2014-06-03, 23:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inspirerad av ett inlägg i en annan tråd så började tankarna samlas kring ett nytt ord, ett vapen i mediakriget.
Citat:
Ursprungligen postat av DavidHume
Du menar de landsbygdifierade? De arbetarklassifierade? De ännuintesjukaihuvudetifierade?
Alla vi som utpekas som onda mörkermän för att vi inte rättar in oss i åsiktskorridoren, är vi inte egentligen Rasistifierade ?

Borde inte det kunna vara en ny respons på när man orättvist beskylls för "rasism"?

-"Snälla fru Gyllenspetz-Gomez, nu tror jag bestämt du försöker Rasistifiera mig"-
Citera
2014-06-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inspirerad av ett inlägg i en annan tråd så började tankarna samlas kring ett nytt ord, ett vapen i mediakriget.

Alla vi som utpekas som onda mörkermän för att vi inte rättar in oss i åsiktskorridoren, är vi inte egentligen Rasistifierade ?

Borde inte det kunna vara en ny respons på när man orättvist beskylls för "rasism"?

-"Snälla fru Gyllenspetz-Gomez, nu tror jag bestämt du försöker Rasistifiera mig"-

Tja, vill man delta i racet till helvetet så varför inte?

Annars så kan man ju skita i bögliberalernas djävla skit-verklighets formulering och bara konstatera att floskelspottaren fru Gyllenspetz inte är värd att lägga ner tid på att försöka kommunicera med!

Bögar, liberaler och andra sjuka människor skall det inte pratas med!! Det är ju sjukt... möjligt vis kan man prata till dom, för att lugna dom tex. Men med dom??

Ditt "vapen" är vidare inget annat än en sköld! Ett vapen används till angrepp!!

Ett lämpligt angrepp på "rasifierade" är "du är inte rasifierad, du är en sinnesförvirrad neger och lider av identitetsproblem!"
Citera
2014-06-04, 01:14
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det är inte samtal öga mot öga mellan gräsrötter som har fått F! att gå från näst intill noll till flera procent. Det är inte vardagliga samtal som får en majoritet av den etniskt svenska medelklassen i stora storstadsområden att rösta på F! och MP. Det är medias och systemets propaganda och psykologiska krigföring som åstadkommer detta.
Nej det här stämmer faktiskt inte. Fi har jobbat målmedvetet med homepartyn under flera år och har sakta byggt upp en maktbas under radarn. Ofta har de infiltrerat etablerade vänsternätverk under allmänfeministisk flagg.
http://feministisktinitiativ.se/enga...ka-homepartys/
Citat:
Svårt att övertala vännerna om varför de ska rösta på Feministiskt initiativ? Sugen på att få ta del av våra talespersoners syn på politik live? Bjud hem en talesperson eller kandidat – och dina vänner och bekanta.
Citat:
  • du samlar ihop minst 15 personer
  • du fixar en lokal (om ni inte får plats hemma) och mejlar vår homepartysamordnare för tid och plats.
  • vi kommer – kostnadsfritt!
Visst bör man vara kritisk till hur stor makt massmedia har, men det var under åren 2006-2014 som Fi byggde upp den kritiska massa som krävdes för att kunna etablera partiet ens bland journalisternas tyckarkår. Fi är inte medias skapelse, de är snarare ett virus som har ätit sig in i journalismens parasitära kropp. Att lyckas parasitera på en parasit, det säger inte lite om vilka metoder Fi använder.
Citera
2014-06-04, 02:29
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Hade själv samma tanke härom dagen, men med soundaliketwisten "rassefierad". Kan väl med fördel användas både på icke-PKiter och rasifierade.
Senast redigerad av Godowsky 2014-06-04 kl. 02:31.
Citera
2014-06-04, 07:29
Medlem
longbow4ys avatar
Och Janne Josefsson blev Nazistifierad.

Räcker det inte med ändelsen?
Fi-erad.

Eller kanske ännu bättre "FI-ärad" med egen grupptillhörighet av dem som annars säger "alla lika".
Citera
2014-06-04, 07:56
Medlem
ankalinas avatar
Regeringsorganet DN har sedan Wolodarski tog över verkligen tagit agendajournalistiken till nya nivåer.

På vad som med maximal välvilja bara kan beskrivas som direkt löjeväckande bräckliga underlag har man den senaste veckan:

a) Försökt leda i bevis att Bodens brandmän är rasistiska mobbare.
b) Försökt leda i bevis att arbetslöshetsinvandringen i Sandviken är alla lukrativa affärsideers moder.
c) Och idag försöker man hävda att PISA-undersökningsfiaskot beror på att svenska elever är skoltrötta, nonchalerar undersökningen för att den inte är betygssättande och att de bara får en pizza för besväret. Varför eleverna i andra länder skulle vara mer Pisamotiverade och vad de får att äta framgår inte. Undeliggande syfte: Med till visshet gränsande sannolikhet att undanröja illvilliga spekulationer om att invandringsexplosionen på något sätt skulle kunna ha ett finger med i spelet. http://www.dn.se/nyheter/sverige/dar...a-missvisande/

Lägg till ovanstående dessutom Henrik Arnstads samlade verk och Pravda börjar framstå som Pulitzerprisvärdiga sanningssökare.
Citera
2014-06-04, 08:20
Medlem
Samtidigt i Pravdas svenska upplaga:

Citat:
I dag presenterades årets sommarvärdar i P1. En av dem är programledaren och konstnären Kakan Hermansson, 32, som öppnade med att rikta skarp kritik mot programmet. I en intervju med SVT sågar Kakan Hermansson urvalet av sommarvärdar.
– Jag tycker att det är märkligt att Sveriges Radio som är en demokratisk instans väljer att ta med så få rasifierade personer. Det speglar en bild av vem som anses vara intressant och vems historia som anses vara intressant, säger hon till Nöjesbladet.

Citat:
I intervjun med SVT riktar Kakan Hermansson även kritik mot programmets inramning, med midsommarkransar i håret på värdarna, visor och humor från galenskaparna.
– Jag är chockad över hur sjukt ”svenskt” det var. Jag tycker att det kändes lite nationalistiskt med kransarna i håret, säger hon till kanalen.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle18997525.ab

Som alltid, finns det någon rest av traditionellt svenskt, så måste det utrotas. Har ven midsommarkransar blivit rasistiska nu? Är de att jämställa med andra rasistiska symboker som nationalsång och flagga? Jag känner inte närmare till denna Kakas politiska hemvist, men den tycks inte vara allt för svår att gissa sig till. Vad är det för människor som man ger mediauppmärksamhet?
Citera
2014-06-04, 08:45
Medlem
ankalinas avatar
– Jag är chockad över hur sjukt ”svenskt” det var. Jag tycker att det kändes lite nationalistiskt med kransarna i håret, säger hon till kanalen.

Så svenskt är "sjukt"? Att hon inte löper linan ut och säger att midsommarkransarna är vår tids hakkors.
Citera
2014-06-04, 08:51
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Samtidigt i Pravdas svenska upplaga:

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle18997525.ab

Som alltid, finns det någon rest av traditionellt svenskt, så måste det utrotas. Har ven midsommarkransar blivit rasistiska nu? Är de att jämställa med andra rasistiska symboker som nationalsång och flagga? Jag känner inte närmare till denna Kakas politiska hemvist, men den tycks inte vara allt för svår att gissa sig till. Vad är det för människor som man ger mediauppmärksamhet?

Nu är det ju tur att det är folkflertalet som bestämmer och även fast "kakan" anser att hon är jordens medelpunkt hjälper det inte, det bor fler utan för storstäderna än i och det har börjat röra på sig i landet som vi såg.
Dom får gärna sitta där på söder eftervalet där i sin skyddade värld och ondgöra sig bäst dom vill , det skiter alla i som kan följa en tankegång från början till slut.
Citera
2014-06-04, 09:03
Medlem
http://gd.se/nyheter/1.7143207-har-t...-pa-flyktingar

Har en så uppenbar sågning av asylindustrin någonsin postats i svensk media förut? Det är nästan så att arbetarbladets systertidning vill att SD ska få fler röster...
Citera
2014-06-04, 09:24
Medlem
ankalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Nu är det ju tur att det är folkflertalet som bestämmer och även fast "kakan" anser att hon är jordens medelpunkt hjälper det inte, det bor fler utan för storstäderna än i och det har börjat röra på sig i landet som vi såg.
Dom får gärna sitta där på söder eftervalet där i sin skyddade värld och ondgöra sig bäst dom vill , det skiter alla i som kan följa en tankegång från början till slut.

Mja, önskar att du har rätt men....

Låt os säga att en av "the usual suspects" i PK-svängen lanserar en ide om att fotbollslandslaget ska byta ut sina "unkna nationalistiska blågula naziinspirerade dräkter mot regnbågsfärgade tröjor och byxor för att signalera tolerans, öppenhet och yada yada yada

Nobbar fotbollsförbundet kommer de att att utsättas för ett samodnat drev där ord som bakåtsträvare, homofober, perukstockar osv kommer att flyga i luften.

Klarar de i så fall att stå emot? Fan tro't - tyvärr har de här galenpannorna verktygen att göra livet till ett helvete för de som inte rättar in sig i Pride- eller fackeltågsledet.

För övrigt tror jag ovanstående scenario bara är en tidsfråga. Samtidigt utgår ett dekret om att Friends Arena inte skall kallas nationalarena utan multikultiarena.
Citera
2014-06-04, 10:03
Medlem
ankalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
http://gd.se/nyheter/1.7143207-har-t...-pa-flyktingar

Har en så uppenbar sågning av asylindustrin någonsin postats i svensk media förut? Det är nästan så att arbetarbladets systertidning vill att SD ska få fler röster...

Samma Hewal som i den här tråden?

(FB) En kompis råkade ut för ett blufföretag, hur lösa problemet?

I alla fall liknande namn i bägge styrelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in