2014-02-05, 20:30
Medlem
Själv tyckte jag Frozen var godkänd, inte mer. Följer ramarna på nästan alla vis. Behöver inte nödvändigtvis vara fel men då kräver det att jag ska uppskatta humorn, animationen och rollfigurerna mycket mer än jag gjorde. Croods var för mig oerhört mycket bättre.

Men men, en Disneyfilm som klarar Bechdeltestet är ju alltid en framgång.
Citera
2014-02-05, 20:33
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Själv tyckte jag Frozen var godkänd, inte mer. Följer ramarna på nästan alla vis. Behöver inte nödvändigtvis vara fel men då kräver det att jag ska uppskatta humorn, animationen och rollfigurerna mycket mer än jag gjorde. Croods var för mig oerhört mycket bättre.
Jag säger ingenting om att du inte tyckte Frozen var mer än godkänd, men den följer ju inte ramarna på nästan alla vis? Den gör narr av den mest traditionella ramen (prinsessa träffar stilig och trevlig man och gifter sig omedelbart) och huvudspåret är syskonkärlek istället för romantisk sådan.
Citera
2014-02-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag säger ingenting om att du inte tyckte Frozen var mer än godkänd, men den följer ju inte ramarna på nästan alla vis? Den gör narr av den mest traditionella ramen (prinsessa träffar stilig och trevlig man och gifter sig omedelbart) och huvudspåret är syskonkärlek istället för romantisk sådan.

Nu syftade jag mer på berättarteknik, inte könsnormer.
Citera
2014-02-05, 20:50
Medlem
upperkatts avatar
Scary Movie 4. Helt okej film. 6/10.
Citera
2014-02-05, 21:04
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Scary Movie 3. Den var nog snäppet bättre än de två tidigare, så det blir +1 på den. 7/10.
Det här var den som var min favorit. Det finns en bunt inslag i den som är helt underbara. Inne på nyhetsstationen, footage-filmerna som visas i tv, vakan, Michael Jackson osv. Helt överlägsen de andra filmerna i serien enligt mig.
Citera
2014-02-05, 21:58
Medlem
The Butterfly Effect

En bra film, inte helt nöjd med slutet dock. Fett missnöjd över att han inte försökte mer nu när han fick en färsk start i livet. 3/5.
Citera
2014-02-05, 22:03
Medlem
slowjamzs avatar
Short Therm 12 (2013) 8/10

Blev positivt överraskad av detta drama. Hade ej hört så mycket innan men filmen hade en skön stämning rakt igenom med starka rollprestationer och grym musik.

Se den!
Citera
2014-02-05, 22:04
Medlem
Mellbergans avatar
Taxi driver(1976)

Handlar om en psykisk instabil Vietnam krigsveteran(Travis Bickle, som spelas av Robert De Niro) som är taxichaufför i New York. Han kan inte sova och i sin paranoia kör han runt i staden och äcklas av våldet, hororna och alla de hemlösa. "En dag kommer regnet och sköljer bort all skit" säger han. Och ja, sedan försöker han ge dem orden en handling. Kort sagt.

Tung film som håller otroligt bra kvalité för sin ålder. Väldigt sorgsen och dyster stämning hela filmen igenom. Skådespelarinsatserna var även dem väldigt skickligt utförda. Filmen brukar ibland få kritik för att den blir för seg i mitten. Något som inte jag inte alls håller med om. Tycker snarare det flyter på bra hela filmen. Inget ont om filmen alls även om det inte var någon personlig favoritfilm för egen del. Kan även tillägga att detta var den bästa skådespelarinsatsen jag sett av Robert De Niro.

Betyg: 8.5/10
Senast redigerad av Mellbergan 2014-02-05 kl. 22:22.
Citera
2014-02-05, 23:09
Medlem
After Hours (1985)

En fantastisk film om en man som trodde han bara skulle få sig ett ligg men får istället sin värsta natt i sitt liv. Miljön och stämningen i filmen är helt underbar och detta är en av de bästa filmer jag sett!

10/10!
Citera
2014-02-05, 23:35
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999equals1
After Hours (1985)

En fantastisk film om en man som trodde han bara skulle få sig ett ligg men får istället sin värsta natt i sitt liv. Miljön och stämningen i filmen är helt underbar och detta är en av de bästa filmer jag sett!

10/10!
En bortglömd pärla! Riktigt bra svart komedi av Scorsese!
Citera
2014-02-06, 00:05
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999equals1
After Hours (1985)

10/10!

Riktigt bra
Citera
2014-02-06, 00:26
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Håller inte med om att det är den sämsta prinsessa Disney filmen, tvärtom är det en av de bättre i mina ögon. Av den simpla anledningen den gör narr av de andra prinsessa filmerna så som att träffa en person du precis mött och vill gifta dig med honom samma dag.
Jag visste de var en musikal innan jag såg den och var faktiskt lite glad att den tog den riktningen då det kändes som en tillbakablick till de äldre Disney filmerna, dessutom så var där inte så många musikaliska nummer efter Let It Go låten, då fokuserade filmen mer på dess handling.

Gillar också Tangled en hel del och Wreck-It Ralph från 2012 var också riktigt bra och visar bara att Disney är på väg tillbaka i rätt väg efter några högst mediokra filmer, även ifall Bolt var något underhållande och faktiskt något bra. Men 2013 gav också Disney oss Flygplan... så ja....
Räknar heller inte med Brave som en Disney prinsessa film då det är en Pixar film och jag är mycket väl medveten om att de in princip är samma företag, men ser det ändå som två olika företag.

Brukar se nästan alla stora animerade filmer som kommer ut under ett år och utav de jag sett så har Frozen varit den bästa. Men då har de bara varit 4 bra animerade filmer 2013, Ernest and Celestine är en 2012 film då den hade premiär då i Frankrike.
Så de animerade året har verkligen inte varit lika bra som 2012 var som bjöd på en hel del små guldkorn, där ParaNorman var den bästa i mina ögon.

Jag syftade på att Brave var en Disney-prinsessa film, då den tillhör företaget som just heter Disney Princess. Därför räknar jag med den i skaran, efter som att Merida är en officiellt erkänd Disney-prinsessa.

Är mycket väl medveten om att Ernest and Celestine är en 2012 film, nämnde den endast då båda var nominerade för bästa animerade film. Håller med om att 2012 var ett mycket bättre animerat år. Wreck-it-Ralph gillade jag, men inte lika mycket som många andra, gav den 6/10. Ernest and Celestine, Brave och Frankenweenie toppar de animerade filmerna från 2012.

Men jag gillade Frozen, hade inte förväntat mig en musikal. Men ja, den var bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in