Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Är nog ofta så också.
De jag umgås med professionellt i Stockholm är väldigt globalistiska i sitt tankesätt. Tänker mer i storstäder än i länder och nationer. De är för öppna gränser och det är på sätt och vis förståeligt utifrån deras position. Men samtidigt är det ju så att de själva sticker på fem röda minuter om de tröttnar på tillvaron i Sverige. Så för dem är det inget problem att förespråka öppna gränser. Om det går åt helvete så är det inte deras problem då de alltid kan flytta till nåt annat världsmetropol. Finns egentligen ingen anledning för mig heller att vara svensk nationalist. Handlar mer om att jag känner ett ansvar för den här mongo-nationen av principiella skäl. Men det är jävligt jobbigt i längden då det inte precis uppskattas med långsiktigt konsekvenstänkande.
Kanske läge att förklara för dem att de städer de kan bo och jobba i ligger i länder som har väldigt höga krav på invandrare. Exempelvis kräver de flesta en akademisk examen, självförsörjning från första dag och att just det jobb du får inte kunde tillsättas med personal från landet ifråga.