2014-12-19, 00:30
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Hundvisslan ljuder.

En annan bild jag använt är denna:

Jag tror inte alls på det där. Klart de verkar i en miljö där de reproducerar, förstärker och belönar varandras beteende. Men det är för koordinerat för att det bara ska vara det. Nu ändrar de ju sig lika mycket allihop vid nästan samma klockslag. Till och med formuleringarna är nästan desamma. Det händer inte för att de samtidigt känt att det är dags att "vända kappan efter den nya vinden".

Det här är en riktig konspiration, alltså en grupp av individer som arbetar för ett gemensamt mål utan allmän insyn, med en hierarkisk struktur. Någon har helt enkelt skickat ett pm, "nu är det detta som gäller från och med nu".

Journalisterna är soldater, tidningarna är formationer, chefredaktörerna underbefäl.
Citera
2014-12-19, 00:38
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag tror inte alls på det där. Klart de verkar i en miljö där de reproducerar, förstärker och belönar varandras beteende. Men det är för koordinerat för att det bara ska vara det. Nu ändrar de ju sig lika mycket allihop vid nästan samma klockslag. Till och med formuleringarna är nästan desamma. Det händer inte för att de samtidigt känt att det är dags att "vända kappan efter den nya vinden".

Det här är en riktig konspiration, alltså en grupp av individer som arbetar för ett gemensamt mål utan allmän insyn, med en hierarkisk struktur. Någon har helt enkelt skickat ett pm, "nu är det detta som gäller från och med nu".

Journalisterna är soldater, tidningarna är formationer, chefredaktörerna underbefäl.
Det förste som gräver i detta på djupet och skriver en bok kommer att bli mångmiljonär.

Eller få en kula i nacken innan boken blev tryckt.
Citera
2014-12-19, 00:44
Medlem
bergsturks avatar
Tja, samtidigt så ändrade sig Alliansen om bidragen till kulturtidskrifterna, tydligen. Så det är väl inte omöjligt att det har gått ut ett PR-formulerat meddelande till chefredaktörerna att "vi har ett allvarligt problem i SD, nu låtsas vi att vi ska minska invandringen istället, och ni ger fan i att attackera oss för det för egentligen kommer vi inte göra ett skit, och så ska vi se över era bidrag, bra va? Win-win-win"

Edit: minns Reinfeldts möte med Expressen/Aftonbladet under rubriken "att säkra kvalitetsjournalistikens framtid" (spysmiley). Det var samtidigt som hans livvakt sköt sig. Och något annat statsråd var för övrigt på möte samtidigt med Paideia, kan den konspiratoriske notera.
Senast redigerad av bergsturk 2014-12-19 kl. 00:58.
Citera
2014-12-19, 00:44
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Visst kan man förakta kappvändare, men se det från den ljusa sidan - de blytunga konsensusbojorna är en tillgång när man baxat dem till rätt sida. När alla plötsligt alltid har tyckt så, är detta en ny konsensus och att avvika från den är ett risktagande. När alla tycker TUT är det normala får personen som skriker PUT konstiga blickar. Jag avskriver villigt skulden för alla som byter fot i frågan och hälsar dem välkomna från rymdimperiet till rebellalliansen.

Jag förväntar mig samtliga mediachefer på rad, gråtandes och bugandes ner till marken, bönandes om ursäkt för att man ljugit och mörkat i alla år.
Precis som japanska chefer gör när man gjort fel.

Sen kan vi prata om att fortsätta debatten på allvar.
Citera
2014-12-19, 00:47
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Den här mannen är nog ingen dålig gissning.

Verkar ha bra kontakt med Bonnier också:

Citat:
Och är husgranne med Proventus judarna och Bonnierbullvanerna Robert Weil och Daniel Sachs.

I alla fall grannar. Borde ju snacka ihop sig en del, va?
Citera
2014-12-19, 00:48
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag har många gånger upplevt att de verkar agera koordinerat. Om det är ägarskap, kollegiala klubbar eller andra band, eller Beelzebub som drar i trådarna vet jag inte. Jag tycker inte min kommentar vare sig talade för eller emot det.

Fair enogh. Är vi överens om det är det bra. Ju fler som förstår desto bättre.
Citera
2014-12-19, 00:57
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Det förste som gräver i detta på djupet och skriver en bok kommer att bli mångmiljonär.

Eller få en kula i nacken innan boken blev tryckt.

Den förste som drevade var ju juden David Schwarz i DN i mitten på 60 talet. Sen dess har de jävlarna hållit på. Vi talar alltså om ett halvt sekels terrorvälde i media där det hetsats skoningslöst mot var och en som yttrat minsta invändning när det gällt massinvandringen. Att dessa nu skulle brista ut i nån slags gemensam spontan lättnad och uppskattning över att någon ÄNTLIGEN lyfter frågan, och som av en ren slump sker exakt samtidigt, är ju så absurt att det trotsar all beskrivning. Naturligtvis är det en koordinerad manöver från högre ort.
Citera
2014-12-19, 00:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är typiskt för kappvändare, att när de vänder kappan, så säger de skamlöst:

Så här har jag alltid tyckt.

Inte sällan med tillägget att det varit svårt för dem att framföra det "som de alltid tyckt" pga den lynchstämning, som de själva har gått i spetsen för att skapa. De är bara värda förakt ... men så här är kappvändare skapta...
Visst kan man förakta kappvändare, men se det från den ljusa sidan - de blytunga konsensusbojorna är en tillgång när man baxat dem till rätt sida. När alla plötsligt alltid har tyckt så, är detta en ny konsensus och att avvika från den är ett risktagande. När alla tycker TUT är det normala får personen som skriker PUT konstiga blickar. Jag avskriver villigt skulden för alla som byter fot i frågan och hälsar dem välkomna från rymdimperiet till rebellalliansen.

Kappvändare är personer utan integritet - de är beneath contempt (verkar omöjligt att hitta någon översättning som fångar valören i det uttrycket). Hursom, kappvändare är som de är...
Citera
2014-12-19, 01:02
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Naturligtvis är det en koordinerad manöver från högre ort.

Det som skulle vara intressant att kolla -- de som nu är positiva till "omsvängningen" (fan tro´t), när ägde deras senaste hyllningsskrift till mångkulturen eller hatskrift mot SD rum? Dvs kan man hitta skribenter som byter åsikt från dag till dag?
Citera
2014-12-19, 01:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det som skulle vara intressant att kolla -- de som nu är positiva till "omsvängningen" (fan tro´t), när ägde deras senaste hyllningsskrift till mångkulturen eller hatskrift mot SD rum? Dvs kan man hitta skribenter som byter åsikt från dag till dag?

Både DN och Expressens ledare är undertecknade opersonligt. "DN" respektive "Ledarredaktionen". Inga namn så långt ögat når, naturligtvis. Personer utan integritet sa någon tidigare skribent. Så det är väl bara ta respektive tidnings senaste kritiska artikel då.

Igår var väl iallafall DN som lyfte fram Expo Daniel Poohls nazistkladd mot SD. Expressen läser jag inte längre på daglig basis, men det kan ju inte ha varit så många dagar sen dom hade "Björn-Gate".
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-12-19 kl. 01:08.
Citera
2014-12-19, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Och i DN...

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/en-valkommen-entre/

Och Expressen...

http://www.expressen.se/ledare/antli...rationsdebatt/

Jag hade nästan respekterat tidningarna mer om dom trampat på i samma riktning som tidigare. Att först vara högst delaktiga i att skapa det sargade Sverige vi ser idag för att sedan ge sken av att vända kappan efter vinden så fort det börjar blåsa lite, lite, annorlunda får dom att framstå som ryggradslösa, manipulativa, fittor.
DN, okej, men Expressen ledare har tjatat om det här i månader, långt innan Göran Hägglund fick tummen ur. Anna Dahlberg har haft det som återkommande tema ända sedan hon skrev "Vi måste välja väg i flyktingpolitiken" i september 2012. Det är väl klart som fan att hon välkomnar att även politikerna nu börjar föra debatten hon tjatat om i nästan varenda helgkrönika sedan valet? Det är knappast hon som vänt kappan efter vinden i sammanhanget, möjligen Göran H i så fall.

Sen ska ingen tro att Expressen slutar med SD-hat och multikulti för det här. David Baas rullar vidare mot SD, Bilan Osman gnäller om rasism, Ulf Nilson tycker kolonialismen var en bra idé, ledarredaktionen tjatar om integration... jag tror den osignerade ledaren är Dahlbergs men vissa rader påminner mer om Marteus.
Citera
2014-12-19, 01:12
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Tja, samtidigt så ändrade sig Alliansen om bidragen till kulturtidskrifterna, tydligen. Så det är väl inte omöjligt att det har gått ut ett PR-formulerat meddelande till chefredaktörerna att "vi har ett allvarligt problem i SD, nu låtsas vi att vi ska minska invandringen istället, och ni ger fan i att attackera oss för det för egentligen kommer vi inte göra ett skit, och så ska vi se över era bidrag, bra va? Win-win-win"

Edit: minns Reinfeldts möte med Expressen/Aftonbladet under rubriken "att säkra kvalitetsjournalistikens framtid" (spysmiley). Det var samtidigt som hans livvakt sköt sig. Och något annat statsråd var för övrigt på möte samtidigt med Paideia, kan den konspiratoriske notera.

Väldigt intressant och möjligt scenario.
Reinfeldtmötet kan absolut ha något med maktens inflytande på journalistiken att göra.
Det där med Paideia har jag missat, var kan jag läsa mer om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in