2014-09-22, 13:36
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Wild At Heart '90

Härlig liten film, inte lika märklig som många av Lynch's andra filmer men helt klart en bra film. Väldigt bra val av musik också, men det brukar ju Lynch vara duktig på att välja. Solida insatser av Dern & Cage.

Jag ger den 4/5.

Tycker dock att Dafoe sticker ut mest, riktigt jävla bra och obehaglig är han. Laura Dern är så galet fulsnygg också, haha. Och bra.
Citera
2014-09-22, 13:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Laura Dern är så galet fulsnygg också, haha. Och bra.

Hon är ju skitsnygg!
Citera
2014-09-22, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Sömnpillret Locke, fyfan vilken keff film..

Dampbarn!

Locke är ju urskön! Det är en karaktärsstudie från början till slut. Vad hade du förväntat dig?
En Michael Bay-film åkandes genom London?
Citera
2014-09-22, 14:35
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Dampbarn!

Locke är ju urskön! Det är en karaktärsstudie från början till slut. Vad hade du förväntat dig?
En Michael Bay-film åkandes genom London?

haha är du dum i huvudet? Jag gillar action (inte bay filmer dock) såväl som Drama. Just den här filmen tyckte jag dock inte var bra. Vadå så du älskar alla filmer som har ett lågt tempo?
Citera
2014-09-22, 15:06
Bannlyst
Citat:
haha är du dum i huvudet? Jag gillar action (inte bay filmer dock) såväl som Drama. Just den här filmen tyckte jag dock inte var bra. Vadå så du älskar alla filmer som har ett lågt tempo?

Locke handlar ju i grund och botten om mänskligheten. Att vi alla gör fel och till slut får konsekvenserna för vårt handlande. Ivan Locke är sinnebilden för det och som karaktär är han ytterst intressant, för att inte tala om hans val. Locke är lite av en art-film som är paketerad med en hel del spänning.

Det låter helt klart som du endast låg och slötittade på filmen med ena ögat på dataskärmen och mobilen.

Jag har inget emot långsamt tempo, men att du mer eller mindre erkänner att du inte klarar av långsamma filmer skvallrar ju om att du inte klarar av lugn. Så med andra ord måste du ha ett flåsigt Michael Bay epos för att det ska hända något i din skalle.
Citera
2014-09-22, 15:32
Medlem
Catapillas avatar
Citat:

Ignorera Colt-steele, han har fått för sig att han är någon form av auktoritet när det kommer till smak och har extremt svårt att acceptera att folk inte håller med honom.
Citera
2014-09-22, 16:07
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Nja gillade den inte alls om jag ska vara ärlig, mest jobbig och alldeles för teatralisk för min smak. Men lergubbarna var coola.

Tycker den är riktigt bra som sagt, men smaken är ju som baken. Gillar sådana typer av filmer där fantasi blandas med verklighet. Jo lergubbarna är nice btw.
Citera
2014-09-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hon är ju skitsnygg!

Har aldrig tyckt hon är speciellt snygg. Men alla tycker ju olika. Skulle hellre se någon av Mädchen Amick, Sherilyn Fenn eller Lara Flynn Boyle från Twin Peaks i den rollen.
Citera
2014-09-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tycker dock att Dafoe sticker ut mest, riktigt jävla bra och obehaglig är han. Laura Dern är så galet fulsnygg också, haha. Och bra.

Dafoe är väll en av de bättre Lynch-skurkarna. Etta är givetvis Frank Booth. Dock gillar jag mera Willem Dafoe än Dennis Hopper som skådespelare överlag. Sen är Wild at Heart den sämsta filmen jag har sett av David Lynch tror jag. Även om Dafoe sin vana trogen spelar bra.
Citera
2014-09-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
I Saw The Devil '10

Kanon rulle av rang, mörk rätt igenom, men det spelar ju ingen större roll. Väldigt bra skådespeleri samt foto.

Den får en 8:a av mig.

Den helt klart bästa koreanska filmen som jag har sett. 9/10 fick den av mig.
Citera
2014-09-22, 16:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Har aldrig tyckt hon är speciellt snygg. Men alla tycker ju olika. Skulle hellre se någon av Mädchen Amick, Sherilyn Fenn eller Lara Flynn Boyle från Twin Peaks i den rollen.

Ja, men skönhet är ju som bekant subjektivt.
Citera
2014-09-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, men skönhet är ju som bekant subjektivt.

Ja självklart. Tycker däremot att hon är en bra skådespelerska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in