Citat:
Ursprungligen postat av
J.K
Det här är ju rent av underbart, vi har en helt sinnessjuk invandring samtidigt som vi har en alltmer stagnerade ekonomi och en bostadsbubbla, peak oil står för dörren och det är allmänt oroligt i världen.
Kan detta mina vänner, vara början till slutet på riktigt?
Det är slutet på en era i alla fall.
Fram till ganska nyligen så var Sverige en nationalstat, vilket vi mer eller mindre även har varit sedan tusentalet inom vad som idag är Sveriges gränser. Idag är Sverige ett imperium. Dvs ej definierat av ett specifikt folk utan av en stockholmsbaserad imperiebyråkrati som styr över en multitud olika folkslag. Därför som den så kallade värdegrunden har blivit så viktig. I brist på reella sammanhållande faktorer så försöker man foga samman det ifrån toppen skapade utopiska lyckoriket med ovanifrån stipulerade "sanningar" och "ideal". Det mindre svenska imperiet infogas sedan i det större EU-imperiet som i sin tur infogas i det amerikanska imperiet.
Rent ekonomiskt är det också bara skit. Är det iofs i hela västvärlden. Vi är helt enkelt i slutet av den uppblåsta kreditbubbla som skapades genom frikopplingen ifrån guld på sjuttiotalet. Det är makalösa fyrtio år av spekulationsekonomi som numera enbart kan hållas igång genom planekonomiska nollräntor och centralbanksköp av tillgångar. I Sverige så har vi klarat oss bra genom att maxa den privata belåningen medan man maxat den statliga belåningen i utlandet. Detta kan inte pågå för alltid och när det väl smäller på riktigt så kommer det bli svåra tider. I detta läge så öser vi in överskottsbefolkning ifrån Långtbortistan som dels tränger undan svenskar och dels måste försörjas av skatter.
Krig i vår omvärld där våra upplysta ledare hetsar mot Ryssland. De vill skapa ett nytt kallt krig och eventuellt ett varmt. Varför? Tja, vem vet. Vi har kanske 1000 IS-fanatiker i Sverige vilket långsiktigt säkert leder till terrorism. Vi har enorma svarta hål av invandrarutgifter att finansiera, vilket enbart kan ske via brandskattning av svenskarna vilket gör att vi i praktiken ej kommer ha råd med essentiella investeringar för vår framtida välfärd och produktionsapparat.
Sedan tillkommer en myriad av mindre problem och allmän parasitism av maktkåta byråkratier.
Våra ledare styr efter principen: -Efter oss, syndafloden! så ingen förbättring är att vänta.
Lite tråkigt att vi imploderar genom allmän idioti bara. När jag var barn och vandrade runt mellan alla skyddsrum som verkade finnas lite varstans under åttiotalet så funderade jag ibland på kriget. Det var så jag alltid förväntade mig att Sverige skulle gå under på. Inte genom att vi fött upp en korrupt byråkrati som dödar oss genom utopisk ideologi och neurotiskt hat av nordbor.