2011-04-15, 17:52
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Haha ja precis Men stämmer det att man ska svinga inifrån och ut? Det gör inte jag, tycker det känns så jävla konstigt när man gör så. Men jag vet ju att det är därför jag slicar..

Nu finns det även proffs som gör "misstag"

Kevin Na var i trubbel i Texas - 16 slag?!

http://www.youtube.com/watch?v=aWTXoNzuk8c
Citera
2011-04-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu finns det även proffs som gör "misstag"

Kevin Na var i trubbel i Texas - 16 slag?!

http://www.youtube.com/watch?v=aWTXoNzuk8c

Haha jag såg det. Bedrövligt.
Citera
2011-04-15, 18:19
Medlem
Citat:
Får nog ta och göra det, katastrof just nu ...

Inse att det kommer gå som det går helt enkelt. Visst du kan gå och ta en lektion, men sen kommer du hamna i samma situation igen senare, ska du ta en lektion till då? Du kommer ställas inför samma problem gång efter gång du spelar. Tillslut står du där och undrar vad det är för fel du gör och då kommer du inte ihåg vad pron har sagt iaf, då kommer du bara bli förvirrad.

Att du slicar kan bero på många faktorer, försök att slå för hårt på bollen och att klubban kommer efter, öppen stance, öppet klubbhuvud, att du har för löst grepp för mycket åt vänster etc. Slår man hårt och har för fel skaft så hänger inte klubban med etc. Ja listan kan som sagt göras lång. Visst, ta en lektion med din pro och skriv i så fall upp vad han säger, så du kan gå tillbaka när du tror du kan spelet och hamnar i obalans nästa gång.

Tillåt alrig dig själv att veta att du kan spelet, att det alltid kommer gå bra, njut och ta vara på de rundor som du verkligen har flyt och allt sitter.
Citera
2011-04-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Inse att det kommer gå som det går helt enkelt. Visst du kan gå och ta en lektion, men sen kommer du hamna i samma situation igen senare, ska du ta en lektion till då? Du kommer ställas inför samma problem gång efter gång du spelar. Tillslut står du där och undrar vad det är för fel du gör och då kommer du inte ihåg vad pron har sagt iaf, då kommer du bara bli förvirrad.

Att du slicar kan bero på många faktorer, försök att slå för hårt på bollen och att klubban kommer efter, öppen stance, öppet klubbhuvud, att du har för löst grepp för mycket åt vänster etc. Slår man hårt och har för fel skaft så hänger inte klubban med etc. Ja listan kan som sagt göras lång. Visst, ta en lektion med din pro och skriv i så fall upp vad han säger, så du kan gå tillbaka när du tror du kan spelet och hamnar i obalans nästa gång.

Tillåt alrig dig själv att veta att du kan spelet, att det alltid kommer gå bra, njut och ta vara på de rundor som du verkligen har flyt och allt sitter.

Ja jag vet faktiskt inte vad det beror på. Men jag undrar om det är möjligt att bli bra utan att man tänker på tekniken? Alltså att man spela och spelar sen blir man bättre och bättre Vad tror ni? Är det inte som att lära sig cykla? Borde väl va som alla andra sporter att man tränar så blir man bättre
Senast redigerad av mackeeee 2011-04-15 kl. 19:19.
Citera
2011-04-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ja jag vet faktiskt inte vad det beror på. Men jag undrar om det är möjligt att bli bra utan att man tänker på tekniken? Alltså att man spela och spelar sen blir man bättre och bättre Vad tror ni? Är det inte som att lära sig cykla? Borde väl va som alla andra sporter att man tränar så blir man bättre

Jo golf är ju otroligt mycket känsla den kan man bara hitta genom att spela mycket och träna. Men man måste samtidigt veta hur man kan/ska slå vissa slag, vet man inte det så kommer man heller inte att utvecklas.
Citera
2011-04-16, 22:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Det handlar ju om vad du definerar som "bra"? 10.000 timmar sägs det krävas för att bli riktigt bra i det mesta här i livet.
Citera
2011-04-17, 00:21
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ska ut och lira imorn, känns inte alls bra. Gått katastrofalt första 2 rundorna.. Om ni skulle ge mig ett enda bra råd imorgon vad skulle det va? PANIK
Ta det lugnt, kör på halvsving.
Citera
2011-04-17, 09:54
Medlem
BibbiStorms avatar
reste till motala igår, idag klockan 07.00 slog jag ut på 1:a tee på Heden. 1+ grader short en Tshirt och en vind tröja. = kallt. :P

Grymt skick på banan som vanligt. En 35 runda blev det vilket är riktigt bra med tanke på att det var svinkallt, men då ingick en eagle i scoren
Citera
2011-04-17, 14:10
Medlem
snilleochsmaks avatar
Dags att du slänga ut mina gamla ecco som jag levt med i tre säsonger.
Är det någon som har erfarenhet av Adidas adipure?
Citera
2011-04-17, 17:59
Medlem
Nichosjs avatar
Tjenare!

Har en fråga till er som jag har haft svårt att googla mig till.

Det är så här att jag gärna skulle vilja ta upp golfen igen. Jag slutade för 3 år sedan och då hade jag runt 8-9 hcp. Om jag nu börjar spela igen, vilket hcp kommer jag då att få? Vet att jag inte kommer att kunna spela på det hcp jag hade senast så kommer väl rimligtvis få börja med ett högre hcp va?
Citera
2011-04-17, 20:17
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Tjenare!

Har en fråga till er som jag har haft svårt att googla mig till.

Det är så här att jag gärna skulle vilja ta upp golfen igen. Jag slutade för 3 år sedan och då hade jag runt 8-9 hcp. Om jag nu börjar spela igen, vilket hcp kommer jag då att få? Vet att jag inte kommer att kunna spela på det hcp jag hade senast så kommer väl rimligtvis få börja med ett högre hcp va?

Du får nog ta hjälp av din handicapkommittée eller liknande på din golfklubb som kan hjälpa dig med det. Kanske har helt fel, men jag har för mig att de (hcp-kommittéen) har befogenhet att sätta en något högre handicap än det du hade när du slutade.
Citera
2011-04-17, 20:55
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
reste till motala igår, idag klockan 07.00 slog jag ut på 1:a tee på Heden. 1+ grader short en Tshirt och en vind tröja. = kallt. :P

Grymt skick på banan som vanligt. En 35 runda blev det vilket är riktigt bra med tanke på att det var svinkallt, men då ingick en eagle i scoren

Hade själv ett helhelgsträningsläger på Tylösand, 8 grader och skitväder igår, sol och 16 grader idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in