2014-05-15, 15:47
Medlem
fiddeflumms avatar
Driver: Titleist 913 D2
3W: Titleist 913 F 15gr
Hybrid: Titleist 913 h 21gr
Järn 5-PW: Titleist 712 Ap1
AW: Vokey SM5 48gr
GW: Callaway X jaws 52gr
SW: Callaway X jaws 56gr
Putter: Taylor Made Daytona Tour Ghost TM-110
Citera
2014-05-15, 15:56
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Inte nog med att det bumpas ett flera år gammalt inlägg, det får fäste också
Kan vi skippa listtrådandet kanske?

Själv gick igår äntligen min order på årets järnklubbor (wedgar och träklubbor still in the works) till allas överraskning blev det inte AP2, inte ens Titleist. Det blev Wilson Staff FG 100. Den snyggaste och skönaste golfklubba jag slagit med sen Hogans Apex - lägg på det extremt förlåtande egenskaper för att vara en bladklubba och jag var såld.

Som en liten referens så upplevde jag Titleist MB som stor och klumpig i jämförelse!
Citera
2014-05-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Inte nog med att det bumpas ett flera år gammalt inlägg, det får fäste också
Kan vi skippa listtrådandet kanske?

Själv gick igår äntligen min order på årets järnklubbor (wedgar och träklubbor still in the works) till allas överraskning blev det inte AP2, inte ens Titleist. Det blev Wilson Staff FG 100. Den snyggaste och skönaste golfklubba jag slagit med sen Hogans Apex - lägg på det extremt förlåtande egenskaper för att vara en bladklubba och jag var såld.

Som en liten referens så upplevde jag Titleist MB som stor och klumpig i jämförelse!

Ja hade man haft spelet vore inte bladklubbor så dumma!
Citera
2014-05-15, 19:53
Medlem
Jag spelar med följande, men ska på custom fitting för nya järn imorgon.

Driver: Cobra Amp Cell Pro (matrix hd 6q3 red tie stiff)
Fw4: Ping G15 (Aldila serrano stiff)
Hybrid: 22 grader RBZ Stage 2 (Rocketfuel 65g stiff)
Järn: Ping i20 (CFS XStiff)
Wedgar: 50, 54, 58 Cleveland 588 Rotex
Putter: Scotty cameron select newport 2 med Superstroke 3.0
Citera
2014-05-15, 20:58
Medlem
Var och hämta ut klubborna idag(Cobra Amp Cell 4-pw) och T-Aligner som jag köpte för sikpinnarna som man inte fick.

Anyway, gick och prövade dessa på rangen och korthålen...fan det är ju sinnessjukt vilken skillnad det var, fick ju gå ner en klubba för att inte slå över green och då var det fortfarande lite för långt. Herregud det är som att spela på en helt annan nivå.
Citera
2014-05-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joemag
Är medlem där men inte spelat iår på grund av annan studieort. Vilka av banorna ska du spela?

Vi ska spela Södra och Vesterby.

Är ett sånt här golfpaket med 2 greenfee, boende, middag etc.
Så blev tilldelad de 2 banorna
Vi har inte tiden att spela alla 3 banorna vilket hade varit roligt.
Citera
2014-05-15, 21:55
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Var och hämta ut klubborna idag(Cobra Amp Cell 4-pw) och T-Aligner som jag köpte för sikpinnarna som man inte fick.

Anyway, gick och prövade dessa på rangen och korthålen...fan det är ju sinnessjukt vilken skillnad det var, fick ju gå ner en klubba för att inte slå över green och då var det fortfarande lite för långt. Herregud det är som att spela på en helt annan nivå.

Vilka klubbor hade du innan? Värt att tänka på är ju att alla nyare modeller är väldigt starkt loftade (som tagits upp i tråden ett antal gånger). Så om du tidigare slog med en 8 är det nog likvärdigt med din nya 9a osv.

Men kul att höra att klubborna går bra
Citera
2014-05-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SheiiZu
Vilka klubbor hade du innan? Värt att tänka på är ju att alla nyare modeller är väldigt starkt loftade (som tagits upp i tråden ett antal gånger). Så om du tidigare slog med en 8 är det nog likvärdigt med din nya 9a osv.

Men kul att höra att klubborna går bra

Hade Oscar jones från 2000-2005, verkar vara något skitmärke aldrig sett sådana klubbor förr. Ja jag är väl medveten om loft skillnaden, hade även grafit reg och nu stål reg...Tyckte dock att j6 gick lika bra att slå om inte bättre än min gamla.

Visserligen första dagen men skillnaden är väldigt stor, mycket snällare mot dåliga träffar också. Ska bli väldigt intressant att se hur mina slag kommer vara om några dagar/veckor.
Citera
2014-05-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Visst är AMP CELL fantastiska! Kika gärna in tråden om dem på svensktgolfforum.se vore kul om du skrev några rader hur du upplevde de.
Citera
2014-05-16, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Jag spelar med följande, men ska på custom fitting för nya järn imorgon.

Driver: Cobra Amp Cell Pro (matrix hd 6q3 red tie stiff)
Fw4: Ping G15 (Aldila serrano stiff)
Hybrid: 22 grader RBZ Stage 2 (Rocketfuel 65g stiff)
Järn: Ping i20 (CFS XStiff)
Wedgar: 50, 54, 58 Cleveland 588 Rotex
Putter: Scotty cameron select newport 2 med Superstroke 3.0

Det vore kul om du kikade in på svensktgolfforum.se och berättade mer om custom fitting-biten. Det skulle kunna bli en helt egen tråd under järnset.
Citera
2014-05-16, 07:37
Medlem
Godmorgon min golfvänner!

Beställde för ett par veckor sedan 100 st begagnade golfbollar. Sedan jag fick hem dem så har det gått käpprakt åt skogen. När jag sedan, omedvetet, spelar med någon annan gammal skitboll på något enstaka hål har det gått betydligt bättre.
Antar att inte bollar kan göra så mycket? Men med tanke på att det sitter mentalt nu, hur hade ni gjort? Försökt sälja rubbet och köpa nya?

Inte för att det bör ha någon betydelse men kul kuriosa kan ju annars vara att det är tre-delade Callaway
Citera
2014-05-16, 07:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chef1
Godmorgon min golfvänner!

Beställde för ett par veckor sedan 100 st begagnade golfbollar. Sedan jag fick hem dem så har det gått käpprakt åt skogen. När jag sedan, omedvetet, spelar med någon annan gammal skitboll på något enstaka hål har det gått betydligt bättre.
Antar att inte bollar kan göra så mycket? Men med tanke på att det sitter mentalt nu, hur hade ni gjort? Försökt sälja rubbet och köpa nya?

Inte för att det bör ha någon betydelse men kul kuriosa kan ju annars vara att det är tre-delade Callaway

Ja, inte är det bollarnas fel i alla fall. Kanske sitter det något i psyket som du säger. Ser du en så pass tydlig trend hade jag gjort mig av med bollarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in