2014-09-13, 14:12
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Men är det någon som verkligen har trott att han själv skulle få någon politisk makt? Sverigedemokraterna är väl bara kilen, blåslampan in i det vanliga etablissemanget, en temporär men ändå arg röst som tvingar resten att tänka om när det gäller förd politik? Sverigedemokraterna är ju redan från början rökta i media och i folklagren i.o.m dess historia under dess bildande på 80-90-talet. Själv har jag aldrig sett SD som något annat än en missnöjesröst, aldrig som ett äkta alternativ till någon form av regeringsbildning. Ian Wachtmeister hävdade väl att NyD politik hånades och bespottades i media och Rosenbad, men under ytan tog de andra partierna över många av NyDs förslag - likadant gäller väl SD?

Exakt. Sverigedemokraterna är den politiska alternativkostnaden för det svenska etablissemangets styvnackade vägran att dels tillstå, dels hantera västvärldens mest extrema och misslyckade invandrings- och integrationspolitik. Att det svenska etablissemanget som kollektiv är så förbannat svagsinta, prestigefixerade och envisa att de inte förstår det utan inbillar sig att Sverigedemokraterna är problemet för att de har fräckheten att leverera en faktura i stället för att komma med is till punschen är nästan obegripligt korkat.

Eftersom de fortfarande inte förstår blir Sverigdemokraternas tillväxt och de tilltagande I&I-problemen det som förklarar sakernas tillstånd för dem. Genom att SD tar deras mandat i kommuner, landsting, riksdag och europaparlament och lägger beslag på större och större delar av partistödet. Genom att invandringsbudgetarna exploderar och utanförskapsområdena brinner. Tills de fattar. Ju längre de håller fast vid vanföreställningen att det här handlar om Sverigedemokraterna desto högre blir den politiska alternativkostnaden och desto mer omfattande blir Augeasstädningen av det svenska I&I-stallet.
Senast redigerad av NSO 2014-09-13 kl. 14:48.
Citera
2014-09-13, 14:14
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Det som väntar om etablissemanget lyckas krossa SD är inte SvP utan något ännu värre, i alla fall för somliga. Nämligen att den mediaelit och de politiker som orkestrerat den invandrings- och integrationspolitiska tågkrasch som väntar inom 1-3 mandatperioder själva får städa upp i röran fast för att kunna göra det så måste de pacificera hela det hysteriska sentiment de piskat upp runt den här frågan i årtionden. Sett ur det perspektivet är det som pågår inte ett mediakrig om mångkulturen utan en autoimmun sjukdom i det svenska politiska systemet.

Fast de saknar förstås både vilja och framför allt kompetens till denna uppstädning. Omfattande åsiktskontroll och repression, genom att ge existerande privata underrättelsetjänster mer lösa tyglar, regleringar av internet, och mer militarisering av polis och privata vaktstyrkor är MYCKET enklare än att erkänna egna problem och försöka rätta till dem -- speciellt eftersom allt detta kan bekostas av skattepengar! Bildt sa ju just det; "vi har inget ansvar för det uppkomna. Ni som protesterar är moraliskt defekta". Han tvår sina händer -- ack, det smutsiga, smutsiga folket med sina besynnerliga vanor och föreställningar.

Detta kommer kombineras med "gated communities light". Fler "vägtullar" kring elitens områden (designat för att hålla låginkomsttagare ute). Stenhårda nedslag på tendenser till "antisocialt beteende" inom dessa områden. De övriga lämnas som mer eller mindre självstyrande ghetton. Information om förhållandena där kommer ändå inte ut.

Din observation om den autoimmuna sjukdomen är korrekt, men sjukdomen är inte internt svensk och/eller politisk, den stavas "globalistisk liberalism". De människor som företräder den varken reproducerar sig eller ger sitt stöd till vänligt inställda folkgrupper; en kultur som aggressivt angriper sina egna grundvalar kan inte bestå.

Denna degenererade liberalism är mer än en autoimmun sjukdom. Det är en dödskult.
Citera
2014-09-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BCCDR
Enligt min mening är varken Schyman eller Sahlin ledande politiker. Och bägge är rökta. Jag tror varje sansad bedömare insåg att SAP inte skulle få bilda regering med Sahlin som ledare. Att ha blod på händerna verkar inte hindra människor från att få viktiga politiska poster. Och de politiskt aktiva nätspelande unga arga vita underklassmännen är nog för få för att kunna agera kungamakare hos Sverigedemokraterna.

"Jag kanske är vårdslös med mina egna pengar - men jag är varsam med era skattemedel. Mina motståndare är kanske försiktiga med den egna ekonomin - men de är desto mer vårdslösa med er välfärd och er framtid."

Populistens ofullkomligheter är inte begränsningen, per definition kommer etablissemangsutmanarna alltid ha bad press från det döende paradigmet. Ta vilken folkrättskämpe som helst, ta Martin Luther King. Inte ens han började som allmänt accepterad och hyllad. Och var han inte en notorisk kvinnojägare, liksom JFK?

Tror du inte att Dalai Lama, Lech Walesa, Hjalmar Branting alla förenas i att inledningsvis ha blivit grundligt desavouerade av en medial övermakt?

Till slut handlar det om att bäst representera ett legitimt intresse, då har en politisk rörelse eller person framtiden för sig. Oavsett vad motståndarna tycker eller ens verkliga svagheter i karaktären.

Jag har INGET problem med Jimmie Åkesson för ett eventuellt spelberoende under lupp eller som nykter, påpassad alkoholist, kåtbock eller någon annan last. Däremot har jag väldiga dubier för en partiledare för ett "nationalistiskt" parti som säger att det nog inte finns några etniska svenskar att tala om.

Det borde snarare diskvalificera från partiledarposten.

Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Men är det någon som verkligen har trott att han själv skulle få någon politisk makt? Sverigedemokraterna är väl bara kilen, blåslampan in i det vanliga etablissemanget, en temporär men ändå arg röst som tvingar resten att tänka om när det gäller förd politik? Sverigedemokraterna är ju redan från början rökta i media och i folklagren i.o.m dess historia under dess bildande på 80-90-talet. Själv har jag aldrig sett SD som något annat än en missnöjesröst, aldrig som ett äkta alternativ till någon form av regeringsbildning. Ian Wachtmeister hävdade väl att NyD politik hånades och bespottades i media och Rosenbad, men under ytan tog de andra partierna över många av NyDs förslag - likadant gäller väl SD?

Nej, SD varken kan eller bör vara riksdagsunderlag för goda, hållbara lösningar på problemen med invandringen. Kretsloppsmigrationen implementeras bättre av Gustav Fridolin än Jimmie Åkesson.

SD:s enda och heliga mission är att utgöra den andra delen av kniptången som kraschande statsfinanser och sociala problem kommer utgöra - man ska hota etablerade politikers alldeles individuella karriärer och lönekuvert genom undanträngningseffekter. Genom att VÄXA.

Låt det gå upp för de principlösa påläggskalvarna i ungdomsförbunden att vägen till politikerpension numera går genom att arbeta FÖR de skattebetalande uppdragsgivarnas bästa, inte diametralt mot som nu. Så får vi se vad Ullenhag.2 bestämmer sig att "brinna" för.
Citera
2014-09-13, 14:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Så länge han inte gör något olagligt, och inte är statsministerkandidat eller statsrådskandidat (och hur troligt är det?) får det ingen betydelse.
Jimmie Åkesson, som enligt egen utsago representerar ett eget block, är givetvis statsministerkandidat. I dagsläget inte en realistisk sådan, men likväl.
Citera
2014-09-13, 14:40
Moderator
Tinuviels avatar
Ilan Sadé har tröttnat:
Citat:
Nej, jag vill inte höra mer om Åkessons spelande. Nej, jag vill inte höra någon imbecill kärleksmonolog av Björn Ranelid (kärlek och politik är för övrigt två storheter som ska hållas väldigt hårt åtskilda). Nej, jag vill inte att fler lokalpolitikers privatliv ska förstöras p g a ett knippe idiotiska yttranden på nätet. Nej, jag vill inte se mer spelad, självrättfärdig indignation.

Jag vill se allsidig belysning, jämvikt, förnuft och handling.
http://ilansade.com/2014/09/13/rakt-...kymningszonen/

Det sista är nog för mycket att hoppas på.
Citera
2014-09-13, 14:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är media som moraliserat Åkessons spelintresse.
Ja, det här är värt en egen utläggning. Jag skrev om det här:
Citat:
Håller med. Förvånas heller inte över att nu för första gången går massa liberaler ut i försvar för SD:aren och ifrågasätter metoderna. Hallå, liksom, Expressen har anlitat en kriminell vänsterextrem organisation som via dataintrång har fått tillgång till massa vanliga arbetares anonyma kommentarer och dessa hängs sedan ut som grova brottslingar i tidningarna. Detta har fortgått utan protester. Men nu är det en rikeman som förutom att dra hem dubbla löner dessutom spelar bort massa pengar, då ska vi liberaler minsann protestera över metoderna och "pressetiken".

Det är också väldigt tydligt att PK-samhället kräver total lydnad åsiktsmässigt (är du rasist så förtjänar du att hängas ut som en brottsling oavsett om du är världens bästa person i övrigt) men ingen lydnad alls moraliskt (alla moraliska eller karaktärsmässiga svagheter ska skyddas och ingen människa ska någonsin behöva konfronteras med något sådant). Liberalernas reaktioner på avslöjandet av Åkessons karaktärsmässiga brister och samma liberalers brist på reaktioner på avslöjandet av andra SD-företrädares åsiktsmässiga "brister" (trots att det i båda fallen handlar om minsta sagt kontroversiella metoder) berättar väldigt mycket om samhället vi lever i och den överideologi som styr.
(FB) Jimmie Åkesson "spelberoende", spelat för en halvmiljon i år

Vad vi ser i fallet Åkesson och spelandet är för första gången på mycket länge ett konservativt drev. Man anklagar någons moral och karaktär. Liberaler och judar är därför mycket upprörda på sociala medier. Mycket av deras makt handlar om att ha personer i maktpositioner som är korrumperbara. Om media börjar granska karaktären hos de som styr så tappar de den makten.
Citera
2014-09-13, 15:01
Medlem
Tjyvass avatar
Massinvandringspartiet (MP) vet hur ett land ska torpederas.

Citat:
Vi vill arbeta för att en basinkomst, eller som det också kallas, medborgarlön, för alla införs i Sverige. Basinkomsten ska garantera alla en inkomst som går att leva på. Den ska betalas ut utan villkor, övervakning eller kontroller.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...st_3913218.svd

Hur verklighetsfrånvända kan politiker bli? Med PUT som delas tillsammans med frukostflingor är det självklart en fantastisk idé med medborgarlön.

En liten, men positiv, bieffekt som de räknar med:

Citat:
När USA på 1970-talet gjorde försök med basinkomst i några mindre städer kom farhågorna att människor skulle sluta jobba på skam. Däremot tog de vara på möjligheten att ägna längre tid åt att hitta jobb de verkligen passade för. Skilsmässofrekvensen ökade markant, då kvinnor fick makt att bryta upp ur destruktiva relationer.

Jag undrar hur många muslimska kvinnor som kommer ta chansen...

Citera
2014-09-13, 15:06
Medlem
baggebo1s avatar
Fria Tider har som vanligt de viktiga och verkligt intressanta analyserna:
Citat:
Vi har således fått en omvänd pressetik i Sverige, där det är fullt tillåtet att publicera lokalpolitikers privata festbilder eller att tillskriva helt okända privatpersoner felaktiga citat, där de påstås drömma om inbördeskrig eller insinueras ha nynazistiska sympatier. Däremot är det otillåtet att avslöja omfattande bidragsfusk eller uppenbart spelberoende hos de som ska styra landet – riksdagens ledamöter och de politiska partiernas ledarskikt.

Det här är sjukt. Men ändå var det bara SvD:s försiktigt konservative ledarskribent Per Gudmundson som klarade av att artikulera ett intellektuellt hederligt försvar av Ekots publicering igår.

"Historiskt har svensk press stått så nära makten att historier som dessa aldrig har avslöjats", var det viktigaste konstaterandet i Gudmundsons text.

Den som tvivlar på att han har rätt kan med fördel jämföra reaktionerna på Expressens många uthängningar av lokala SD-politiker, eller för all del uthängningen av Jim Olsson, med den vrede som makteliten uttryckte på Twitter igår.
http://www.friatider.se/blogg/en-omv-nd-pressetik
Citera
2014-09-13, 15:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad vi ser i fallet Åkesson och spelandet är för första gången på mycket länge ett konservativt drev. Man anklagar någons moral och karaktär. Liberaler och judar är därför mycket upprörda på sociala medier. Mycket av deras makt handlar om att ha personer i maktpositioner som är korrumperbara. Om media börjar granska karaktären hos de som styr så tappar de den makten.

Snarare är det så att upphöjandet av det icke-normativa till "heligt" är en grundbult i denna specifika förgrening av kulturmarxismen. När en "etablissemangsond" visar sig vara icke-normativ blir det syntax error; hos vissa slår de inlärda reflexerna till och man försvarar det icke-normativa, hos vissa mer intelligenta och ideologiskt lagda inser man att diskussion om ofelbarhet/helighet inte direkt gynnar den egna gruppen, och de allra ondaste maktmänniskorna vill helt enkelt begrava frågan eftersom det visar på en mänsklig komplexitet i något man vill utmåla som helt arketypt omänskligt ont (ställt i motsättning till en själv, som är "anti-ond" och därför måste vara god. Se även Bildt).

Att diskutera frågan utöver "Åkesson är regeringsoduglig" gynnar därför ingen i etablissemanget och frågan mår därför bäst av att begravas. De flesta "skrivande journalisterna" inser givetvis inte detta.
Citera
2014-09-13, 15:17
Medlem
Jag förstår inte den här inställningen att SD inte skulle vara ett regeringsalternativ och partiledaren statsministerkandidat. Man kommer att vara tredje största parti med god marginal. Om invandringen tillåts fortsätta så har vi någon form av systemkollaps tidigt i nästa mandatperiod, vilket kan orsaka stora opinionsströmmar. Antingen har vi en svag minoritetsregering som kan falla när som helst eller en S-M-regering vilket innebär att vi bara har två block i svensk politik och där SD ensamt utgör det ena blocket och är enda hoppet om ett maktskifte.

Då kan man inte ha en partiledare som kommer oförberedd till alla debatter för att han har "kopplat av" med nätpoker.
Citera
2014-09-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
"ingen Nobelpristagare i världen kan ändra på"

Ranelid svärmar med sitt yviga, generösa idiom. Det första jag kommer att tänka på när jag läser den citerade raden ovan är om det inte är dags att släppa in Jimmie Åkesson på den årliga Nobelfesten.

Det verkar som att alla kontrahenter faller på eget grepp, eller silar mygg och sväljer kameler, i sina känslosamma, faktafria, utfall mot SD och Jimmie Åkesson.
Citera
2014-09-13, 15:37
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag förstår inte den här inställningen att SD inte skulle vara ett regeringsalternativ och partiledaren statsministerkandidat. Man kommer att vara tredje största parti med god marginal. Om invandringen tillåts fortsätta så har vi någon form av systemkollaps tidigt i nästa mandatperiod, vilket kan orsaka stora opinionsströmmar.

S lär värdera sin egen makt högre än att av ren prestigeförlust köra landet i botten. Några skickliga spindoktorer hittar på något finurligt sätt att böja bort SD-färgade ord till något annat språkbruk men som ändå leder till en minskning av invandringen till EU-nivå. En invandringsåtstramning ā la Lucia 1989 lär alltså komma från dem, men klädda i helt andra ordalag, efter att den uppskruvande SD-hatstämningen nu precis innan valet klingat av efter valnatten. Nu är jag för ung för att minnas NyD, men jag har bestämt för mig att Ian har berättat om att utåt hatade S NyD, men att de i det fördolda förde exakt den politik som NyD ville. Och när de väl gjort det, kommer SDs hela väljargrund försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in