2014-06-04, 11:15
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
– Jag är chockad över hur sjukt ”svenskt” det var. Jag tycker att det kändes lite nationalistiskt med kransarna i håret, säger hon till kanalen.

Så svenskt är "sjukt"? Att hon inte löper linan ut och säger att midsommarkransarna är vår tids hakkors.

Kopplingen till Hitler fanns i varje fall i den första upplagan av Svt:s artikel, men den är borttagen nu.

Citat:
Hur väcker man människor i sådana här frågor?

– Jag antar att man måste exemplifiera och tjata och nöta. Jag skiter i om det blir dålig stämning. Det tog två generationer, sen har vi glömt andra världskkriget och vad det gjort mot människor. Nu är vi där igen - det är så himla sjukt

Nuvarande:

http://www.svt.se/kultur/kakan-1

Vet inte hur man plockar upp äldre webartiklar, så jag kan bara hänvisa till ett inlägg jag skrev när den gamla var uppe.

(FB) Den oerhört feta kakan hermansson

Skärmdump från den äldre artikel:

http://imgur.com/2ngDFIb

Här finns också den första versionen återgiven i sin helhet:

http://nojesguiden.se/kakan
Senast redigerad av Reymont 2014-06-04 kl. 11:26.
Citera
2014-06-04, 11:17
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
http://gd.se/nyheter/1.7143207-har-t...-pa-flyktingar

Har en så uppenbar sågning av asylindustrin någonsin postats i svensk media förut? Det är nästan så att arbetarbladets systertidning vill att SD ska få fler röster...

ST har exakt samma reportage först på hesidan
http://www.st.nu/halsingland/hudiksv...t-flyktingar-1

Mittmedia verkar köra denna artikel många av sina tidningar
Citera
2014-06-04, 11:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inspirerad av ett inlägg i en annan tråd så började tankarna samlas kring ett nytt ord, ett vapen i mediakriget.

Alla vi som utpekas som onda mörkermän för att vi inte rättar in oss i åsiktskorridoren, är vi inte egentligen Rasistifierade ?

Borde inte det kunna vara en ny respons på när man orättvist beskylls för "rasism"?

-"Snälla fru Gyllenspetz-Gomez, nu tror jag bestämt du försöker Rasistifiera mig"-
Jag lanserade ordet nazifierad här:

(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP
Citera
2014-06-04, 11:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Nej det här stämmer faktiskt inte. Fi har jobbat målmedvetet med homepartyn under flera år och har sakta byggt upp en maktbas under radarn. Ofta har de infiltrerat etablerade vänsternätverk under allmänfeministisk flagg.
http://feministisktinitiativ.se/enga...ka-homepartys/
Det stämmer. Nu vet jag inte hur detta har skildrats i annan lokalpress, men när Schyman skulle ha sitt "homeparty" här i stan så publicerades det stort i lokalblaskan, både före & efter.
Detta var innan den stora FI-hypen i riksmedia.
Citera
2014-06-04, 12:00
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Det stämmer. Nu vet jag inte hur detta har skildrats i annan lokalpress, men när Schyman skulle ha sitt "homeparty" här i stan så publicerades det stort i lokalblaskan, både före & efter.
Detta var innan den stora FI-hypen i riksmedia.

Helt otroligt.
När vänsterfeministerna som kämpar för mer kvinnor ute i näringslivet och det offentliga samhället skall träffas gör man det i hemmet.
Med ett koncept utvecklat i USA för att marknadsföra och sälja in annars osäljbara felprissatta produkter till socialt isolerade kvinnor med för mycket tid och för lite kunskap.

Och de kallar sig radikala?

Citat:
Det finns ett homeparty för alla - Homepartyn finns idag i en mängd olika kategorier, här hittar du barnkläder, underkläder, heminredning, sexleksaker mm.

Och Gudrun Schyman.
Citera
2014-06-04, 12:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Ett lämpligt angrepp på "rasifierade" är "du är inte rasifierad, du är en sinnesförvirrad neger och lider av identitetsproblem!"
Tror inte man vinner över så många åhörare med den formuleringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Hade själv samma tanke härom dagen, men med soundaliketwisten "rassefierad". Kan väl med fördel användas både på icke-PKiter och rasifierade.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag lanserade ordet nazifierad

Man får väl dels se detta som retorisk Judo, att vända begreppen tillbaka mot angriparen, helt enligt den vedertagna Oyto-doktrinen.

En annan och potentiell större fördel kan vara att man tvingar ut motståndaren på banan, där han skall försöka förklara varför hans "rasifiering" är mer relevant än din motsvarande "-fiering".

Där ser jag två möjliga scenarios.

I det flesta fall så har den som slänger sig med "rasifierad" egentligen ingen aning om vad det är, det bara låter bra & husse har sagt att det bara är så. Så där kommer motståndaren att veckla in sig & framstå som stollig & förvirrad.

I det andra, mer sällsynta, fallet har man att göra med någon som har en lite större insikt i den postmoderna teorin.
Kan man då få motståndaren att utveckla det hela i postmoderna termer så står det ju klart för åskådaren hur oerhört krystad & överkomplicerad det hela är. För den vanlige åhöraren som inte är insatt i det postmoderna tänkandet så framstår resonemangen som helt sinnessjuka.
(det gör dom iofs. även för den som är insatt, men det är en annan fråga & rör en väldigt liten grupp)
Citera
2014-06-04, 13:01
Medlem
Reymonts avatar
Personligen anser jag att det vore kontraproduktivt för höger/mitten-skribenter, att använda ord som: nazifierad eller rassefierad, eftersom det är offerretorik som endast passar in i vänsterideologin/abrahamismen/feminismen.
Citera
2014-06-04, 13:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Personligen anser jag att det vore kontraproduktivt för höger/mitten-skribenter, att använda ord som: nazifierad eller rassefierad, eftersom det är offerretorik som endast passar in i vänsterideologin/abrahamismen/feminismen.
Givetvis skall man bara använda detta ironiskt & raljerande, för att provocera fram en motreaktion.
Citera
2014-06-04, 13:15
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Givetvis skall man bara använda detta ironiskt & raljerande, för att provocera fram en motreaktion.

Ja, det fattar jag. Det kan absolut funka, men det är lätt att man hamnar i en smet av sandlåderetorik, vilket är precis vad vänsterdebattörer älskar.

Tror det är bättre att ställa dem till svars, genom att vara saklig och att ifrågasätta deras offerretorik och demoniseringsretorik. Men det beror givetvis på vem man diskuterar med och hur mycket tid och utrymme man har.

Det bästa är väl kanske att prova sig fram och använda sig av olika metoder beroende av situation. Det är ju aldrig fel att ha olika vapen i arsenalen. Det viktiga är att undvika sandlådan eftersom det är där vänsterdebattörer trivs bäst.
Citera
2014-06-04, 13:17
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Ja, som en throw-away lite här och där, typ "jag håller Strindberg högst bland våra vitifierade författare" eller "jag var på en väldigt trevlig vitifierad grillkväll igår".
Citera
2014-06-04, 13:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Tvärtom. Dels är det ord som är fyndiga eftersom de driver med vänsterextremisternas löjliga hittepåbegrepp. Dels fyller de en lucka i språket: Det blir allt vanligare att vänsterextremister beskyller folk för att vara nazister och rasister till höger och vänster, helt fristående från nån mer exakt definition av vad en nazist eller rasist är.
Citera
2014-06-04, 13:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja, det fattar jag. Det kan absolut funka, men det är lätt att man hamnar i en smet av sandlåderetorik, vilket är precis vad vänsterdebattörer älskar.

Tror det är bättre att ställa dem till svars, genom att vara saklig och att ifrågasätta deras offerretorik och demoniseringsretorik. Men det beror givetvis på vem man diskuterar med och hur mycket tid och utrymme man har.

Det bästa är väl kanske att prova sig fram och använda sig av olika metoder beroende av situation. Det är ju aldrig fel att ha olika vapen i arsenalen. Det viktiga är att undvika sandlådan eftersom det är där vänsterdebattörer trivs bäst.
Mycket av PK-rörelsens argument är ju sprungna ur postmodernismen. Men väldigt få av anhängarna är speciellt insatta i bakgrunden till de teorier man baserar hela sitt ideologiska liv på.
Kan man provocera fram att PK-debattören tvingas förklara vad de olika begreppen står för & hur man kommit fram till dom, så är debatten i princip redan vunnen. För det hela är så stolligt & krystat att nästan ingen kan ta det på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in