Citat:
Ursprungligen postat av
FreedomPower
Så vi ska skicka hem barnfamiljer som kommer hit till Sverige tillbaka till krigets Syrien där folk torteras och mördas på öppen gata? Jag tror inte det.
Jag lider själv av arbetslöshet och bostadsbrist och jag är väldigt beroende av välfärden. Men jag tänker aldrig stänga dörren för människor i flykt. Jag skulle aldrig kunna stå där framför en syrisk barnfamilj och säga till dem att ni är inte välkomna hit ni måste åka tillbaka till helvetet. Det skulle jag aldrig kunna göra. Låt det kosta hur mycket som helst. Jag skiter fullständigt i välfärden.
Läs gärna denna artikeln :
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/kamp-mot-extremism-har-forsummats_3829614.svd
Som helt rumsrena källor har framfört tidigare att de som verkligen är i behov de kommer inte ut ur sin region sitt land för det kostar, allt kostar.
Läs om var ISIS grundades, Sverige är inblandat, inget nytt... de problem vi vill bekämpa de kommer hit, göds och växer och vårt samhälle får nya problem dvs deras problem, problem som vi annars aldrig hade haft fast att tanken är att de skall ta till sig av oss och utvecklas framåt till det bättre, så är ej fallet. Alltså så hjälper man dem bäst i deras egna länder där man ser till att de är de nödställda som får hjälp och att man bearbetar ländernas styre/regeringar att föra en rumsren politik.