2014-09-22, 16:49
Medlem
Parniels avatar
Senaste Transformers, Age of Extinction (2014) med Mark Wahlberg.

Och jag har inget mer att säga än, Michael Bay, pensionera dig snälla.

1/10

Skit rulle. Explosioner över allt, noll handling. Super cheesigt med hundratrettioelva amerikanska flaggor. Jag har inget emot patriotism i amerikanska filmer, tvärtom jag älskar det och jag älskar USA. Men detta var överdos. Folk som har noll filmsmak och gillar explosioner, robotar som flyger och slåss kommer att älska skiten. Men annars, skit handling (vilken handling?) och skit dåliga karaktärer. Men jag förväntade mig inget bättre. Såg filmen med lite vänner och de var nog inte så sugna att kolla på Apocalypse Now eller The Wire-maraton så jag gick med på det.

Jag överlevde den första och tänkte att den var helt jävla okej för 12-14 åringar som precis kommit i puberteten och älskar bilar, coola effekter och en sexig Megan Fox... Men detta, en Michael Bay orgie.

Jag hade gett filmen 0/10, men Stanley Tucci var med i den och bara att se honom, en skådespelare som jag gillar mycket, gjorde mig glad de få gångerna.

http://www.imdb.com/title/tt2109248/?ref_=nv_sr_2

Kolla gärna den här Jeremy Jahns recensionen, den säger allt:

https://www.youtube.com/watch?v=A7CcNY5w4MU
Senast redigerad av Parniel 2014-09-22 kl. 16:56.
Citera
2014-09-22, 16:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Ja självklart. Tycker däremot att hon är en bra skådespelerska.

Tycker jag också, hon är otroligt bra i Lynch's filmer och i Jurassic Park b.la!
Citera
2014-09-22, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Låter lovande! Har nyligen beställt den på nätet.

Cold in July nästa?
Citera
2014-09-22, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Senaste Transformers, Age of Extinction (2014) med Mark Wahlberg.

Och jag har inget mer att säga än, Michael Bay, pensionera dig snälla.

1/10

Skit rulle. Explosioner över allt, noll handling. Super cheesigt med hundratrettioelva amerikanska flaggor. Jag har inget emot patriotism i amerikanska filmer, tvärtom jag älskar det och jag älskar USA. Men detta var överdos. Folk som har noll filmsmak och gillar explosioner, robotar som flyger och slåss kommer att älska skiten. Men annars, skit handling (vilken handling?) och skit dåliga karaktärer. Men jag förväntade mig inget bättre. Såg filmen med lite vänner och de var nog inte så sugna att kolla på Apocalypse Now eller The Wire-maraton så jag gick med på det.

Jag överlevde den första och tänkte att den var helt jävla okej för 12-14 åringar som precis kommit i puberteten och älskar bilar, coola effekter och en sexig Megan Fox... Men detta, en Michael Bay orgie.

Jag hade gett filmen 0/10, men Stanley Tucci var med i den och bara att se honom, en skådespelare som jag gillar mycket, gjorde mig glad de få gångerna.

http://www.imdb.com/title/tt2109248/?ref_=nv_sr_2

Kolla gärna den här Jeremy Jahns recensionen, den säger allt:

https://www.youtube.com/watch?v=A7CcNY5w4MU

Det är väl ungefär vad jag hade tyckt om jag sett den. Mark Wahlberg som Texasdoktor?? Va?
Ja Lotso rankar den ju som en av årets bästa filmer.....Det säger en hel del..
Citera
2014-09-22, 17:38
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Det är väl ungefär vad jag hade tyckt om jag sett den. Mark Wahlberg som Texasdoktor?? Va?
Ja Lotso rankar den ju som en av årets bästa filmer.....Det säger en hel del..

Ta reda på fakta innan du säger något

Filmen är inget bra, men jämfört med 2an och 3an är den mer sevärd då den har utvecklats till det bättre, men jag säger inte att det är en bra film.
Citera
2014-09-22, 17:47
Medlem
Carnage.s avatar
Vill nästan se den nya Transformers bara för att Mark Wahlberg är med i den. Är fan lite no homo-kär i honom.

Anyways, senaste filmen jag såg (om) var Street Trash. Blir verkligen urförbannad över hur överjävligt snygg den är. I topp 10 när det gäller bästa foto, helt klart!
Citera
2014-09-22, 17:58
Medlem
Parniels avatar
Alltså bättre än 2an och 3an, sure men.. Filmen är liksom över 2h och det är bara massa skit. Fyfan vad jag ogillar Transformers... Jag har sett så pass in i helskotta bra filmer i mitt liv, så att jag inte ens kan tycka om något i filmerna... Alltså, det är bara massa skit. Ren skit...

Det värsta är ju att det ska komma en uppföljare.
Senast redigerad av Parniel 2014-09-22 kl. 18:05.
Citera
2014-09-22, 18:06
Medlem
Rakiis avatar
Glen or Glenda (1953)

Andra filmen som jag ser av Ed Wood .jr och i min mening både en mycket bättre och en mycket viktigare film än Plan 9... som är hans ikoniska film som han är mest associerad med. Glen or Glenda är en viktig film som jag skrev då den tar upp ämnen som ansågs vara stötande och hemska under efterkrigstidens samhälle då HBTQ-personer sågs som paria, något som ett självmord med en transperson i filmens inledning fastställer. Mycket av filmen kan ses som en slags post-WW2 journalfilm med en läkare och en polis som diskuterar transvestism och könsbyte efter självmordet i de första bildrutorna, därefter följer vi Glen (spelad av Wood själv) som själv är transvestit och man får ta del av hans liv och relation till sin fru och sin familj. Hade dock önskat att man tog fasta på mera bakgrundsinfo och historia om Glen, nu blev det förpassat till ett par få flashbacks. Glen är ju också den karaktär filmen handlar om och i stället får man en bakgrund till en annan karaktär som kallar sig Anne då han är "in transmode".

Filmen är mycket ett viktigt tidsdokument om hur det var att leva som utböling i då ett modernt samhälle där alla ska vara jämlika och alla har rätt liberala värderingar men där de som avviker ifrån normen och heterosexualiteten förpassas till ett liv i skuggan av vänner, familj och allt annat. Wood ska tydligen själv ha varit transvestit (Lotso får gärna korrigera mig här!), det märks att han brinner för frågorna och de motiv som filmen tar upp, vilket han givetvis ska ha stor cred för! Alla vi HBTQ-människor borde ge vika för fördomarna om Ed Wood's filmer och ge denna en ärlig chans, den må verka billig och vara en lågbudgetfilm på ytan, men ack så viktig!

3/5 (stark sådan)
Citera
2014-09-22, 18:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Filmen är inget bra, men jämfört med 2an och 3an är den mer sevärd då den har utvecklats till det bättre, men jag säger inte att det är en bra film.

2:an, 3:an och 4:an är fan ren skit jämfört med ettan som jag faktiskt står ut med och som fungerar bra som actionfilm tillika en guilty pleasure för min egen del annars. Gillar väl Wahlberg en smula, inte överdrivet mycket men han var bättre i Pain and Gain än Transformers.
Citera
2014-09-22, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Ta reda på fakta innan du säger något

Du gav väl filmen en 3:a eller 4:a om jag inte är helt ute och cyklar så uppenbarligen är den tillräckligt bra.
Citera
2014-09-22, 18:21
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Du gav väl filmen en 3:a eller 4:a om jag inte är helt ute och cyklar så uppenbarligen är den tillräckligt bra.

Att ranka något som 3a säger väl däremot inte särskilt mycket? Jag kan bara utgå från mina egna betyg och inte Lotsos men det är bara precis över genomsnittet (tror jag har 2.87 eller något).
Citera
2014-09-22, 18:24
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Gav den 2.5/5 och avrundad till en 2:a på filmtipset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in