2015-12-06, 02:42
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Ibland undrar jag om exchanges bedriver att krig mot varandra, vilket i sig inte vore något konstigt... Cryptsy har haft ett rykte om att vara sega, poloniex kan jag personligen säga är segast.

gällde detta bitcoin eller någon alt?

Bitcoin. Men idiotiskt nog hade jag glömt att jag måste bekräfta uttaget via ett epostkonto jag sällan använder. Nu får vi se.

Det är rätt många som klagar på långsamma utbetalningar just nu dock.
Citera
2015-12-06, 05:05
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Så du menar att det inte är ett problem? Pengar har hamnat fel i dagens system där det är betydligt svårare att göra fel.

Inse att bitcoin har sina brister även fast det är fantastiskt på många andra sätt. Om du inte kan inse det så är det snarare du som är trögtänkt. Bye

TDKii: Du syftar på de 10% som cirkulerar i vårt system?
Saken är den att det har både fördelar och nackdelar. Reversibilitet kräver dock alltid tillit till de som avgör om en transaktion ska tas tillbaka eller ej.

Dock kan du fortfarande skapa ett reversibelt lager ovanpå ett irreversibelt system, medan det är omöjligt att göra reversibla transaktioner irreversibla.
Citera
2015-12-11, 17:01
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Bitcoin. Men idiotiskt nog hade jag glömt att jag måste bekräfta uttaget via ett epostkonto jag sällan använder. Nu får vi se.

Gäller det bara banköverföringar eller bitcoinöverföringar i största allmänhet?

Har väntat i tre timmar på att min överföring ska skickas men har inte fått en enda konfirmering än.
Är ju så jävla jobbigt när det tar så lång tid att värdet hinner minska så mycket att hela marginalen man hade för varan för man riktat in sig på blir uppäten...
Citera
2015-12-11, 21:48
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Gäller det bara banköverföringar eller bitcoinöverföringar i största allmänhet?

Har väntat i tre timmar på att min överföring ska skickas men har inte fått en enda konfirmering än.
Är ju så jävla jobbigt när det tar så lång tid att värdet hinner minska så mycket att hela marginalen man hade för varan för man riktat in sig på blir uppäten...

Överföring av bitcoin från Cryptsy till min Wallet. Om man läser på Reddit m.m. ser man att folk har problem med en del andra stora mynt, och bättre tur med att överföra mindre kända mynt. Dessa har därför, påstås det, fått rejäla överpriser på Cryptsy.

Mitt senaste uttag: Still pending. Request date: 2015-12-05 12:*:*
Cryptsy support skriver till mig: Most BTC LTC and BTCD w/ds are currently extremely slow moving due to tech issues. This progressively got worse over the past week and we are trying to find the reason they are not going out. Please understand that due to extremely high security this a very complex system and the problem is still being resolved. Sorry for the delay and thank you for your patience.

Jag har alltså fått vänta knappt en vecka, men det finns de som klagar som väntat i mer än tre veckor.
Senast redigerad av BaalZeBub 2015-12-11 kl. 21:51.
Citera
2015-12-12, 15:06
Medlem
Verkar som att Cryptsy har enorma problem. Undvik!!!
Citera
2015-12-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Dessutom har du sidechains att tänka på. När det implementeras så kan du skapa coins med fast växelkurs mot bitcoin med vilka funktioner du vill. Så även om funktionerna i någon altcoin skulle vara överlägsna på något sätt och aldrig implementeras i Bitcoin, så kommer man enkelt kunna skapa en sidechain med exakt samma funktioner. Då får du det bästa från två världar med en coin som har de nya funktionerna, och som delar marketcap med Bitcoin.

Sidechains gör i princip altcoins helt överflödiga då alla altcoins funktioner kommer kunna kopieras rakt av in i Bitcoins ekosystem utan att röra Bitcoinprotokollet (mer än en första gång för att möjliggöra sidechains).
Intressant.
Hur är det tänkt att fungera i praktiken? Var kommer värdet från om det ska vara bundet till bitcoin? Ska x antal bitcoin avsättas till sidechain y?
Vad förhindrar handel med sidechain y mot tex dollar vid sidan om som gör att värdet inte kommer ligga statiskt mot bitcoinvärdet?

Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Precis InstantX möjliggörs via MasterNodes som hanterar alla transaktioner som genomförs, så det är helt unikt.

Tanken med Dash är att den skall nå alla människors behov, att den snabbt och enkelt skall kunna användas i affärer, på internet mm. Samt att man värnar om sin anonymitet via tex DarkSend.

Sen är det inte helt fel att ha en passiv inkomst på att att äga en MasterNode drar väll in runt 20-25 Dash i månaden på det.
Googlade lite snabbt på dashcoin och förstår inte hur det kan ske så direkt, enligt wikipedia: "In its current implementation it adds privacy to transactions by combining identical inputs from multiple users into a single transaction with several outputs. Due to the identical inputs, transactions usually cannot be directly traced, obfuscating the flow of funds. A heuristic (based on inputs/outputs order) was suggested for partial tracing the transactions, but neither formal proof nor counter-proof was presented"
Det låter som man måste vänta på att någon annan skickar exakt samma summa som man själv skickar innan transaktionen ens är genomförbar, det kan ju inte ske så där superofta, speciellt om man skickar 32,4354323 dash. Hur kan det då vara anonymt och direkt på samma gång?

Gällande masternode står det "To avoid a "bad actor" scenario, in which many Masternodes are operated by an adversary who wants to de-anonymize transactions, a deterrent has been put in place in which 1000 Dash are required to own and operate a Masternode.", vad menas med det? Fattar inte den meningen alls.
Och vad är det för systemkrav på en masternode? Låter inte alls lika krävande som mining.
Citera
2015-12-19, 16:55
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Intressant.
Hur är det tänkt att fungera i praktiken? Var kommer värdet från om det ska vara bundet till bitcoin? Ska x antal bitcoin avsättas till sidechain y?
Vad förhindrar handel med sidechain y mot tex dollar vid sidan om som gör att värdet inte kommer ligga statiskt mot bitcoinvärdet?

Googlade lite snabbt på dashcoin och förstår inte hur det kan ske så direkt, enligt wikipedia: "In its current implementation it adds privacy to transactions by combining identical inputs from multiple users into a single transaction with several outputs. Due to the identical inputs, transactions usually cannot be directly traced, obfuscating the flow of funds. A heuristic (based on inputs/outputs order) was suggested for partial tracing the transactions, but neither formal proof nor counter-proof was presented"
Det låter som man måste vänta på att någon annan skickar exakt samma summa som man själv skickar innan transaktionen ens är genomförbar, det kan ju inte ske så där superofta, speciellt om man skickar 32,4354323 dash. Hur kan det då vara anonymt och direkt på samma gång?

Gällande masternode står det "To avoid a "bad actor" scenario, in which many Masternodes are operated by an adversary who wants to de-anonymize transactions, a deterrent has been put in place in which 1000 Dash are required to own and operate a Masternode.", vad menas med det? Fattar inte den meningen alls.
Och vad är det för systemkrav på en masternode? Låter inte alls lika krävande som mining.

Kan inte förklara exakt hur instantX funktionen fungerar i praktiken men det gör den. Detta för att möjliggöra snabba transaktioner tex. om man skall handla nått i en fysisk butik eller köpa något "kontant" liknande Swish. Håller på att utvecklas mobilapplikationer, det finns till Iphone samt Android i dagsläget men under utveckling.

Gällande MasterNode så är kravet att man har 1000 Dash för att kunna starta en MasterNode. Det är fortfarande dina Dash men du "låser" dom tillfälligt medans du har din Node up and running.

Vill du veta mer så är det dash.org eller dashtalk.org som gäller
Citera
2015-12-20, 10:24
Bannlyst
var köper man med paypal utan id? Sista jag skulle göra att lämna id till nån totalt okänd
Citera
2015-12-21, 07:55
Medlem
MontyBurnss avatar
Någon mer än jag som har problem att paira blockchains plånbok efter uppdateringen?
Citera
2015-12-24, 02:51
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

hehe, typiskt :- )

JO, det tjatas jämt att det är sega utbetalningar men ärligt talat...det är som det är, jag antar att exchanges håller dom för att höja procenten dom tar när man skickar till en annan plånbok, jag tycker bittrex är bäst, efter en grej i sommras så tar dom inte heller in coins som ligger i gråzonen för rena scams.... Snabb på att föra över också, enligt mina erfarenheter.

men crypto är tråkigt, hade jag kunnat koda hade jag gjort något innovativt.....seriöst, tokens eller coins kan användas till så mycket men vafan hände? Dogecoin blomstrade som ett vackert tomtebloss men hypen dog ut....doge blev bara en coin i mängden.

https://www.youtube.com/watch?v=000al7ru3ms

NÄ, det där tar jag tillbaka, dogecoin är och kommer föralltid vara en episk(I sin rätta betydelse) cryptocoin. Lätt min top 3 där bitcoin är överst.
Senast redigerad av raxmouse 2015-12-24 kl. 02:58.
Citera
2015-12-24, 12:11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
JO, det tjatas jämt att det är sega utbetalningar men ärligt talat...det är som det är

Ja, men då talade vi om att det kunde ta sex timmar att ta ut bitcoins hos cryptsy ibland, i stället för det normala som var någon halvtimma.

Nu talar vi om att ingen kunnat ta ut några Bitcoins sedan mer än en månad .

Enda undantaget är några slumpvisa enskilda fall med människor som t ex efter tre veckors väntan lyckats ta ut mindre summor.
Citera
2015-12-26, 12:08
Medlem
HappyHours avatar
Vilken market är bäst, snabbast och billigast? Vart inne på localbitcoins men orkar inte behöva chansa efter en bra säljare.

Btcx.se, är dem bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in