Citat:
Ursprungligen postat av
BCCDR
Enligt min mening är varken Schyman eller Sahlin ledande politiker. Och bägge är rökta. Jag tror varje sansad bedömare insåg att SAP inte skulle få bilda regering med Sahlin som ledare. Att ha blod på händerna verkar inte hindra människor från att få viktiga politiska poster. Och de politiskt aktiva nätspelande unga arga vita underklassmännen är nog för få för att kunna agera kungamakare hos Sverigedemokraterna.
"Jag kanske är vårdslös med mina egna pengar - men jag är varsam med era skattemedel. Mina motståndare är kanske försiktiga med den egna ekonomin - men de är desto mer vårdslösa med er välfärd och er framtid."
Populistens ofullkomligheter är inte begränsningen, per definition kommer etablissemangsutmanarna alltid ha
bad press från det döende paradigmet. Ta vilken folkrättskämpe som helst, ta Martin Luther King. Inte ens han
började som allmänt accepterad och hyllad. Och var han inte en notorisk kvinnojägare, liksom JFK?
Tror du inte att Dalai Lama, Lech Walesa, Hjalmar Branting alla förenas i att inledningsvis ha blivit grundligt desavouerade av en medial övermakt?
Till slut handlar det om att bäst representera ett legitimt intresse, då har en politisk rörelse eller person framtiden för sig. Oavsett vad motståndarna tycker eller ens verkliga svagheter i karaktären.
Jag har INGET problem med Jimmie Åkesson för ett eventuellt spelberoende under lupp eller som nykter, påpassad alkoholist, kåtbock eller någon annan last. Däremot har jag väldiga dubier för en partiledare för ett "nationalistiskt" parti som säger att det nog inte finns några etniska svenskar att tala om.
Det borde snarare diskvalificera från partiledarposten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uran233
Men är det någon som verkligen har trott att han själv skulle få någon politisk makt? Sverigedemokraterna är väl bara kilen, blåslampan in i det vanliga etablissemanget, en temporär men ändå arg röst som tvingar resten att tänka om när det gäller förd politik? Sverigedemokraterna är ju redan från början rökta i media och i folklagren i.o.m dess historia under dess bildande på 80-90-talet. Själv har jag aldrig sett SD som något annat än en missnöjesröst, aldrig som ett äkta alternativ till någon form av regeringsbildning. Ian Wachtmeister hävdade väl att NyD politik hånades och bespottades i media och Rosenbad, men under ytan tog de andra partierna över många av NyDs förslag - likadant gäller väl SD?
Nej, SD varken kan eller bör vara riksdagsunderlag för goda, hållbara lösningar på problemen med invandringen.
Kretsloppsmigrationen implementeras bättre av Gustav Fridolin än Jimmie Åkesson.
SD:s enda och heliga mission är att utgöra den andra delen av kniptången som kraschande statsfinanser och sociala problem kommer utgöra - man ska hota etablerade politikers alldeles individuella karriärer och lönekuvert genom undanträngningseffekter. Genom att VÄXA.
Låt det gå upp för de principlösa påläggskalvarna i ungdomsförbunden att vägen till politikerpension numera går genom att arbeta FÖR de skattebetalande uppdragsgivarnas bästa, inte diametralt mot som nu. Så får vi se vad Ullenhag.2 bestämmer sig att "brinna" för.