Klädsel i övrigt håller jag delvis med om men det är också från situation till situation. Vill man spela en sällskapsrond i t-shirt och det inte finns någon aktiv dresscode på klubben så borde man väl få göra det?
Läste tråden som JohanSGF länkade till och där pratades det om att Nordea Tour hade dresscode men ingenting om färgen på skorna. Ska det vara en regel, som du verkar tycka, borde det också stå med i dresscoden på klubben. Annars får man rimligtvis ha vilken jävla färg man vill på skorna.
Alla på Nordea Tour är scratchspelare i princip så hade inte spelat någon roll. Jag har inte sagt något om att du inte får ha vita skor bara att man bör vara medveten om vilka signaler det sänder ut. Det finns ingen formell dresscode för att gå på stan heller men går du med bar överkropp och speedos så sänder det också ut signaler även om det inte är olagligt att göra det. Förstår inte hur du kan tolka det som att jag vill ha regler på vilken färg man har på skorna när jag uttryckligen skrivit det flera gånger att man får ha det bara att man ska ta konsekvenserna. Jag tycker inte heller att man ska reglera om man får ha huvudbonad när man hälsar,tackar för rundan eller när man befinner sig i klubbhuset. Det sociala stigmat räcker mer än väl.
Golfens tradition i all ära, men att bara scratchspelare "får" ha vita skor känns oerhört förlegat och förtjänar att falla i glömska omedelbart. I min mening. Annars kan vi alla lika gärna gå runt i knickerbockers och klä oss som Payne Stewart, om vi ska prata tradition.
På riktigt, finns det folk som går omkring på banorna i Sverige och gnäller och grymtar för att någon icke-scratchspelare har vita skor på sig? Låter nästan för bra för att vara sant, har aldrig stött på det under de 10 år jag spelat golf.
Nån som sett nåt annonsblad eller liknande inför Dormys rea som enligt uppgift ska börja imorrn kl 10?
Nu damp det ner ett mail i inkorgen. Dock bara 5 produkter med i det (finns på dormy.se). Antar att dom har mycket fler rea-produkter i butikerna. Ska dit imorgon och kika men då har det säkert redan kommit ett blad. Om inte skriver jag vad jag såg
Hur ska man slå slagen när de ligger på fairway rätt ner i en stor torva?
Tänk fwbunker dvs bollen långt bak i stansen och brant infallsvinkel.
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
På riktigt, finns det folk som går omkring på banorna i Sverige och gnäller och grymtar för att någon icke-scratchspelare har vita skor på sig? Låter nästan för bra för att vara sant, har aldrig stött på det under de 10 år jag spelat golf.
Det tror jag är få som gör däremot många som kollar lite snett och konstaterar att här är någon som inte bryr sig eller har koll på golfens traditioner.
Tipsar också om min hemmabana Hulta GK. Kan tänka mig att det är den banan som har klarat allt regn bäst då den är byggd på sand. Sedan är det en riktigt bra bana också
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!