2014-08-14, 22:51
Medlem
Cyranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
När en population delas upp i grupper som sprider sig över olika geografiska områden och därefter har liten eller ingen kontakt med varandra kommer mutationer, naturligt urval i de olika miljöerna, eventuella flaskhalsar och slumpen att leda till att den genomsnittliga genuppsättningen blir olika i de olika grupperna. Det är vi väl alla överens om. Det gäller växter och djur, inklusive djuret människan.

De olika genuppsättningarna kommer att påverka utseende och inre funktioner som blodgrupp och hormonhalter. En del av utseendefaktorerna kommer att vara en följd av anpassning till miljöförhållandena, t ex hudfärg, en del vara mer slumpmässiga, såsom olika former av ögonlock.

Om faktorer som hud- och ögonfärg, genomsnittslängd, utformning av ögonlock, hormonnivåer och andra fysiska egenskaper (det finns ju massor av saker som den medicinska forskningen har kommit fram till) på grund av mutationer, naturligt urval i miljöerna, eventuella flaskhalsar och slumpen har gjort att olika folkgrupper i dessa avseenden faktiskt är olika, hur stor är sannolikheten att faktorn intelligens skulle vara konstant och således vara likadan i alla folkgrupper?

..och? Som jag skrev så finns det mätbara IQ - skillnader mellan olika folkgrupper, men det handlar fortfarande om populationer som helhet, inte om enstaka individer. Det betyder inte att du är smartare än Obama för att du har ett annat pigment, varje individ må dömas på egna meriter.
Märk att jag diskuterar rasism på individnivå och inte invandringspolitik.
Citera
2014-08-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Snacka om extrem rasism. Att anta att i vissa områden (tänk Rosengård) så skulle det uppfattas som kränkande att man vill agera mot brottslighet.
Monty Python hade inte kunnat göra detta bättre. Det är så absurt & befängt att man (nästan) inte ens orkar bli förbannad.

Tydligare kan man väl inte påvisa hur kvoterade inkompetenta oduglingar nu betalar tillbaka sin skuld till sina Puppet Masters.

Camilla Bunke är verkligen sinnebilden för en ryggradslös opportunistisk kappvändare. I 30-talets Berlin hade hon gladeligen medverkat till att införa en "judefri lokaltrafik" utan att blinka.

I ett meritokratiskt samhälle hade hon städat tågtoaletter.

Javisst är det rasistiskt! Precis såsom att alla "goda" invandrare som det gått bra för, lyckats pga. Svenskarnas välvilja!
Citera
2014-08-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
..och? Som jag skrev så finns det mätbara IQ - skillnader mellan olika folkgrupper, men det handlar fortfarande om populationer som helhet, inte om enstaka individer. Det betyder inte att du är smartare än Obama för att du har ett annat pigment, varje individ må dömas på egna meriter.
Men rent statistiskt blir det alltså mer sannolikt att möta en superintelligent raketingenjör (som en metafor för en intelligent människa i allmänhet) om du rör dig i en vit population än om du rör dig i en svart population. Det är det praktiska utfallet. Sen finns det massa andra selektionsfaktorer, i Sverige har vi tex knappast (milt uttryckt) selekterat för smarthet som ett urvalskriterium för att få PUT utan snarare bedömt dem utifrån allmänna snällhet och ömklighet. Vällovligt, men tacksamheten har ju inte visat sig vara monumental från de som erhållit den svenska barmhärtigheten.
Citera
2014-08-14, 23:15
Medlem
Citat:

Jag noterade att du nämnde skillnader i IQ mellan grupper. Mitt inlägg var närmast avsett att styrka din tes med argument.

Självklart behöver en individ inte vara representativ för gruppen. Lär man sig inte det så fort man börjar med statistik i grundskolan? Det där med att män i genomsnitt är längre än kvinnor, men att det finns vissa kvinnor som är längre än vissa män?
Citera
2014-08-14, 23:16
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Expressen påbörjar idag en månadslång propagandaserie om hur fina och bra invandrare är:

(FB) Expressens nya valkampanj.

Jag saknar faktiskt för tillfället ord.

En bild säger mer än tusen ord.

http://y.cdn-expressen.se/images/c1/...8b5/502@70.jpg

På sin höjd en etnisk svensk där.
Citera
2014-08-14, 23:18
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Expressen påbörjar idag en månadslång propagandaserie om hur fina och bra invandrare är:

(FB) Expressens nya valkampanj.

Jag saknar faktiskt för tillfället ord.
Dom händelserna som sker just nu är så pass unikt korkade att någon borde dokumentera det hela väl för en framtida dokumentärfilm att visa som varnande exempel för lågstadieklasser. Helt otroligt!
Citera
2014-08-14, 23:23
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Men rent statistiskt blir det alltså mer sannolikt att möta en superintelligent raketingenjör (som en metafor för en intelligent människa i allmänhet) om du rör dig i en vit population än om du rör dig i en svart population. Det är det praktiska utfallet. Sen finns det massa andra selektionsfaktorer, i Sverige har vi tex knappast (milt uttryckt) selekterat för smarthet som ett urvalskriterium för att få PUT utan snarare bedömt dem utifrån allmänna snällhet och ömklighet. Vällovligt, men tacksamheten har ju inte visat sig vara monumental från de som erhållit den svenska barmhärtigheten.

Inte bara det, utan den relativa andelen begåvade och överbegåvade är direkt relaterad till samhällets förmåga att utvecklas. Även om medelvärdena inte skiljer sig åt något större blir andelen över en viss kritisk IQ-nivå mycket olika. Det är där som den stora effekten av IQ-skillnader visar sig.
Citera
2014-08-14, 23:24
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
En bild säger mer än tusen ord.

http://y.cdn-expressen.se/images/c1/...8b5/502@70.jpg

På sin höjd en etnisk svensk där.

Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Dom händelserna som sker just nu är så pass unikt korkade att någon borde dokumentera det hela väl för en framtida dokumentärfilm att visa som varnande exempel för lågstadieklasser. Helt otroligt!

Så rätt. Men sådant här tror jag även den mest inbitne Svenne Svensson, som köper "Kvällstidningen" varje dag, är för luttrad för att gå på.

"Det räcker nu", är min känsla för den allmänna opinionen. Och det gäller inte bara invandring, utan även HBTQ-R, genus, rasifiering et.c. i all oändlighet.
Citera
2014-08-14, 23:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Jag vet inte om du missade, att jag svarade dig och bad dig utveckla en aning (absolut inte ngr kuggfrågor).

EDIT

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Senast redigerad av Meiji 2014-08-15 kl. 00:04.
Citera
2014-08-15, 00:01
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Inte bara det, utan den relativa andelen begåvade och överbegåvade är direkt relaterad till samhällets förmåga att utvecklas. Även om medelvärdena inte skiljer sig åt något större blir andelen över en viss kritisk IQ-nivå mycket olika. Det är där som den stora effekten av IQ-skillnader visar sig.
Men det kan väl aldrig stämma? Människor från t ex Somalia, Eritrea, Irak är länder vars folk vi berikas av. Vi blir ju intelligentare för varje dag. Det faller ju då på sin egen orimlighet att dessa länder skulle vara underutvecklade, allt annat vore rasistiskt tänkt. I själva verket har dessa länder haft samma utvecklingsförmågor som oss, fast det ska ses ur andra dimensioner. Som till exempel att intelligens är en social konstruktion. Också.
Case closed.
Nu samlas vi kring lägerelden och sjunger Kumbaya.
Citera
2014-08-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Så rätt. Men sådant här tror jag även den mest inbitne Svenne Svensson, som köper "Kvällstidningen" varje dag, är för luttrad för att gå på.

"Det räcker nu", är min känsla för den allmänna opinionen. Och det gäller inte bara invandring, utan även HBTQ-R, genus, rasifiering et.c. i all oändlighet.
Expressen och storstadsliberaler i allmänhet har verkligen skrämmande dålig fingertoppskänsla för vad som gynnar och missgynnar SD.

Mattsson inbillar sig kanske att den där serien kan bli en magic bullet som öppnar väljarnas ögon och får dem att tänka om. Han tror problemet är att de stackars SD-väljarna inte har fattat än, de måste liksom få en uppdatering om de senaste 15 åren så att den stora ahaupplevelsen infinner sig. I själva verket är förhållandet det motsatta, de är så in i helvete up to date om skeenden på marknivå som Mattsson skulle behöva en 3 månader lång briefing för att greppa.

Alliansens valarbetare hoppar desperata omkring i sociala medier och försöker upplysa alla om hur mycket friare invandring som alliansen har fixat. De tror tydligen att detta är ett vinnargrepp som kan vända katastroftrenden. Det enda man åstadkommer är att skrämma bort de sista som ännu inte gått över till SD, samt bekräfta för dem som redan gjort resan att de gjorde helt rätt. Invandringskåta liberaler har man redan och vänsterväljare skulle aldrig i livet byta till blå blocket över denna enskilda fråga.

Det tragikomiska är att efter succén för SD i valet kommer etablissemangets post mortem-analys att vara att man inte larmade, tjöt och tutade tillräckligt högt.
Citera
2014-08-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Men det kan väl aldrig stämma? Människor från t ex Somalia, Eritrea, Irak är länder vars folk vi berikas av. Vi blir ju intelligentare för varje dag. Det faller ju då på sin egen orimlighet att dessa länder skulle vara underutvecklade, allt annat vore rasistiskt tänkt. I själva verket har dessa länder haft samma utvecklingsförmågor som oss, fast det ska ses ur andra dimensioner. Som till exempel att intelligens är en social konstruktion. Också.
Case closed.
Nu samlas vi kring lägerelden och sjunger Kumbaya.

Och så det finns det ju olika sorters intelligens, t ex emotionell intelligens, som är precis lika viktig som vad ska vi kalla det, intellektuell intelligens. Och intelligens är egentligen inte mätbar. Men framförallt ska man inte ställa grupper emot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in