2014-07-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Har de senaste rundorna fått en förjävlig slice på i princip alla klubbor, tidigare hade jag en kontrollerad slice på drivern men nu har det ballat ur totalt. Hur "felsöker" man enklast sin stance, sving och bollträff för att lösa problemet? Borde inte vara något omfattande då det kom från ingenstans..
Svingat bara med armarna? Kan vara det tror jag. Dock finns det fler som kan detta bättre. Vänta på svar från någon av de.
Citera
2014-07-15, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Stort tack Treamz!
Verkar vara helt ok priser. Får hoppas dom utländska priserna förhåller sig som dom brukar, dvs 25-35% billigare.

Nu blir nästa problem att testa dom nya klubborna. Någon som vet någon klubb/shop i dalarna (eller en bit utanför) som erbjuder detta? Vill inte slå i simulator utan jag vill kunna se bollflykten, så Dormy i Örebro går bort.

Dormy brukar låna ut klubbor så du kan åka till en bana i närheten och prova...
Citera
2014-07-15, 10:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Stenson den fjärde mest betrodda av oddssättarna inför British Open, det vore väl dags nu för en svensk segrare där. Ger ungefär 16 ggr pengarna. Martin Kaymer ungefär 20 ggr slantarna, Bubba Watson hela 40 ggr. Om jag ska gissa på någon annan än Stenson som vinnare blir det nog unge Jordan Spieth, till 33 ggr pengarna. Av tidigare Opensegrare är det väl Mickelson som har störst chans igen.
Citera
2014-07-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Har de senaste rundorna fått en förjävlig slice på i princip alla klubbor, tidigare hade jag en kontrollerad slice på drivern men nu har det ballat ur totalt. Hur "felsöker" man enklast sin stance, sving och bollträff för att lösa problemet? Borde inte vara något omfattande då det kom från ingenstans..
Det enklaste sättet är väl att filma "down the line" som det så fint heter på engelska, alltså bakifrån i linje med dit du siktar. Har du en kamera som kan filma i 60fps+ så blir det skitbra. Sen är det bara att analysera svingspår med hjälp av någon slowmotion-funktion(VLC är väldigt enkelt).
Det kan även vara vettigt att filma en sving "face on", alltså framifrån, så du kan se vad du sysslar med vid impact.

Jag själv svingar rätt mycket från insidan och började fadea mer och mer och det visade sig att jag, för min sving åtminstone, stod för nära bollen och träffade väldigt nära klubbans häl. Det listade jag faktiskt ut när jag jag började shanka vart femte slag, inga roliga tider det!
Citera
2014-07-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterhank
Jag själv svingar rätt mycket från insidan och började fadea mer och mer och det visade sig att jag, för min sving åtminstone, stod för nära bollen och träffade väldigt nära klubbans häl. Det listade jag faktiskt ut när jag jag började shanka vart femte slag, inga roliga tider det!

Slog du fade fast du inte ville eller för att du kom för mycket in ifrån?
Citera
2014-07-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Slog du fade fast du inte ville eller för att du kom för mycket in ifrån?
Med mening var det då inte!
Faden var ett resultat av att jag kom för mycket inifrån samt att jag stod för nära bollen, vilket resulterade i att jag allt för ofta träffade häldelen på klubban vilket resulterat i diverse shankar/slicar/andra hemskheter. Fade med järn fick jag dock väldigt sällan. Där var det, tyvärr, mer vanligt med en shank.
Citera
2014-07-15, 23:58
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterhank
Med mening var det då inte!
Faden var ett resultat av att jag kom för mycket inifrån samt att jag stod för nära bollen, vilket resulterade i att jag allt för ofta träffade häldelen på klubban vilket resulterat i diverse shankar/slicar/andra hemskheter. Fade med järn fick jag dock väldigt sällan. Där var det, tyvärr, mer vanligt med en shank.
Fast slår du med inside out så blir det draw, outside in fade. Eller har jag fel?
Citera
2014-07-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Fast slår du med inside out så blir det draw, outside in fade. Eller har jag fel?
Visst är det så. Men det är inte mitt svingspår som gjort att jag fadeat/sliceat ett och annat slag med träklubborna, utan det är var någonstans på klubban jag har träffat. Det finns säkert någon som kan förklara det här bättre än mig, men träffar du långt bak på hälen med låt säga drivern så kan det uppstå en vridning av klubban vilket renderar i en slicespin, på samma sätt kan man alltså få till hookspin om man träffar långt ut mot klubbans tå.

De gånger jag slår som jag bör så renderar det oftast i en lugn draw.
Citera
2014-07-16, 12:52
Medlem
Tjena!
Var ute idag för första gången på ett par veckor och kom fram till ett par nya saker gällande greppet vilket jag också undrar lite över.
Med klubborna 54graders - J9 känner jag att jag håller helt rätt(med båda tummarna pekandes neråt osv) och slaget blir även därefter kanon. Sedan går det i en fallande skala då det absolut inte känns lika "naturligt" att hålla som man ska och slagen blir också katastrofala.
Är detta vanligt eller är det ett unikt problem?
Citera
2014-07-16, 13:54
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Vilket svenskt golfforum är bäst enligt er?

Har sett typ Everythinggolf, finns det något som är större och bättre eller är det det som gäller?
Citera
2014-07-16, 14:29
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_

Har sett typ Everythinggolf, finns det något som är större och bättre eller är det det som gäller?
Använder det inte själv, men du har ju JohanSGFs svenskgolfforum.se?
Citera
2014-07-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_

Jag tycker den här tråden och Svenskt Golfforum är bäst. Everythinggolf tittar jag också på ibland men det känns lite gubbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in