2014-10-02, 21:55
Medlem
Är inget jag tänker göra. Bara ville veta hur det går till.
Citera
2014-10-03, 13:17
Medlem
http://www.dormy.se/fairwaywoods-136...ila_rip-108402

Hur är Titleists FW med aldila-skaft att slå? Från fairway? Lättspelad? Lätt eller tung i vikten? Tack för svar.
Citera
2014-10-03, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
http://www.dormy.se/fairwaywoods-136...ila_rip-108402

Hur är Titleists FW med aldila-skaft att slå? Från fairway? Lättspelad? Lätt eller tung i vikten? Tack för svar.

Av egen erfarenhet måste jag påstå att Titleist träklubbor är lite mer svårslagna än resterande icke pro-modeller på marknaden. Skulle säga att en 913F är motsvarande X2hot Pro.

Har ingen erfarenhet av just RIP-skaftet men Aldila gör överlag bra grejer även om det inte är något jag själv skulle spela med.

Vet inte hur noga du är men kan vara intressant att veta att Titleist släpper sin 915 serie nu i november.
Senast redigerad av Treamz 2014-10-03 kl. 15:03.
Citera
2014-10-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Av egen erfarenhet måste jag påstå att Titleist träklubbor är lite mer svårslagna än resterande icke pro-modeller på marknaden. Skulle säga att en 913F är motsvarande X2hot Pro.

Har ingen erfarenhet av just RIP-skaftet men Aldila gör överlag bra grejer även om det inte är något jag själv skulle spela med.

Vet inte hur noga du är men kan vara intressant att veta att Titleist släpper sin 915 serie nu i november.
Tack för svar!

Jaså. Jag har en trä 3 X hot 2 sen innan som jag är väldigt nöjd med men kan inte hitta den i stiff till trä 5 på dormy.
Citera
2014-10-03, 19:43
Medlem
På tal om grepp. Happy Gilmore:s Silikongrepp är ett riktigt supergrepp. Används av flera på touren. Inget lim eller något sådant. Endast tryckluft. Är en Svensk som har Europa patent på produkten. Har dock glömt bort vad snubben heter... http://www.yourvismawebsite.com/happy-gilmore-ab
Citera
2014-10-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
På tal om grepp. Happy Gilmore:s Silikongrepp är ett riktigt supergrepp. Används av flera på touren. Inget lim eller något sådant. Endast tryckluft. Är en Svensk som har Europa patent på produkten. Har dock glömt bort vad snubben heter... http://www.yourvismawebsite.com/happy-gilmore-ab
Nice.

Anses då 913 vara svårare än x2 hot? Är så fallet så borde jag som behöver ha extra hjälp kanske välja x2 hot istället?

Hcp 14 har jag om det skulle hjälpa.
Citera
2014-10-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Har tillgång till bil i helgen i Stockholm, vilket inte tillhör vanligheterna, så jag och en kompis tänkte sticka ut och spela lite golf på någon trevlig bana.

Tips på trevliga banor i Stockholm med rimlig greenfee (då vi båda är studenter)? Gärna norrort.

*Rimlig* greenfee är vad, 300-500?

Får väl dra ett par banor:
Österåker
Arninge
Jarlabankes
Sollentuna
Huvudstadens

*Disclaimer* inte spelat på alla utav de där.
Citera
2014-10-04, 13:13
Medlem
Citat:
Nice.

Anses då 913 vara svårare än x2 hot? Är så fallet så borde jag som behöver ha extra hjälp kanske välja x2 hot istället?

Hcp 14 har jag om det skulle hjälpa.

Svårt att säga att du ska ha klubba X för att du har HCP Y men generellt skulle jag väl säga att det är smartare att gå på den mer lättspelade klubban - i det här fallet X2 hot. Åk till Dormy och prova dessa, de borde ha båda inne. Titleisten har de inne alla dagar i veckan med massa olika skaft skulle jag gissa på.
Citera
2014-10-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Svårt att säga att du ska ha klubba X för att du har HCP Y men generellt skulle jag väl säga att det är smartare att gå på den mer lättspelade klubban - i det här fallet X2 hot. Åk till Dormy och prova dessa, de borde ha båda inne. Titleisten har de inne alla dagar i veckan med massa olika skaft skulle jag gissa på.
Japp, jag testar att köra på den regular trä 5 jag har nu. Blir tillsagd av folk att jag borde ha stiff på klubborna men det har jag också på trä 3 och driver så det får fungera tills vidare.
Citera
2014-10-04, 14:59
Medlem
Någon mer som har trä 5 som en av favoritklubborna i bagen?
Citera
2014-10-04, 15:01
Medlem
Citat:
Någon mer som har trä 5 som en av favoritklubborna i bagen?

Jag har en träfemma i bagen men vet inte om jag kan kalla den min favoritklubba. Den är ruggigt enkel att bara sätta ut i spel men jag kan slå min J4 lika långt. Dock skön att ha som andraslag på lite längre par 5r när man vill få bollen att landa som ett litet höstlöv på green istället för en hård J4 kommer inrullandes 25m.

Kommer nog byta ut den mot en Ping rapture DI till nästa säsong.
Citera
2014-10-05, 01:28
Medlem
Vilka banor skulle vara med på er topp 3 lista ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in