2014-03-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det låter som du har mer problem med en scoop än något annat och därför du tappar längd. Något jag sett hos både innebandy och hockeyspelare där handlederna används på annorlunda sätt mot vad de ska göra i golfspelet. Hade jag varit du hade jag kikat på info om just scoopning då det kan bero på så många saker är det svårt att ge dig några tips rakt av.

Prova att slå lite bollar där du pressar händerna framåt genom träffen och tänk dig att du försöker slå bollen så jävla lågt du bara kan med klubban du har. Får du ner bollflykten och börjar slå lite längre är vi något på spåren.

Källkritik är lika viktigt för golfteknik som allt annat
Tack, kungen!
Får kika på youtube och se om jag ska försöka mig på något.

Vad vore denna tråden utan dig? Ovärderlig.

Nice med Ryder Cup-biljetterna också. Det hade varit något!
Citera
2014-03-12, 21:50
Medlem
Citat:
Det låter som du har mer problem med en scoop

Även jag tycker att jag har hög bollflykt med nästan alla järn, kollade upp scooping och känner igen det väldigt bra. Har känt att jag har ryggen väldigt böjd bort från "mål" och har små ont i höger sida just under revbenen. Tror även jag får tunna slag ofta.

Får ta och kolla upp detta mera, tack för tipset.
Citera
2014-03-13, 08:20
Medlem
Är på jakt efter en gps klocka och hade egentligen ställt in mig på Garmins Approach S4, nu rear dock dormy ut S1 för 1300 spänn. Vad är skillnaden? När det gäller måtten antar jag att det inte skiljer så mycket men är finesserna i S4 värda 1500 mer i pris?
Citera
2014-03-13, 10:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Även jag tycker att jag har hög bollflykt med nästan alla järn, kollade upp scooping och känner igen det väldigt bra. Har känt att jag har ryggen väldigt böjd bort från "mål" och har små ont i höger sida just under revbenen. Tror även jag får tunna slag ofta.

Får ta och kolla upp detta mera, tack för tipset.

Det låter som du har en hangback som skapar en scoop för att du ens ska nå bollen - kika på hanging back först!

Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Är på jakt efter en gps klocka och hade egentligen ställt in mig på Garmins Approach S4, nu rear dock dormy ut S1 för 1300 spänn. Vad är skillnaden? När det gäller måtten antar jag att det inte skiljer så mycket men är finesserna i S4 värda 1500 mer i pris?

Jag hade inte betalat de 1500 extra för vad du får, och då säljer jag båda
Citera
2014-03-13, 10:15
Medlem
Citat:
Det låter som du har en hangback som skapar en scoop för att du ens ska nå bollen - kika på hanging back först!

Jag hade inte betalat de 1500 extra för vad du får, och då säljer jag båda
Vet du om GPS hårdvaran är samma? Jag tänker om det skiljer i exakthet på måtten.
Citera
2014-03-13, 10:32
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Vet du om GPS hårdvaran är samma? Jag tänker om det skiljer i exakthet på måtten.

Samma exakthet i måtten, åtminstone om vi frågar Garmin.
Citera
2014-03-13, 13:06
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Skulle jag göra det; 149 kr/grepp om du inte köper över 10 då får du de resterane på köpet = 1490
Arbete för att bocka klubbor 30kr/klubba = 300
Att lägga på tejpen går på 50kr klubba och då räknar vi inte utprovning = 500 kronor.
Ska vi prova ut vart och hur mycket tejp du ska ha blir det troligen en 25 minuters på det med = 350

Så säg strax över 2000 kronor om du har typ 8-10 klubbor.
Fick betala 1400 spänn för 4-PW + 2 Wedgar Wedgarna dock bara ombockade!
Citera
2014-03-13, 15:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Fick betala 1400 spänn för 4-PW + 2 Wedgar Wedgarna dock bara ombockade!

Riktigt bra pris, viktade du om några klubbor?
Citera
2014-03-13, 15:46
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Riktigt bra pris, viktade du om några klubbor?
Nej blev inget viktat, skulle inte vara några problem om jag ville göra det i framtiden!
Citera
2014-03-13, 20:13
Medlem
Fick mina Apex pro idag, var ute och svingade lite i mörkret. Bollträffen känns sjukt solid och bollflykten var riktigt låg och penetrerande. Har pillat in C-taper Xstiff i dem så det kan jag förstå. Ska ut och slå någon dag när det är lite ljusare för att se hur bollen uppför sig längre bort i luften. Återkommer!
Citera
2014-03-13, 21:53
Medlem
Citat:

Du har helt rätt, detta är vad jag har. Vet inte riktigt hur jag har fått det eller vad som felet kan vara... blandning av balans, för mycket vikt på högerfot i baksving och/eller smal stans. Ska försöka filma så kanske jag ser lite lättare var/hur/när felet uppstår.

Tack för tipset!
Senast redigerad av bjebbosten 2014-03-13 kl. 21:58.
Citera
2014-03-14, 08:01
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Fick mina Apex pro idag, var ute och svingade lite i mörkret. Bollträffen känns sjukt solid och bollflykten var riktigt låg och penetrerande. Har pillat in C-taper Xstiff i dem så det kan jag förstå. Ska ut och slå någon dag när det är lite ljusare för att se hur bollen uppför sig längre bort i luften. Återkommer!

Kul att du är nöjd. Hoppas får prova dem när jag besöker en kollega nästa vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Du har helt rätt, detta är vad jag har. Vet inte riktigt hur jag har fått det eller vad som felet kan vara... blandning av balans, för mycket vikt på högerfot i baksving och/eller smal stans. Ska försöka filma så kanske jag ser lite lättare var/hur/när felet uppstår.

Tack för tipset!

Oftast så har det med dåliga inåtrotation i främre höften att göra. Annars är balansen som du själv säger gärna skyldig, att du helt enkelt inte vågar skicka på full kraft framåt. Naturligtvis kan det finnas en tekniks oförståelse som ligger bakom också. För att veta säkert hade vi antingen behövt se en video på dig eller gjort en fysisk screening på balans och höfters rörlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in