Citat:
InTheBack skrev
Är det någon mer än jag som känner att man tappar 80% av spelet när man inte spelat på ett tag?
Har nu inte spelat på ett par veckor, puttningen sitter där den brukar, även chippningen. Men mitt långa spel urartar direkt när jag inte slagit några bollar på ett tag.
Det brukar vara hit or miss till någon grad även under säsongen när man går till rangen första gången för dagen. Ena dagen perfekt 2m fade, till nästa dag slita med hookar.
Men jävlar vad differans det är om man tar ett par dagar ledigt (för mig,räcker det), tar säkert ett par timmar varje gång i snitt att återfå min vanliga bollflykt och känsla.
80% procent är ju att ta i, då hade det ju nästan känts som man hade fått börja om från början.

Svingen tycker jag att jag har rätt bra koll på vid det här laget. Brukar också kolla rätt mycket på svingvideor på nätet när jag inte spelar + att det finns väldigt avancerad instruktion på nätet.
Det jag tycker jag tappar mest är närspelet på grund av att jag blir feg och inte vågar slå till bollen + att jag börjar knacka till puttarna, skall verkligen försöka jobba på det under vintern.