2014-06-04, 11:02
Medlem
PeterForsbergs avatar
Är det det en deal "för bra för att vara sann" att köpa en vokey sm5 (58* S-grind) för 500 spänn? Från början ville säljaren ha 700 men prutade lite. Klubban är oanvänd och inplastad. Har ej sett den men kan ta en titt ikväll. På prislappen som sitter på står det ju 1395:- sjunker golfklubbor så fort i värde?

Har en callaway jaws 58 cc nu och är väl nöjd, men tycker den är fördjävla ful... Är det värt att köpa?
Citera
2014-06-04, 11:15
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Är det det en deal "för bra för att vara sann" att köpa en vokey sm5 (58* S-grind) för 500 spänn? Från början ville säljaren ha 700 men prutade lite. Klubban är oanvänd och inplastad. Har ej sett den men kan ta en titt ikväll. På prislappen som sitter på står det ju 1395:- sjunker golfklubbor så fort i värde?

Har en callaway jaws 58 cc nu och är väl nöjd, men tycker den är fördjävla ful... Är det värt att köpa?

Med tanke på att vanliga affärer ofta har halvpris på hösten så är det inte så konstigt att en privatperson får gå ner ytterligare lite i pris. Sen kanske det inte är köpvärt när du är nöjd med din nuvarande klubba men det är en annan sak.
Citera
2014-06-04, 12:22
Medlem
joemags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Med tanke på att vanliga affärer ofta har halvpris på hösten så är det inte så konstigt att en privatperson får gå ner ytterligare lite i pris. Sen kanske det inte är köpvärt när du är nöjd med din nuvarande klubba men det är en annan sak.

Sm5 är ny för i år om jag inte missminner mig... Känns lite för bra men be bara om kvitto. Glöm inte juridiska aspekten och godtrosförvärvslagen!
Citera
2014-06-04, 12:40
Medlem
Hörru golfare.
Jag hatar att spela i regn och spelet blir oftast lidande.
Några tips från er rutinerade rävar vore väldigt tacksamt.
Jag har regnkläder och paraply, regnhandske också.
Är keps någonting som kan vara bra att ha i regn även om det ser förjävligt ut på mig? Något man kan tänka på vid slagen?

Skriv gärna ner era tankar, är desperat av att bli bättre i regnväder.
Citera
2014-06-04, 13:19
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

500 spänn för en helt ny SM5 hade jag tagit som scam-försök. Som du säger är det 1395 ut, Vokey kom med klubban i våras och jag vet inte om någon shop som skulle få för sig att rea ut nya oanvända vokey-wedgar.

Ska själv göra mig av med mina SM4 efter en säsong och tar 700 spänn för dessa och anser det vara billigt mot vad du får. Så att få för sig att sälja en ny SM5 för 500 är bara dumt.

Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Hörru golfare.
Jag hatar att spela i regn och spelet blir oftast lidande.
Några tips från er rutinerade rävar vore väldigt tacksamt.
Jag har regnkläder och paraply, regnhandske också.
Är keps någonting som kan vara bra att ha i regn även om det ser förjävligt ut på mig? Något man kan tänka på vid slagen?

Skriv gärna ner era tankar, är desperat av att bli bättre i regnväder.

Är du riktigt på riktig så kör med en sydväst om du vill gå snäppet över keps. Jag har själv två stycken diskhandskar i bagen för spel vid regn. Klubban sitter som klistrad i det blöta vädret. Rent tekniskt kan det ju vara lönt att träna på en lite flackare infallsvinkel tillbollen samt en lite snällar/lugnare sving för att inte trycket på fötterna ska bli för stort och leda till halkningar.
Citera
2014-06-04, 15:22
Medlem
Citat:

Golfklubbor sjunker lika fort som en sten du släpper ner i vattnet. Är den inplastad och allt så hade jag nog personligen slagit till då det aldrig är fel med en ny wedge med fräscha skåror som biter bra, speciellt till det priset.

Nu hade jag kanske inte gjort det ändå då jag köper alla klubbor i Callaway, jag vill inte blanda märken i bagen.
Citera
2014-06-04, 16:16
Medlem
Tips på hållbar bärbag? Min Ogio höll inte!
Citera
2014-06-04, 23:43
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Tips på hållbar bärbag? Min Ogio höll inte!

Letar också efter en bärbäg, har kollat lite på Sun Mountain h2no lite stand bag.
Citera
2014-06-05, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Finns det NÅGON som funderar på att köpa super strokes Fatso-grepp (5.0), TÄNK OM! Gråter över hur stelt man känner sig, säkert positivt på kortare sträckor men tappar all känsla på längre puttar

Jag spelade med en dam som hade det greppet mest för att skapa stabilitet, alltså undvika wiggles.
Citera
2014-06-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Letar också efter en bärbäg, har kollat lite på Sun Mountain h2no lite stand bag.
Har också kollat på den och gillar den orangea. Vad är grejen med Sun Mountain, är det en bag att lita på? Har ju hört att den ska vara bra.
Citera
2014-06-05, 10:51
Medlem
http://www.dormy.se/golfbagar-142/ca...95/svart-94676

Callaway Chev bärbag

http://www.dormy.se/golfbagar-142/ti...vart_vit-94704

Titleist Stadry bärbag

http://www.dormy.se/golfbagar-142/ti...rt_lime-231603

Titleist lightweight bärbag

Har kollat in dessa och tyckt att de varit snyggast. Stadry Titleist är väl den vattentäta modellen vad jag förstått.

Tror ni jag kommer bli nöjd om jag väljer någon av ovanstående? Tycker att Titleist-bagarna är riktigt snygga men det är väl för att det står Titleist på de..
Citera
2014-06-05, 11:34
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
500 spänn för en helt ny SM5 hade jag tagit som scam-försök. Som du säger är det 1395 ut, Vokey kom med klubban i våras och jag vet inte om någon shop som skulle få för sig att rea ut nya oanvända vokey-wedgar.

Ska själv göra mig av med mina SM4 efter en säsong och tar 700 spänn för dessa och anser det vara billigt mot vad du får. Så att få för sig att sälja en ny SM5 för 500 är bara dumt.

Eftersom vissa shoppar kommer sälja dom för 700kr om två månader behöver inte det alls vara scam att sälja dom för 500kr nu.Vissa vill helt enkelt bli av med sina klubbor snabbt och smidigt och orkar inte bråka om någon hundralapp. 700kr för en begagnad wedge tycker jag dock är rent ocker men får du det så är det bara att gratulera .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in