2014-04-10, 17:59
Medlem
Någon som har en person som köper BTC via swish? Privatperson alltså.
Citera
2014-04-10, 18:04
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Du skulle ju ligga lång och var "galen" nog att tro att priset skulle ligga på 30 000 usd inom en snar framtid?
Nibiru, är det du?

Hur kommer det nu gå med tjejen från jobbet?

Jobbsituationen börjar kännas lite ansträngd. Kanske inte så konstigt då min chef numera(golbögar på jobbet) vet att jag är massepojken ach Nilbert44 på reddit.

Emelie i receptionen pratar inte längre med mig.

Mitt resonemang kring 30.000 dollar var ett experiment, nu ställer vi 30.000 dollar mot Domedagen och Nostradamus.

"Domme" och "Nosse" tog den segern. Jag ser helt ärligt ingen framtid för Bitcoin.

Microbetalningar tror jag på som affärside. Kommer bli stort. Men det kommer komma bättre valutor än Bitcoin för andamålet.

Förövrigt känns uttrycket "världsvaluta" som en del säger härinne lite "lätt" felaktigt.

Allvarligt.... Vi pratar om en Digipeng(bitcoin) som klarar 7 transaktioner per second.

´Jesus Maria vad vi ska ner!!
Citera
2014-04-10, 18:13
Medlem
massepojkens avatar
Dessutom går det rykten om att Winklevoss bröderna vill ur bitcoin. Då pratar vi 1% av alla bitcoins om de realiserar. Det ryktas att Nasdaq kommer ge avslag för deras ansökan om notering för sin "bitcointrust"
Citera
2014-04-10, 19:14
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Dessutom går det rykten om att Winklevoss bröderna vill ur bitcoin. Då pratar vi 1% av alla bitcoins om de realiserar. Det ryktas att Nasdaq kommer ge avslag för deras ansökan om notering för sin "bitcointrust"

Är du på riktigt? Bevisa det. Gör det. Du spammar som en båt är du född på Internet? Jag orkar inte ens läsa det du skriver
Citera
2014-04-10, 19:16
Medlem
Hadolfitlers avatar
Fattar nästan ingenting av bitcoins och det verkar väldigt omständigt men jag var tvungen att växla lite cash till bitcoins. Jag satt över 600kr men nu minskar det hela tiden och jag har förlorat runt 60kr så jag kan ändå inte köpa det jag hade tänkt eftersom jag helt plötsligt inte har råd.

Får jag inte tillbaks det? Varför går summan upp och ner hela tiden?

Har inte läst några villkor eller något, hade bråttom. Använde mig av:

www.strongcoin.com
Senast redigerad av Hadolfitler 2014-04-10 kl. 19:22.
Citera
2014-04-10, 19:22
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadolfitler
Fattar nästan ingenting av bitcoins och det verkar väldigt omständigt men jag var tvungen att växla lite cash till bitcoins. Jag satt över 600kr men nu minskar det hela tiden och jag har förlorat runt 60kr så jag kan ändå inte köpa det jag hade tänkt eftersom jag helt plötsligt inte har råd.

Får jag inte tillbaks det? Varför går summan upp och ner hela tiden?

Har inte läst några villkor eller något, hade bråttom. Använde mig av:

www.strongcoin.com
Du får tillbaka pengarna om du säljer till dyrare pris än du köpte.
Var det svaret på din fråga?
Citera
2014-04-10, 19:24
Medlem
Hadolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie

Grejen är att jag ska skicka 600kr till en person som betalning men eftersom det försvann en del så kan jag inte det längre. Vad gör jag då? Sätter in mer? Förlorar väl bara mer då
Senast redigerad av Hadolfitler 2014-04-10 kl. 19:28.
Citera
2014-04-10, 19:26
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie

lol
Citera
2014-04-10, 19:28
Medlem
boms avatar
Citat:
Grejen är att jag ska skicka 600kr till en person som betalning men eftersom det försvann en del så kan jag inte det längre. Vad gör jag då? Sätter in mer?

ehh?
Citera
2014-04-10, 19:29
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Grejen är att jag ska skicka 600kr till en person som betalning men eftersom det försvann en del så kan jag inte det längre. Vad gör jag då? Sätter in mer? Förlorar väl bara mer då
Det stämmer.
Så är det att äga bitcoins när priset ökar och sjunker i värde väldigt hastigt.
Om du köpte bitcoins för 600kr igår som idag är värda 500kr så måste du ju köpa mer bitcoins av värdet 100kr för att kunna ge en person bitcoins av värdet 600......
Citera
2014-04-10, 19:32
Medlem
Hadolfitlers avatar
edit: never mind
Senast redigerad av Hadolfitler 2014-04-10 kl. 19:45.
Citera
2014-04-10, 20:18
Medlem
kan massepojken snälla sluta ljuga stup i kvarten och sluta tro att han är allvetande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in