2014-08-17, 17:03
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Men OM dom 48 miljarderna går till invandrarna och OM dom börjar jobba så går vi ju plus!
FAS3 jobb ger tyvärr inte klirr i statskassan.
Citera
2014-08-17, 17:04
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Men OM dom 48 miljarderna går till invandrarna och OM dom börjar jobba så går vi ju plus!

Tror inte du förstår vad 48 miljarder innebär. Och det här OM ska inte få avgöra Sveriges öde.
Citera
2014-08-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
om Sverige riskerar att fullständigt gå i konkurs pga invandringen, ja DÅ kan jag tänka mig att vi får ompröva dagens nivåer

Vad fint. Då hoppas jag att du står för ditt ord och återupptar den delen av migrationsdebatten om ca 17 månader. Ok?
Citera
Medlem
rikastistorstans avatar
Debatterna brukar kännas ganska avslagna men sällan har man väl varit mer nyfiken än på dagens två spektakel. Oscar Sjöstedt tillhör helt klart en av dom mer vettiga sdarna också. Skall bli spännande och se hur han klarar hetluften.
Citera
Moderator
manamanahs avatar
Reinfeldt slår ju an en riktigt pampig ton här - det är svårt att inte dras med. Vi svenskar, världens godaste folk ska självklart hjälpa alla!
Vad som inte nämns är hur dessa historiska förändringar kommer att se ut, hur vi ska kunna fixa bostäder åt den aldrig sinande strömmen. Hur ska de integreras, hur kommer vår välfärd påverkas? Skolan, segregationen... Vad kommer hända? Blir det en framtid med en invandrande underklass och gated communities? Vad gör vi åt invandrares överrepresentation när det gäller våldtäkter och andra grova brott?
Vad gör vi åt de som utnyttjar systemet, de som ljuger om sin ålder, terroristerna som tar sig in när vi inte längre har medlen att kontrollera vilka som söker asyl?
Jag tror nämligen inte att konflikterna som gör att folk söker sig till Sverige kommer att bli mindre, tvärt om. Kommer Sverige i framtiden vara ett flyktingläger?
Vad för sorts land lämnar vi åt våra barn?
Detta skulle jag gärna höra mer om. Det handlar liksom inte bara om 48 miljarder. Innan man får svar på dessa svåra frågor känns det lite underligt att vi ska "öppna våra hjärtan", bara sådär.
Senast redigerad av manamanah 2014-08-17 kl. 17:32.
Citera
2014-08-17, 17:08
Medlem
Varför måste Malmö få 4 miljarder i statsstöd varje år om invandringen är så vinstgivande. Malmös ekonomi borde ha börjat att sprudla nu. Istället ser vi motsatsen.
Citera
2014-08-17, 17:09
Medlem
AnonymKostyms avatar
Alltså, det finns en gräns för hur många invandrare man kan ta emot. Eller rättare sagt, det finns flera gränser, beroende på hur hög smärttröskel svenska folket har för "spänningar" och "generösa hjärtan/plånböcker".

800 000 nya invandrare från MENA, varav hur många sympatiserar med ISIS? 1%? Det räcker. Visst kommer svenskarna att smaka på "spänningar" om de nu vill det. Ett otryggare samhälle med fler moskeer och städer där etniska svenskar är i klar minoritet.

Dessutom, om nu migrationsverket/regeringen misslyckats kapital med sina prognoser hittills, vad är det som säger att regeringen spår rätt om en konstant siffra på 80 000 per år!? Det riskerar att bli långt fler än så, och därmed långt fler och större "spänningar" och krav på mer generositet. Och inget av detta spelar någon roll ännu för ett sovande folk. Det vet Reinfeldt. Folk sover än.

Jag har insett att Sverige går mot ekonomiskt kollaps snabbare än jag trodde. Kan bara rekommendera att folk googlar på "prepping" eller "survivalism" om ni vill förbereda er. Skaffa också en rejäl buffert inklusive guld, för vi kommer inte få någon pension. Först ryker PPM pengarna, sen resten. Kanske tom tjänstepensionen.
Senast redigerad av AnonymKostym 2014-08-17 kl. 17:14.
Citera
2014-08-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Gör inga misstag... Det kommer att bli etter värre med sossar, miljöpartister, WALLSTRÖM och Romson.

Jag tror Löfven kommer att ångra det djupt att han plockat fram det spöket ur garderoben.
Citera
2014-08-17, 17:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Reinfeldt slår ju an en riktigt pampig ton här - det är svårt att inte dras med. Vi svenskar, världens godaste folk ska självklart hjälpa alla!
Vad som inte nämns är hur dessa historiska förändringar kommer att se ut, hur vi ska kunna fixa bostäder åt den aldrig sinande strömmen. Hur ska de integreras, hur kommer vår välfärd påverkas? Skolan, segregationen... Vad kommer hända? Blir det en framtid med en invandrande underklass och gated communities?
Vad gör vi åt de som utnyttjar systemet, de som ljuger om sin ålder, terroristerna som tar sig in när vi inte längre har medlen att kontrollera vilka som tar sig in?
Jag tror nämligen inte att konflikterna som gör att folk söker sig till Sverige kommer att bli mindre, tvärt om. Kommer Sverige i framtiden vara ett flyktingläger?
Vad för sorts land lämnar vi åt våra barn?
Detta skulle jag gärna höra mer om. Det handlar liksom inte bara om 48 miljarder.

En aspekt som sällan/aldrig berörs är att Sverige i decennier hjälpt ett antal blodbesudlade diktatorer mm att bli av med sin opposition. Så istället för att oppositionen hjälpt till att åstadkomma demokrati i sina hemländer, så har de kommit till Sverige. Hur kan Sverige åta sig rollen att bistå diktaturer på detta sätt?
Citera
2014-08-17, 17:11
Medlem
Citat:

Enda sättet som det kan möjligtvis kan gå plus, är ju om invandrarna presterar bättre än svenskarna på alla nivåer, dvs effektivare avseende inlärning, lägre brottslighet, friskare, mer uppfinningar och inventioner, etc etc etc.
Då räknar vi alltså naturligtvis svenska folket som entitet värdelös och ej skyddsvärd.
Citera
2014-08-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Gör inga misstag... Det kommer att bli etter värre med sossar, miljöpartister, Wallström och Romson.

Wallström utlovar en "medkännande plan" för kommunerna som kommer att knäckas av invandringskostnaderna.

Det betyder noll statliga pengar, men många "lycka till" och klappar på axeln.

Med tanke på att Sverige lånar cirka 45 miljarder 2014 till statsbudgeten, så känns 48 miljarder rätt mycket. Det här är ju värre ångest än att titta på lyxfällan.

Jag hoppas det citatet från Wallström är taget ur sitt sammanhang eller något, det låter helt absurt, ska vi låna till invandring? Är dom helt dumma i huvudet?
Citera
2014-08-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
Margot uttalar sig om att Reinfeldts tal kan gynna SD.
Och sen går kärringen och gör en ännu värre tavla.

Igår sa Åkesson att han fått en julklapp av Reinfeldt. Idag fick han en till av Wallström.

Med sverigedemokratiska vallokomotiv som Wallström och Reinfeldt behöver SD inte den reklam som blockerats av kommunals s k skyddsombud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in