2014-04-29, 21:40
Medlem
fiddeflumms avatar
För er som gillar att exprimentera tänkte dela med mig av ett tekniktips för puttning som jag använde under helges tävling som dessutom blev årets första sänkning 39 poäng (mycket tack vare bra puttning) och det på en bana som jag aldrig spelat tidigare. Jag greppade helt enkelt ner på puttern 3-4 cm och håller nu nästan så långt ner på greppet som det går.
Citera
2014-04-30, 01:47
Medlem
ErPupones avatar
Återkoppling ang. dessa stora grepp som jag bad om tips om. Blev ett Super Fatso 5.0 och 18-hålsrundan gick som en dans på rosor av bara farten. Ser fram emot att ställa mig och träna puttning för första ggn på bra länge.
Citera
2014-04-30, 10:08
Medlem
Kollat lite på njgolf och outofbounds, någon som kan svara på hur stor skillnad det är på tex b klass vs c klass ? Längd framförallt.
Citera
2014-04-30, 12:47
Medlem
Är lektioner bra för att snabbare bli en säkrare och bättre golfare?

Ska själv på lektion snart och känner att det behövs en lektion ibland för att få in nytt självförtroende och att komma in i rätt riktning.

Känns som att man kan stanna av i utvecklingen utan lektioner. Vad känner ni?
Citera
2014-04-30, 13:03
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
För er som gillar att exprimentera tänkte dela med mig av ett tekniktips för puttning som jag använde under helges tävling som dessutom blev årets första sänkning 39 poäng (mycket tack vare bra puttning) och det på en bana som jag aldrig spelat tidigare. Jag greppade helt enkelt ner på puttern 3-4 cm och håller nu nästan så långt ner på greppet som det går.

Blir inte handlederna mer aktiva då? Något jag inte vill iaf.
Citera
2014-04-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Om vi pratar säkerhet etc så är det ju naturligtvis de mest självklara regler som gäller, håll avstånd till alla som slår, gå inte bakom någon som slår, ja logik helt enkelt.

När jag har skolklasser brukar jag mest gå igenom grepp och uppställning innan vi börjar, efter att de har fått slå ett tag brukar jag vara igenom hur viktigt det är att gå igenom slaget ordentligt - då 90% i snitt lutar sig bakåt eller står kvar på bakre foten efter avslutat slag. Men du som inte har så mycket erfarenhet (gissar jag) av lektionssituation bör hålla det så basic du bara kan.

Låter klokt

Om ni inte sett detta tidigare vill jag tipsa om 40% rabatt på floridabollen.se pga ägarebyte.
Sidan stängs ner någon gång efter kl 18:00 idag så det gäller att snabba på.
Skriv in ny kund i rabattkodfältet så får ni ytterligare rabatt
Citera
2014-04-30, 15:16
Medlem
Wedgies avatar
Grym genomgång KinG-NothinG, tack!

Spelar på A-klassbollar av NXT Tour nu. När jag lär mig att inte slå bort så helvetiskt med bollar ska jag byta till ProV1x
Citera
2014-04-30, 16:01
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Blir inte handlederna mer aktiva då? Något jag inte vill iaf.
Jag tycker snarare tvärt om, och jag har aldrig puttat bättre än nu. Dock är väl puttningsteknik det mest personliga som finns ju femtioelva olika varianter.
Citera
2014-05-01, 00:47
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Jag tycker snarare tvärt om, och jag har aldrig puttat bättre än nu. Dock är väl puttningsteknik det mest personliga som finns ju femtioelva olika varianter.

Ja absolut
Citera
2014-05-01, 13:05
Medlem
Någon som vet något om/köpt något av GolfbyCarl.se?
Citera
2014-05-01, 18:53
Medlem
PeterForsbergs avatar
Hej!
Kikar runt efter lite begagnade wedgar och snubblade över några Cleveland CG17. Tyckte dom såg fina ut, så googlade lite på dom och hittade nästan ingenting. På golfwrx.com pratas det om att den modellen bara säljs/såldes i Japan.

Vad tror ni om det? Fejk? Eller är det vanligt att vissa modeller bara säljs i t.ex. Japan och därför genererar få google-träffar?

Forumtråd om klubban: http://www.golfwrx.com/forums/topic/...dges-what-the/
En sida som utger sig för att vara Clevelands Japan-sida: http://www.clevelandgolf.co.jp/club/...g17forged.html
Citera
2014-05-01, 18:58
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Någon som vet något om/köpt något av GolfbyCarl.se?

Inte handlat från den, men varit den fysiska butikendå den ligger i anslutning till en driving range i stockholm. Så bara positiva erfarenheter. En polare köpte sina ap2r därifrån också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in