Citat:
Nu måste oppositionen kliva fram med omfattande skattehöjningar för att finansiera varenda liten "satsning" man önskar genomföra. Samma sak när det gäller "vinster i välfärden"-snacket, för om de privata aktörerna ska bort, så måste de ersättas med offentliga lösningar. Känner på mig att valdebatterna kommer att tuffa på som vanligt med de vanliga floskler "vi vill satsa x miljarder på..."
"Och vi vill öka anslagen till..." från de likadana partierna med de olika namnen. Jag hoppas verkligen att jag har fel men någonstans känns det på att folket inte bryr sig om vad han sa och de flesta tänker väl att "jaha, oj vad många stackars människor som flyr undan krig, tur att inte vi har krig så vi kan vara solidariska mot de stackars människorna nu"
"Och vi vill öka anslagen till..." från de likadana partierna med de olika namnen. Jag hoppas verkligen att jag har fel men någonstans känns det på att folket inte bryr sig om vad han sa och de flesta tänker väl att "jaha, oj vad många stackars människor som flyr undan krig, tur att inte vi har krig så vi kan vara solidariska mot de stackars människorna nu"
Snart så är löften och åtgärder tillbaks i utgifter, utgifter, utgifter för både vård, skola och omsorg och trygghet och försäkringar och åtgärder mot utanförskap och praktikplatser och instegsjobb etc etc etc i en jäkla loop. Antingen trycker vi mer pengar i Riksbanken (inflation) eller så höjer vi skatterna rejält så det märks och det kommer inte att räcka att beskatta de "allra rikaste", som vänstern rutinmässigt säger sig vilja göra, för det är de alldeles för få för, utan den blir den redan överbelånade medelklassen som får pynta upp slantarna.
Vi är många, många som sagt detta länge, länge... Nu är bajsmackan på väg in i fläkten med raketfart och Fredde har bara låtit täckelsen falla över en liten del av problemet. Det stundar hårda tider framöver! Det ska fan bli gammal och sjuk i Sverige framöver och i helvete om det går att arbeta ens! De flesta sitter nog dock så djupt i skuldfällan att de inte kan avveckla sig i Sverige utan friktion och problem. Svårsålda villor och bostadsrätter och banken ska ha sitt! Inte många har utbildning och arbeten som är direkt överförbara utomlands heller, utan det är ett priviligierat fåtal som kan det!
Det blir till att spänna fast sig vid årorna som en jävla galärslav och ro på tills aortan spricker och ryggbastet randats i takt med trummorna. På soldäck sitter blatten och dricker paraplydrinkar och röker vattenpipa och fiser kaftanen full med rutten luft!! Fy satan vad illa!