg råkar ha ett stort innehav av bitcoins. Sedan vet vi väl inte ens om det är en enstaka person som sitter på detta? Jag skulle se det som mer troligt att det är flera.
Citera
2014-02-25, 14:20
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ja om man inte räknar med 750 000 bitcoins stulna för 0USD som kommer dumpas :P
Faktum är att vi vet inte hur det ligger till med den saken. Siffran 750 000 är enbart ett rykte i dagsläget och även om vi tar ryktet för sanning så ska det ha hänt periodvis de senaste två åren. För allt vi vet så kan det mesta redan ha sålts av. Och sist men inte minst så är det inte särskilt enkelt att göra sig av med en sådan stor mängd stulna bitcoins. Det är inte direkt som att det bara är att signa upp sig på bitstamp och förvänta sig en kontoöverföring.

Dessutom har vi en motsatt effekt också om Gox nu saknar coins. Utbudet av bitcoins är då betydligt lägre än vad människor trott att det var. När banker med fraktionella reserver går i konkurs så brukar det skapa prisdeflation. Samma princip bör gälla för Gox i det här fallet. Om de har haft fraktionella reserver har utbudet av bitcoins verkat vara högre än 12,4 miljoner, för att nu återgå till det korrekta.

Nu försöker jag inte förutspå vad som kommer hända med priset de närmsta månaderna. Jag har ingen aning. Jag påpekar bara att din analys är väldigt enkelspårig och påminner om alla som trodde priset skulle krascha när Silk Road stängdes ner. Det hände i ungefär 24h, och direkt efter så började det största rallyt i bitcoins historia. Det är betydligt fler faktorer i spel än 1 här, och verkligheten är betydligt mer komplicerad än din analys.
Citera
2014-02-25, 14:49
Medlem
bananasvennes avatar
Anstormning på BTC e eller åker dom också ner nu

Citat:
Dear Traders,
Please be informed that in order to cope with the increased number of client requests, BTC-e Support Portal will be moved to a new technological platform.
The move is scheduled for 19-00 Moscow time on February 25 and should take about 3 hours.
During this period of time you may experience brief interruptions in the Support Portal operation. No other services will be affected.
Citera
2014-02-25, 15:26
Medlem
vizuals avatar
surt att man inte har några dollar på bitstamp
Citera
2014-02-25, 15:42
Medlem
Sålde mina nu. In och köp illa kvickt! För nu vänder det uppåt!
Citera
2014-02-25, 15:56
Medlem
Kommer köpa på mig ordentligt så fort pengarna kommit in på fybse. Spännande
Citera
2014-02-25, 19:18
Medlem
Shit alltså! Hoppas det vänder. Meddelandet på MtGox sida var ju lugnande? De har väl haft massa problem länge?

Hoppas det vänder så att alla mina knarklangare inte får ekonomiska problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in