2013-11-01, 14:47
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Är du säker på att denna variant ger dig pålitlig data under inomhusförhållanden? Vet att de dyrare modellerna behöver bra bollar som är markerade på ett visst sätt för att kunna ge någorlunda pålitlig data.

Dessutom blir jag lite intresserad av vad du tänkt göra i vinter för att tro att du ska öka längden så pass?

Enligt recentionerna som jag läst så ska den ge det, eligt deras hemsida så skiljer det ca +-1% från trackman/laserkikar resultaten. http://www.ernestsports.com/es12-datasheet/ sen hur vridet/köpta de är vet jag inte.

Jag gillar att exprimentera mycket och har iaf iår varit ca 1 klubba längre än förra säsongen. Har dock inte spelat så längre (juli 2011) så jag har mycket kvar att lära. Tog mina första privatlektioner i år och gick ner en del i vikt från ca 95kg till 78 golfen har nog en ganska stor del i det börjar väl närma mig 70-talet 18håls rundor iår.

sen om den kommer att hjäpa mig eller inte vet jag inte, men det är alltid roligt med nya prylar!
Senast redigerad av fiddeflumm 2013-11-01 kl. 14:57.
Citera
2013-11-01, 18:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Enligt recentionerna som jag läst så ska den ge det, eligt deras hemsida så skiljer det ca +-1% från trackman/laserkikar resultaten. http://www.ernestsports.com/es12-datasheet/ sen hur vridet/köpta de är vet jag inte.

Jag gillar att exprimentera mycket och har iaf iår varit ca 1 klubba längre än förra säsongen. Har dock inte spelat så längre (juli 2011) så jag har mycket kvar att lära. Tog mina första privatlektioner i år och gick ner en del i vikt från ca 95kg till 78 golfen har nog en ganska stor del i det börjar väl närma mig 70-talet 18håls rundor iår.

sen om den kommer att hjäpa mig eller inte vet jag inte, men det är alltid roligt med nya prylar!

Vill du ha feedback inomhus kan jag väl köpa att den är bra. Men det känns som något saknas om den inte tar bollspinn, infallsvinkel eller dynamisk loft. Då är det ju bara bollhastighet den går på och det är som ensamstående fakta inte särskilt intressant egentligen.
Citera
2013-11-01, 22:40
Medlem
Citat:
En tunnare sula gör det ju lite svårare vad gäller bollträff, och den påverkar ju i sin tur svängen på bollen. Däremot bör det inte ha sådan påverkan, då hade jag istället tittat på lie på klubborna, kanske är de du har lite för upright?

Detta hade jag helt glömt och det låter som att det stämmer väldigt bra. Kan jag ändra svingen så att jag passar lien eller behöver jag andra klubbor... byte då mina gamla klubbor var för korta och skulle egentligen inte vilja köpa nya klubbor nästa år.

Jag behöver experimentera lite mera men är nästan 100 på att det är lien. När jag slår med j5, j6 så går bollen kanske runt 100m sen 90 grader åt vänster nästan varje skott. Drar även jävla mycket vänster vid peggade skott och där borde inte lien ha något med bollbanan att göra ?

Citat:

Alternativt har dina skaft kanske blivit för mjuka för dig.

Nej, det tror jag inte.
Citera
2013-11-02, 07:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Detta hade jag helt glömt och det låter som att det stämmer väldigt bra. Kan jag ändra svingen så att jag passar lien eller behöver jag andra klubbor... byte då mina gamla klubbor var för korta och skulle egentligen inte vilja köpa nya klubbor nästa år.

Jag behöver experimentera lite mera men är nästan 100 på att det är lien. När jag slår med j5, j6 så går bollen kanske runt 100m sen 90 grader åt vänster nästan varje skott. Drar även jävla mycket vänster vid peggade skott och där borde inte lien ha något med bollbanan att göra ?

Nej, det tror jag inte.

Lien kan påverka det absolut. Däremot är jag skeptiskt om nu bollen går rakt de första 90 och sedan svänger ordentligt. Det vittnar om saker som har med teknik att göra mer än utrustning.
Citera
2013-11-02, 09:37
Medlem
Citat:
Lien kan påverka det absolut. Däremot är jag skeptiskt om nu bollen går rakt de första 90 och sedan svänger ordentligt. Det vittnar om saker som har med teknik att göra mer än utrustning.

Strunta i det där, bollen drar direkt till vänster... jag vet att jag kan få vänster bollar som beror på mig själv men någon säger mig att det är även klubban ibland.

Varför jag nu får samma hookar vid peggade skott vet jag inte, lien borde väl inte ha något att göra där ?
Citera
2013-11-02, 10:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Strunta i det där, bollen drar direkt till vänster... jag vet att jag kan få vänster bollar som beror på mig själv men någon säger mig att det är även klubban ibland.

Varför jag nu får samma hookar vid peggade skott vet jag inte, lien borde väl inte ha något att göra där ?

Ja, det påverkar även på slag från peg.
Citera
2013-11-04, 15:05
Medlem
Någon som bytt skaft själv och vet hur bökigt det är att göra utan att ha ett sånt städ man sätter klubban i för att dra skaftet ur huvudet?
Tänkte om det var värt att göra själv istället för att lägga 100kr/klubba hos dormy.
Citera
2013-11-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ja, det påverkar även på slag från peg.

Okej, jag verkar ha något seriöst fel för klubborna är det inte.
Citera
2013-11-04, 20:22
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basseluring
Någon som bytt skaft själv och vet hur bökigt det är att göra utan att ha ett sånt städ man sätter klubban i för att dra skaftet ur huvudet?
Tänkte om det var värt att göra själv istället för att lägga 100kr/klubba hos dormy.

Skulle aldrig bytt skaft i en klubba utan en verkstad med ordentlig utrustning.
Citera
2013-11-05, 07:48
Medlem
Citat:
Skulle aldrig bytt skaft i en klubba utan en verkstad med ordentlig utrustning.

Tack, det räcker för mig.
Citera
2013-11-06, 18:15
Medlem
InTheBacks avatar
Kan en hook vara ett resultat av att händerna kommer för sent ner till bollen från toppen av svingen? Min driver har börjat spåra lite.

Mvh
Nyfiken
Citera
2013-11-06, 19:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
InTheBack skrev

Kan en hook vara ett resultat av att händerna kommer för sent ner till bollen från toppen av svingen? Min driver har börjat spåra lite.

Mvh
Nyfiken

Om du menar att du är ur synk så kroppen kommer före händerna, så brukar det bli ut höger. Händerna före kroppen hook. Men hook kan ju bero på så många olika saker....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in